תקשורת ומדיה

על רקע המשבר בחדשות המקומיות: עובדי המהדורה בקריית שמונה הקימו ועד

מס' חודשים לאחר שהוקמו ועדים ברוב המהדורות המקומיות, כובש ארגון העיתונאים את הצפון. יו"ר הוועד: "אי אפשר להרים מהדורה אם יפוטרו עובדים"
על רקע הצלחת ועד העובדים של מעריב, עובדי מהדורת החדשות המקומיות בצפון הקימו ועד. לאייס נודע כי 30 עובדי במהדורה בקריית שמונה, הקימו בתחילת השבוע ועד יציג במסגרת ארגון העיתונאים. מדובר על הוועד ה-5 במסגרת החדשות המקומיות - ירושלים, תל אביב, חיפה והשרון, ודרום - מתוך 6 מהדורות קיימות.
המהדורה הצפונית של \'חדר החדשות\' משדרת לאצבע הגליל, הגליל העליון והתחתון, ולערים צפת, קריית שמונה, כרמיאל ועוד. חלק מאנשי המהדורה הם עובדים קבועים, וחלקם פרילנסרים. בראש ההתארגנות עומד אביב עזוז, כתב במהדורה, שהקים את הוועד יחד עם כתבת אחרת במהדורה, יעל געתון.
ביום ראשון מסרו עזוז וגעתון את טפסי ההצטרפות לוועד, למעסיקם שמעון פרץ, הבעלים של מולטיקאם, ספק משנה של \'קודה תקשורת\', הזכיינית של החדשות המקומיות. הקמת הוועד מתבצעת על רקע מאבקם של עובדי החדשות המקומיות בתכנית לקצץ את תקציב המהדורות, מה שיוביל לפיטורי עובדים.
משרד התקשורת העביר השבוע תזכיר לחוק, על פיו בעקבות שינויים במימון 6 המהדורות - ירושלים, תל אביב, חיפה והשרון, דרום, קריית שמונה והמהדורה בערבית - עד השנה שילמו HOT ו-yes תמלוגים למימון המהדורות בסך 25.5 מיליון שקלים בשנה. מ-2013 תשלום זה מבוטל, ובאוצר סירבו לממן את \"הבור התקציבי\" הזה. משרד התקשורת מציע כעת כי המהדורות ימומנו עד סוף 2013, המימון יוקטן ל-18.5 מיליון שקלים, והוא יגיע מעודפי התמלוגים שחברות הטלוויזיה הרב ערוציות משלמות למשרד התקשורת מדי שנה. קיצוץ תקציב המהדורות, יוביל לפיטורי עשרות מבין 180 העובדים המועסקים ישירות ובעקיפין על ידי \'קודה תקשורת\'.
\"אי אפשר להרים מהדורה אם יפטרו עוד עובדים\", סיפר עזוז לאייס. \"אנחנו עובדים קשה, נופלים מן הרגליים. בשום כלי תקשורת בתקשורת הארצית, כתבים לא עובדים קשה כמו במהדורות המקומיות. \"יעל געתון החלה את כל המהלך של הקמת ועד, במיוחד לנוכח הסכנה לגבי עתידנו, ואני הצטרפתי לעזור. הממשלה שאומרת לנו לעבור לגור בפריפריה, היא זאת שזורקת אותנו כרגע מכל המדרגות. מה נעשה? נצטרך לעבור למרכז?\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    במה ועד העובדים של מעריב הצליח?
    אני רק שאלה 10/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העובדים לא קיבלו פנסיות ופיצויים בינתיים, מאות עובדים יפוטרו והסכם קיבוצי יהיה בסופו של דבר חלום הזוי. אז איפה ההצלחה? ביחסי הציבור שהועד הצליח לעשות לעצמו? מעניין, דרך אגב, האם חברי הועד יפוטרו ביחד עם שאר העיתונאים או שהם דאגו לשמור על עצמם? מעניין מאוד...
    סגור
  • 1.
    ממש רחמים עליהם. חדשות מיותרות (ל"ת)
    גולן 10/2012/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור