תקשורת ומדיה

המשבר ב'הארץ': האם צלמי המערכת יהפכו לעובדי פרילנס כדי לחסוך עלויות?

טרם נפלה החלטה האם לשנות את חוזי העסקה של 3 צלמי מערכת קבועים. בתוך כך, זעם בעיתון על "הפיטורים הזוחלים" - שנועדו "להרדים את העובדים"
במסגרת תכנית ההתייעלות, האם הצלמים ישלמו את המחיר? לאייס נודע כי 3 צלמי מערכת של \'הארץ\', המועסקים כשכירים בעיתון, זומנו בשבועיים האחרונים לשיחות אצל בכירי העיתון, במסגרתם נמסר להם כי ישנה תכנית לשנות את חוזי העסקה שלהם.
גורם בעיתון יודע לספר כי השלושה זומנו למה שהוגדר מראש כ\"שיחה\" ולא שימוע, וכי מדובר למעשה בפיטורים מהעיתון, והעסקתם כעובדי פרילנס, מה שעשוי להוזיל עלויות. ל\'הארץ\' ישנם צלמי חדשות רבים נוספים, אולם הם אינם שכירים של העיתון. בכל מקרה, בשלב זה טרם נפלה החלטה בעיתון, וייתכן כי בסופו של דבר המהלך לא ייצא אל הפועל.
כזכור, דירקטוריון \'הארץ\' החליט לפטר כ-100 עיתונאים מבין 400, בשל מצבו הכלכלי הקשה. ועד עובדי העיתון, שנתמך על ידי אגודת העיתונאים בתל אביב, מנהל בשבועות האחרונים מאבק עיקש בכוונה, ואף מנע הדפסת העיתון ליום אחד , מהלך שזכה לביקורת קשה גם בקרב העובדים עצמם, וגם על ידי המו\"ל עמוס שוקן.
במסגרת תכנית ההתייעלות, מדי שבוע מפוטרים עוד כמה עובדים, במה שכבר זכה לכינוי ב\'הארץ\' - \"פיטורים זוחלים\". עובד במערכת סיפר לאייס: \"כל שבוע אנחנו שומעים על עוד עובד או שניים שפוטרו, וגם כמה שעזבו, כאשר לדעתנו מדובר במהלך מתוכנן של ההנהלה - לא לפטר את כל העובדים במאסה, כדי להרדים את מאבק העובדים\".
מאידך, נראה כי הצעתו של עמוס שוקן לעובדים לפרישה בתנאים מועדפים, מצאה אוזניים קשובות בקרב אנשי \'הארץ\'. לדברי גורמים בעיתון, מספר עובדים כבר פנו להנהלה והודיעו כי הם מקבלים את ההצעה. \"יש הרבה אנשים שרוצים ללכת כי הם מרגישים שהספינה טובעת\", סיפר עובד לאייס, \"אנשים מתקשים להתמודד עם מה שקורה כרגע בעיתון, אנשים סובלים נפשית מהלחץ הזה\".
כזכור, שוקן הציע תכנית פרישה שמבוססת על פז\"ם בעיתון : עובד עם ותק של שנה יוסיף למענק הפרישה 1,000 שקלים, וכל שנה נוספת - 1,200 שקלים. הפרישה תכלול גם מענק בגובה משכורת אחת נוספת ברוטו לכל שנה; ובנוסף - כך התנאים הקבועים בחוק, כגון חודש הודעה מראש ופיצויי פיטורים. על פי הערכות, היו כמה עשרות פניות של עובדים, אולם קשה בשלב זה לדעת את מספר העובדים שבחרו לפרוש סופית מהעיתון.
מ\'הארץ\' טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הספינה טובעת. איפה עורך העיתון?
    דסקאי 10/2012/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמודי החדשות נראים כמו מיחזור ידיעות האתמול באינטרנט. אין יוזמות, אין מעוף . גלריה משעממת שלא לדבר על המוסף. הכתבים עם הפרצוף באדמה. האוירה בדסק קשה מאוד. יש עורך לעיתון?
    סגור
  • 1.
    קצת מוזר...
    נתנאל 10/2012/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צלמים קבועים, חברי אגודת העיתונאים, נהנים מהגנה מקצועית כמו כל העיתונאים. למיטב הידוע - אין אפשרות לשוב ולהעסיקם לאחר פרישה מוקדמת/מועדפת - כפרילנסרים. מציע לכל המעורבים לנהוג זהירות בשדה המקשים הזה.
    סגור