תקשורת ומדיה

עמוס שוקן נגד הסכמים קיבוציים: "משפיע על היכולת לנהל, מונע שאיפה להצטיין"

מו"ל 'הארץ' התייחס בגל"צ להסכם הקיבוצי עליו חתמו עובדי 'מעריב' עם הבעלים החדש בן-צבי. על מצב שוק העיתונות: ההכנסות שלנו ירדו ב-10%
אופטימיות גדולה לא הייתה בשיחה בין רזי ברקאי לעמוס שוקן, לפני דקות אחדות (יום ד\') בתכנית \'מה בוער\' בגל\"צ. על רקע מצבה של התקשורת, הפיטורים והקיצוצים בגופי מדיה שונים, אמר מו\"ל \'הארץ\' כי רק בשנה האחרונה רשמה קבוצת \'הארץ - TheMarker\' ירידה בהכנסות של 10% מפרסום.
שוקן, שהיה החלוץ בשבירת ההסכמים הקיבוציים והכניס לשוק התקשורת את החוזה האישי (מהלך שעד היום זוכה לקיתונות של ביקורת) נשאל על ההסכם הקיבוצי ההיסטורי שנחתם אתמול לפנות בוקר בין נציגי עובדי \'מעריב\', לבין המו\"ל החדש של העיתון, שלמה בן-צבי.
\"אני חושב שבעיקר ראיתי את החסרונות שלו (של ההסכם הקיבוצי, א\"כ) בתקופה ש\'הארץ\' היה מאוגד בהסכמים (בשנות ה-80). החיסרון מהותי הוא סוגיית הקביעות - בסופו של דבר זה משפיע על היכולת לנהל מקום עבודה כלכלי, אני חושב שכדאי להסתכל על ההסכמים הקיבוציים במשק - כמו חברת החשמל, הנמלים, והתוצאה שלהם להנהלות, שיש להן יכולת מאד מוגבלת לנהל\".
לדבריו, \"מה שאני ראיתי - זה מונע שאיפה להצטיין. זה שם את כל האנשים בסד אחד שהוא רק סד של שכר, וזה סד חד סיטרי, כי כאשר הם מקבלים הצעה לעבור למקום עבודה אחר ביותר כסף, הם ישר בורחים\".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שוקן לא יודע לנהל ומחפש תרוצים לכשלונו
    יצחק 10/2012/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אצל אבא ואצל סבא של עמוס שוקן עבדו עיתונאים חתומים על הסכמים קיבוציים ושניהם דאגו לעבדיהם גם בתקופות הקשות ביותר. עמוס שוקן "לא שם" על העיתונאים. הוא אפילו סבור שכתיבת שמם כקרדיט לכתבות שלהם - מיותרת. נראה שלדעתו רק הוא חשוב. עמוס שוקן היה חלוץ החוזים האישיים בישראל ואצלו לא עבדו עיתונאים טובים יותר מבעבר, אולי אף פחות טובים. הוא נכשל בכל יוזמה עסקית שלו, מרוקן את נכסי משפחתו שנצברו במשך דורות (לא על ידו - הוא צבר רק הפסדים) ומחפש תרוצי סרק לכישלונו העסקי. ראוי שיחפש את הסיבות לכישלונות קרוב ככל האפשר, אצל עצמו. שם הם נמצאים.
    סגור