תקשורת ומדיה

נוחי דנקנר התקשר ליו"ר ועד עובדי מעריב: "לא נתנער מהמחויבויות שלנו"

הערב יפגיעו עובדי מעריב מול ביתו של דנקנר, אולם עוד לפני כן התקשר יו"ר IDB לחגי מטר, ניסה להרגיעו, וסיפר כי 'מעריב' אמור היה להיסגר מזמן
על פני השטח, עובדי מעריב מנהלים מאבק עיקש בבעלים הנוכחי ויו\"ר קבוצת IDB נוחי דנקנר (וגם בזה הקודם, עופר נמרודי) של \'מעריב\', כולל הפגנה שתתקיים היום (יום ה\') בערב מול ביתו של דנקנר, אבל מאחורי הקלעים מתקיימים שיחות בין הצדדים.
לאייס נודע כי דנקנר ששוהה בחו\"ל, צלצל ליו\"ר ועד העובדים במעריב, חגי מטר, ואמר כו כי ליבו עם העובדים. לדברי גורמים המעורים בפרטים, דנקנר אמר כי \"אעשה הכל על מנת לדאוג שהעובדים יקבלו את כל מה שמגיע להם. דסק\"ש נכנסה למעריב לפני כשנה ורבע ומאז העבירה את כל ההפרשות שהייתה צריכה לקופות הפנסיה. מתברר כי במהלך שנים קודמות לכניסתנו למעריב לא עשו התאמות בקופות הפנסיה וזאת בשל שינויים בשכר העובדים. אין ולא תהיה התנערות מנושא זה, אעשה הכל על מנת שהעובדים לא יפגעו. בכוונתי להבהיר את העמדה הזו שלי לדירקטוריון דסק\"ש, ואני מצפה שגם חברת הכשרת היישוב תירתם למשימה\".
דנקנר גם הבהיר, על פי אותם גורמים, כי \"העיתון אמור היה להיסגר מזמן, אך לא ויתרתי ולא סגרתי, רק כדי לדאוג לעובדים\".
דנקנר גם חזר, כפי שכבר הצהירו מקורבים אליו וגם יו\"ר דירקטוריון מעריב דני יעקובי, כי כל התמורה שתתקבל מהמגרש שעליו נמצא בית הדפוס בבת-ים, וגם התמורה מעסקת המכירה למו\"ל \'מקור ראשון\' שלמה בן-צבי, במידה ותצא לפועל, תלך למען העובדים ובעלי החוב.
מוקדם יותר היום התקיימה אסיפת חירום בבית מעריב , בהשתתפות כ-500 עובדים. באסיפה אמר עיני כי ההנהלה נענתה לדרישה לפתוח את הספרים כדי לדעת מה הסכום החסר בקופות ובקרנות וכמה כסף חייבים לעובדים. \"בשלב הראשון עלינו לדאוג כיצד מבטיחים את הכספים שמגיעים לכם\", אמר עיני לעובדים, \"בשלב הראשון דיברו איתנו על חוסרים של בין 20-30 מיליון שקלים אבל בשיחה שערכתי עם המנכ\"ל הוא כבר מדבר על 40-50 מליון שקל. בכל אופן מבחינתנו לא נרפה. לא נאפשר לאף אחד לגעת בשקל מהכספים ששייכים לעובדים\".
במקביל, סוכם בין דנקנר לעיני על קיום פגישה ביום רביעי הבא, בה יקחו חלק גם נציגי ארגון העיתונאים החדש, ו-ועד העובדים של מעריב.
בעקבות פניית אייס, מסר חגי מטר: \"מדובר בפעם הראשונה בה אנו שומעים אמירות כמו אלו שאמר נוחי דנקנר. מעבר לאמירה הכללית על הכוונה להעביר הכספים לטובת העובדים ובעלי חוב אחרים, שאיננו יודעים מי הם, אנחנו דורשים שוב להיות צד מלא לעסקה, אם וכאשר תחתם, בין נוחי דנקנר ושלמה בן-צבי, על מנת להבטיח בכתב ובאמצעים משפטיים וכלכליים שהכסף אכן יגיע ליעדו הראוי ולא יעלם בדרך. עובדי מעריב, על אף המצב הקיים, ממשיכים ליצר עיתון ולתחזק אתר חדשות פעיל בתנאים בלתי אפשריים ורק בזכות כוחם המשותף וההכרזה על קיום הפגנה היום מול ביתו של דנקנר זכו להתייחסות מבעל השליטה בחברה\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סתם חרטוטים יחצניים
    פוליצר 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריד מיי ליפס: אף אחד לא יעשה כלום, העובדים ילכו הביתה ויצטרכו לרדוף אחרי דנקנר שנים כדי להשיג את זכויותיהם
    סגור
  • 1.
    במקום להבטיח תעשה (ל"ת)
    אייל 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור