תקשורת ומדיה

המשבר ב'מעריב': העובדים מתכוונים להגיש תביעות אישיות נגד בעלי העיתון

במכתב מהוועד מתבקשים העובדים לבדוק אצל סוכני הביטוח לגבי חובות של הבעלים בתשלומי הפנסייה ופיצויי הפיטורים. ביום א': הפגנה מול משרדי IDB
הצעדה הקודמת לעבר משרדי IDB (צילום: מערכת אייס) (צילום ביגי)
המאבק עולה שלב: עובדי עיתון \'מעריב\' צפויים להגיש תביעות אישיות נגד הבעלים הנוכחים והקודמים, בשל אי העברת מלוא תשלומי הפנסיה ופיצויי הפיטורים. בהודעה שהועברה הבוקר (יום ה\') לעובדים והגיע לידי אייס, קורא ועד המאבק ב\'מעריב\' לעובדים לפנות אליו, וזאת על מנת להגיש באמצעות עורכי הדין של הוועד, תביעות על החובות לכאורה.
\"אנחנו ממשיכים לעמוד בקשר שוטף עם נאמני בית המשפט כדי לפתור בעיות שוטפות של עובדים בכל הנוגע למשכורות, זכאות לחופשות וימי מחלה, האפשרות לקבל מכתבי פיטורים, ועוד\", נכתב לעובדים. \"כמו כן אנחנו ממשיכים לפעול עם עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין לקראת תחילת הכנת תביעות החוב האישיות, שיוכנו בפגישות אישיות בין העובדים לבין עורכי הדין. חשוב מאוד שכל העובדים יפנו לסוכני הביטוח שלהם, יבררו מה מצב קופות הפנסיה והפיצויים שלהם ויבקשו אישורים על מצב קופות לצורך קבלת טפסי 161. עובדים שמגלים שיש להם חוסרים בהפרשות לפנסיה מתבקשים לפנות לוועד\".
הוועד גם מציין כי לא נסוג מכוונתו לנסות לשלב את העובדים כשותפים במבנה הניהול והבעלות של \'מעריב\': \"נשקול את המשך צעדינו בתחום זה לאחר שיוגשו כל ההצעות ונוכל להשוות ביניהן ולהפיק מהן את המיטב. ברור מאליו ששום צעד דרמטי מסוג זה לא יתקבל ללא שיתוף העובדים כולם בתהליך קבלת ההחלטות בשקיפות מלאה לגבי האפשרויות השונות וההשלכות שלהן. בהקשר זה חשוב להדגיש ששמועות ופרסומים שונים שבהם נטען שהעובדים שוקלים לוותר על חלקים מכספי הפיצויים שמגיעים להם - הם לא יותר משמועות ופרסומי שווא\".
ביום ראשון הקרוב יקיימו עובדי העיתון צעדת מחאה בשעה 12:00 מבית \'מעריב\' לעבר משרדי IDB במגדלי עזריאלי. בפעם האחרונה, לפני מספר שבועות, התפרצו מספר עובדים למשרדים, והפגינו מול סניף סופרסל במתחם. באותו יום גם ייפגש הוועד עם עופר נמרודי, ותועלה בפניו הדרישה לעמוד בהתחייבויותיו.
תגובת IDB - המחזיקה בדסק\"ש, הבעלים של \'מעריב\', טרם התקבלה. מהכשרת היישוב נמסר: \"אנו סמוכים ובטוחים כי בתקופה בה הכשרת הישוב היתה בעלת השליטה במעריב, בוצעו כל ההפקדות השוטפות לקופת הגמל,
קרנות הפנסיה וחברות הביטוח, לפי הנדרש על פי חוק. במידה שבדיקה תעלה כי חלה טעות בהפקדות השוטפות לעובד ספציפי בתקופה בה היינו בעלי השליטה, הנושא ייבדק ויושלם\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מאבק מעריב אמור להדאיג את כולנו
    אפי 10/2012/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר ב-2000 עובדים, רובם בשכר נמוך. תפסיקו לנפנף בשכר הטאלנטים. את הטאלנטים והמנהלים עם השכר המנופח באמת תשלחו הביתה. מעריב הוא עיתון שלא נופל ובכמה תחומי אף עולה על מתחריו. יש לו רשת מקומונים טובה. אצלנו בבית מנויים על מעריב כבר 50 שנה - לא מתאר לעצמי בוקר בלי העיתון. אני מקווה שהכל יסתדר והעיתון יעלה על פסים נכונים. מעריב לא פחות חשוב מכל מפעל אחר.
    סגור
  • 2.
    האמת, אתם מתחילים לעייף את הציבור
    דב דנציגר 10/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מזדהים איתכם, תסגרו כבר וגמרנו
    סגור
  • 1.
    אכלתם אותה, סידרו אתכם בציניות. תילחמו! (ל"ת)
    עיתונאי 10/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור