תקשורת ומדיה

תג מחיר: תיעד את הדריסה- והציע למכור לתקשורת את הקלטת ב-35 אלף שקלים

4 מערכות - חדשות 2 ו-10, וואלה ו-ynet היו מוכנות לשלם לפחות 20 אלף ש' עבור תיעוד הדריסה של רכז הביטחון בשטחים. המשטרה סיכלה את הפרסום
צילום: משטרת ישראל (צילום משטרת ישראל)
מרדף לוהט אחרי הקלטת: לאייס נודע כי כמה גופי תקשורת היו בשעות האחרונות במרדף אחרי קלטת שמתעדת את אירוע הדריסה שהתרחש הבוקר (יום א\') בכביש 505 בין אורנית לאלקנה, בו נהרג רכז הביטחון של היישוב שערי תקווה.
את האירוע הטרגי בו נדרס ליאור פרחי ז\"ל על ידי פלסטיני שנעצר מאוחר יותר ביפו, תיעד תושב שערי תקווה שהגיע למקום עם פרחי כדי לצלם שוהים בלתי חוקיים. כשנודע לכלי התקשורת השונים על תיעוד האירוע, הם פנו אל אותו איש בתיווך גורמים כאלה ואחרים, בהם אנשי המועצה האזורית שומרון, אולם זה דרש כ-20 אלף שקל עבור הקלטת. בין הפונים אל הצלם היו \'חדשות 2\', חדשות ערוץ 10, והאתרים וואלה ו-ynet.
לדברי גורם המכיר את הפרטים, לאחר שנודע לאנשי המועצה האזורית שומרון כי האיש דורש סכום כסף עבור אותו הקלטת שמתעדת את הדריסה, הם החליטו להסיר ידיהם מכך.
בכל מקרה, \'חדשות 2\' ו\'חדשות 10\' הסכימו לשלם 20 אלף שקלים, ואילו ynet הסכים כמעט להכפיל את הסכום ל-35 אלף שקלים - תמורת בלעדיות על החומרים המצולמים, אולם מי שהקדים בשלב זה את אותם גופי תקשורת הייתה משטרת מחוז ש\"י שהוציאה צו איסור פרסום על קטע הווידאו שתיעד את הדריסה.
גורם באחד ממערכת התקשורת, אמר לאייס כי \"האזרח הציע את הווידיאו לכל גופי התקשורת בישראל שניהלו איתו משא ומתן במשותף, כלומר על רכישה משותפת בלי בלעדיות, אבל לבסוף המשטרה הוציאה צו איסור פרסום, דבר שייתר את הרכישה\".
גורם אחר ביקר את המהלך לרכוש את הקלטת: \"אם לקטע היה ערך כלשהו, אז אפשר עוד להבין את הרצון לרוץ ולרכוש את הקלטת הזאת, אבל בנושא הזה - איזה ערך יש לצופים בלראות ישראלי נדרס?\".
את תגובת המועצה האזורית בנימין לא ניתן היה לקבל. מ\'חדשות 2\', \'חדשות 10\', ואתר וואלה טרם התקבלה תגובה. ב-ynet סירבו להגיב. דובר מחוז ש\"י של המשטרה, פקד דודי אסרף, אמר לאייס כי מהשלב הראשוני של האירוע, \"נלקח עותק לחקירה ונאמר לאזרח שלא יפרסם את הסרטון. הוצאנו גם צו איסור פרסום מתוך הבנה שתפיסת החשודים במעשה צריכה להתבצע לפני הפרסום ברבים\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אל תצקצקו בלשון - הצופים היו הולכים למי שפרסם
    בני כהן 09/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שקובע זה הצופים, לא טמקא ולא אף אחד אחר
    סגור
  • 3.
    צביעות
    אזרח 09/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על צילום הרצח של רבין שילמו מליון שקל...
    סגור
  • 2.
    טמקא ירקדו על הדם העיקר פרסום ראשון
    מי יודע מדוע ולמה 09/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה
    סגור
  • 1.
    בושה לספספר בכזה קלטת (ל"ת)
    שרון 09/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא היה ולא נברא !
    האזרח שתיעד 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהרגע הראשון הובהר לכל צוותי החדשות כי הצילום שייך למשפחה מבחינתי ולא ניתן לבצע בו מאומה ללא רשותם וככל שהם מעוניינים לרכוש אותו יש לבצע זאת מול המשפחה. חבל שלא טרחתם לקבלת את תגובתי - בושה וחרפה לכם. אין בתגובתי זאת בכדי למצות את מלוא הטענות ו/או לפגוע בזכויות ו/או בסעדים העומדים לרשותי עפ״י דין לשמירה על שמי הטוב וזכויותי.
    סגור