קבוצת קו מנחה אייס Bizportal תפוז flix טאבו ישיר תקדין חשבים מגמות רשם החברות
פרסום ראשון

פרשת העתקת הכתבות: TheMarker יפצה את מעריב ו-6 כתבים ב-6 מיליון ש'

במעריב טענו כי 'הארץ' העתיק 453 כתבות. העיתון יפוצה במיליונים, התובעים - בהם דרור גלוברמן, יקבלו כ"א מאות אלפי ש'. TheMarker: נערער
 |  11
פרשת העתקת הכתבות: TheMarker יפצה את מעריב ו-6 כתבים ב-6 מיליון ש'
DELETE, צילום: יח"צ
אחרי כמעט עשור של התדיינות משפטית, קבע היום (יום ד') בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, כי TheMarker יפצה את מעריב ו-6 מעורכיו וכתביו בעבר ובהווה, ב-3.5 מיליון שקלים, אליהם יתווספו הפרשי הצמדה וריבית משנת 2003, ובמונחים של היום - כ-6-6.5 מיליון שקלים. ב-TheMarker טוענים כי יערערו על ההחלטה לבית המשפט העליון.

הפרשה החלה לאחר שמעריב וכתבים ועורכים במוסף הכלכלי שלו 'עסקים', הגישו ב-2003 תביעת ענק על סך 15,736,666 שקלים - באמצעות עורכי הדין צבי בר נתן, רקפת פלד ואפרת רוזנר ממשרד גולדפרב, זליגמן ושות' - נגד האתר הכלכלי של קבוצת 'הארץ', ונגד בכירי קבוצת 'הארץ - TheMarker' בהם עמוס שוקן, גיא רולניק ואיתן אבריאל, בגין העתקה לכאורה של 453 כתבות ממעריב בשנים 2000-2002, ללא מתן קרדיט לכתביו, אבל עם קרדיט ל'מעריב'.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

בכתב ההגנה טענו באי כוחם של אנשי TheMarker, עורכי הדין עוה"ד זאב ליאונד ואלון נדב ממשרד זאב ליאונד ושות', כי מדובר היה בסריקת עיתונות לגיטימית שאינה מחייבת מתן קרדיט. עורכי הדין טענו כי היה זה נוהג קיים בעיתונות הישראלית של אותה תקופה.

לפני כשנתיים אף הטיל מעריב עיקולים זמניים במעמד צד אחד, על נכסי חברת ביזנס נט מידה מקוון בע"מ, המפעילה את TheMarker, בהיקף של 15 מיליון שקלים.

השופט בנימין ארנון קבע בהחלטה מהיום כי "בין הצדדים לתובענה זו לא שוררת מחלוקת לגבי העובדה שרובן ככולן של הכתבות המקוריות נושא התובענה סוקרו תוך העתקת מלל מתוכן בשיעור מינימאלי של 18%, וכי לגבי חלק ניכר מהכתבות המקוריות שיעור המלל שהועתק מהן היה אף גבוה יותר".

לדברי השופט ארנון, השימוש שעשה אתר TheMarker בכתבות מעריב "לא נעשה על ידו בחדרי חדרים אלא בריש גלי, במסגרת מדור סקירות עיתונים שפורסם מדי יום ביומו באתר האינטרנט של TheMarker".

בית המשפט התייחס לקושי "להוכיח את הנזקים הנטענים שנוצרו לתובעים בגין הפגיעה בזכויות היוצרים שלהם", אולם קבע כי הכן בוצעו עבירות של פגיעה בזכויות יוצרים וקניין רוחני". לפיכך קבע השופט ארנון "כי בנסיבות של התובענה דנן, מן הראוי לפסוק לטובת התובעים פיצויים סטטוטוריים בטווח שבין 10,000 ל-20 אלף שקלים בגין כל הפרה", וזאת משום ש"כל אחת ואחת מבין 453 כתבות מעריב נושאי התביעה מהווה יצירה מקורית, נפרדת ועצמאית, אשר בעליה זכאים להגנה המוקנית לבעלי זכויות היוצרים בה".

בעקבות כך פסק בית המשפט פיצויים 3.33 מיליון שקל - על פי החלוקה הבאה: 2.121 מיליון למעריב, ועוד סכומי כסף גדולים לכתבים: 60 אלף שקל לליאור ברון, 50 אלף שקל לדרור גלוברמן, 102 אלף שקל לרונית מורגנשטרן, 93 אלף שקל ליעל גרוס, 585 אלף שקל ליהודה שרוני, ו-318 אלף שקל לגד פרץ. בית המשפט קבע עוד כי לסכומים אלו יתווספו הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשתן של כל אחת מהתביעות המקוריות, בשנת 2003, מה שלמעשה כמעט ומכפיל את הסכום הסופי. בית המשפט הטיל גם על ביזנסנט, גיא רולניק ואיתן אבריאל, לשלם יחדיו 180 אלף שקל הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד למעריב, ועוד 20 אלף שקל לכל אחד מ-6 הכתבים והעורכים.

מ-TheMarker נמסר: "אתר TheMarker נהג לפרסם, כמקובל, בתום לב ובאופן גלוי, בשנים 2000-2002, סקירות מידיעות חדשותיות של כלי תקשורת אחרים, כולל ממעריב, תוך מתן קרדיט בולט בצבע אדום בראש הידיעה לכלי התקשורת המסוקר, ולא לכתב. כל הסקירות פורסמו באתר TheMarker, בהתאם לפרקטיקה העיתונאית, שהייתה קיימת גם במשך שנים רבות קודם לעליית אתר TheMarker לאוויר, בכלי תקשורת אחרים. לדעתנו פסק הדין של כבוד השופט בנימין ארנון בטעות יסודו, ואנו נערער עליו לבית המשפט העליון".



הגב לכתבה

יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
11 תגובות
10.
כולם גונבים מכולםחובה יבליט שידור,בנק,טלפון
1.כחלון הלך אסור טלפון ישאר הפקריחגגו הנוכליםובנק רמי לוי אומר בנק=מה הדבר זה איגוד מפרסם בוא אלינו קח התנאים כך,וכך,=מה קורה למפקח איפה הוראות כאן ניתנה אישור בידי שילטון ואוצר לחברה זו שינהל שירותי בנקאותמה דבר הזה הוא בוחר לעצמו לקחות סוג זה ואחר{קיבל אישור גם אפשרות גישה לבורסה כדי יתן שירותי בנק לציבור=מי מפר תנאי זה מבטלים את הרשיונו גם סוגרים עבורו,בורסה לגיוס כספ קל 2.רמי לוי עוסקכמו מגע,סופר, וזה מספיק ודי רק פרויקט אחד מותר להתרחב ערים ושכונות אך רק עיסוק אחד{חשמאלי,אנצטלתור, מסגר,רצפ,צבעי,מכונאי,יתעסק במדינה קטנה זו רק בתחום אחד יקנה חברות רק בחולרמי כ לדוגמה ליתר חברות 3.ענין טלפון=השולטים בזק,נטויזים,חוט,שמיל,סלקום,פרטנר הם לא רק נוכלים גנבים ופושעים כחלון עזב אסור להשאיר את הפרה מוזנח מול הזאבים====ביבי חייב למנות מהר אחד ישגיח הוזים הסכמים מתוחכמים המאימים לקוחות וכן להגביל כוחם ואישוריהם כי הם סוללה של עורכי דין יכולים לאיים בקלות לציבור מה גם טלפון ובנק נשלט בידיהם אפילו עוד חברות{כך הדגשתי טיקון ישלוט רק בחברה אחד וטו לא
דוד | 19/10/2012 10:33
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
9.
ותודה לרולניק שדואג לפנסיה של עובדי מעריב (ל"ת)
ומי לא מחובר? | 18/10/2012 08:13
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
8.
ואיזה עוד עיתונים נסקרו בסקירה הלא חוקית הזו?
נראה שזאת רק תחילתה של פרשיה שעוד עלולה להפיל לחלוטין את "הארץ"
תם | 18/10/2012 00:35
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
7.
זה פרצופו של הרולניק, שהתגלה כמעתיק בבחינות (ל"ת)
חמרמורת | 17/10/2012 23:54
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
6.
העיקר צדקנים בהארץ
ליפה נפש שבעצמו רמאי וגנב, אין זכות אפילו להתיימר להיות יפה נפש. גם ההתיימרות לצדקנות הזאת, היא רמאות לשמה.
עובד לשעבר | 17/10/2012 22:46
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
5.
שיוסיפו עוד 6 ויקנו את מעריב (ל"ת)
שישקו | 17/10/2012 21:55
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
4.
הצדיקים מדה מרקר...
מתברר שהצדיקים מדה מרקר יודעים לבקר אחרים ,אך הם פשוט גנבים
רפי | 17/10/2012 20:53
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
מסורת של עשרות שנים ב"הארץ" של גניבת קדיטם
עוד לפני היות דה מרקר, נהג עיתון "הארץ" לייחס לכתביו ידיעות שכתבו כתבי סוכנות הידיעות עית"ם. "גניבת" קרדיטים ב"הארץ" היא מסורת של עשרות שנים.
יצחק | 18/10/2012 08:21
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
3.
THE COPY-ER
שלא תטעו - כדי לכסות על ההפסד במשפט יפטרו שם אנשים. הארץ ימשוך זמן בערעור
בני | 17/10/2012 20:06
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
2.
תכין תמוזמנים יא עמוס (ל"ת)
הגובה | 17/10/2012 19:19
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
1.
ומאיפה הארץ ישלם את המיליונים...???? (ל"ת)
שירן | 17/10/2012 18:41
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש

אייס דרושים

+ לכל המשרות
תפקיד חברה איזור
יועץ תקשורת אורלי כתב י... המרכז שלח קו”ח
מנהל לקוחות דודי מליץ י... תל אביב שלח קו”ח
מעצב גרפי אביעוז קריספין הדרום שלח קו”ח
מפיק חסוי כל הארץ שלח קו”ח
פלנר חסוי תל אביב שלח קו”ח

הכי במדור

הרשמה לניוזלטרים

עליך לאשר את תנאי השימוש לשם הרשמה לניוזלטרים
הרשם
הרשמתך עברה בהצלחה