תקשורת ומדיה

מצפון תיפתח הבשורה: כתבים וצלמים יקימו בשבוע הבא את תא עיתונאי חיפה

אלירן טל מערוץ 1 ואלי לוי מ-10 מגבשים קולגות מגופי תקשורת ארציים בגלל אכזבה מאגודת העיתונאים בחיפה. עד כה הצטרפו יותר מ-10 חברים
על רקע שלל התארגנויות בגופי התקשורת השונים, גם בצפון הולכת ומתגבשת התאגדות: לאייס נודע כי קבוצת כתבים וצלמים באזור חיפה עומדת להקים תא עיתונאים ארציים, וההכרזה על הקמתו צפויה להתקיים ביום שני הבא.
את התא יזם אלירן טל, כתב ערוץ 1 בחיפה, שגם יהיה יו\"ר התא, ובין החברים שכבר הצטרפו אליו ניתן למנות את הכתב האזורי של \'חדשות 2\' יוסי מזרחי והכתב המכסה את המגזר הערבי באותה חברת חדשות, פוראת נסאר; דניאל סיריוטי מ\'ישראל היום\'; אחיה ראב\"ד מ-ynet; וצלם \'חדשות 10\' יובל סייג.
אחד מיוזמי המהלך הוא כתב \'חדשות 10\' בגזרה הצפונית הזו, אלי לוי. \"דיברנו בתקופה האחרונה עם הכתבים והצלמים בכלי התקשורת הארציים, שמסקרים את האזור, ועד כה הצטרפו אל היוזמה יותר מ-10 חברים\", סיפר לוי לאייס, שלדבריו, התא ינסה לצרף בהמשך גם את הכתבים והצלמים מהצפון הרחוק יותר, בגזרת הגליל העליון ואצבע הגליל, בואך קריית שמונה, בהם למשל רובי המרשלג מערוץ 1, וגיא ורון מ\'חדשות 2\'. בתא החליטו להימנע כרגע מצירוף כתבים מכלי תקשורת מקומיים, משום שאופן העבודה והצרכים בין התקשורת הארצית לזו המקומית, שונים, לטענת אנשי התא החדש.
הסיבה להקמת התא, נעוצה באכזבתם מאגודת העיתונאים בחיפה, שאינה פעילה כל כך. בדיקה של אתר האינטרנט של האגודה, מגלה למשל כי העדכון האחרון שנעשה בו, היה באמצע 2008. \"האגודה בחיפה מעולם לא עזרה לנו בעבודה המשותפת מול הדוברים הרלוונטיים, למשל של בית החולים רמב\"ם, בתי חולים אחרים, וגופים ממשלתיים שונים\", סיפר לוי. \"לא היו לנו שיחות רקע עם גורמים בכירים, כגון מפקד המחוז או מנהלי בתי חולים, כפי שקורה באזורים אחרים בארץ. כל אחד הוא לעצמו. למשל, מעולם לא הזמינו מישהו מאיתנו, הכתבים הוותיקים למשל, לכנס העיתונאים באילת. אף אחד מהאגודה בחיפה לא דאג שנהיה שם\".
אחד החברים שהצטרף להתאגדות החדשה, הוסיף כי \"התא החדש הוא אלטרנטיבה לאגודה, וכמה שיותר יצטרפו, הוא יהיה יותר חזק, ויעזור לכולנו\".
את תגובת אגודת העיתונאים בחיפה לטענות, לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ראש עיר נעדר רגשות ..
    נאוה שביט כהן 06/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נאוה שביט לפני 18 דקות · אמש חזרת מאילת... עם מזוודה גדולה ותיק.... עייפה .. אך מה לעשות ולא קיים בחיפה אוטובוס לרחוב שלי הממוקם על ההר? לעלות ברגל ואני כבר לא בת עשרים? לא... אז נאלצתי כמו תמיד לקחת מונית.. בדרך לביתי ראיתי שמקימים לשכונה החדשה גן משחקים ונצבט לי הלב... כי... ראש העיר עקר את רוב גני השעשועים ברחוב שלי וברחובות הסמוכים... וגזל בכך מהפעוטים שלנו את ההנאה והעונג להשתעשע ממתקנים .. אמת זה כואב ...הן הילדים שלנו הם ככל ילדי ישראל ? גם משך העדרות שלי נערמו בצמיד לכביש ערמות פסולת אדמה ...נחסם מרחב האוויר... ואני שואלת את ראש העיר: כשבונים שכונה חדשה לא שותלים בינה לבין השכונה הוותיקה עץ... ולא שותלים פרח ? ועוד אחת ...למה את הפרק החדש לא הקמת בין שתי השכונות ? למה הקמת את הפרק מעבר השני של רמת הנשיא? האם זה כל כך מפריע לך אדוני ראש העיר שגם אנחנו בני השכונה הוותיקה נווה דוד נהנה מהפרק ? ואני מאפקת את זעמי... בברכה נאוה שביט כהן
    סגור
  • 10.
    מהלך מתבקש
    מאיר בעל הנס 11/2012/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוזר שרק עכשיו מתאגדים העיתונאים בחיפה והצפון. אגודת העיתונאים בחיפה היא וירטואלית ולמעשה כלל לא קיימת. כדי לקבל את ההודעות ממירי שהיא יוצאת לחופשה לא צריך לשלם מיסי אגודה. זו בושה איך שהאגודה מתנהלת ומנוהלת. כל הכבוד לאלירן טל, דניאל סיריוטי ואלי לוי שפועלים רבות כדי להקים תא ראוי ומכובד לכתבי הצפון. אלירן טל יהיה יו"ר מצוין ואחיה ראב"ד כנשיא כבוד יסייע לו.....כל הכבוד למייסדים ולעוסקים בגיוס הקולגות....כתבי חיפה והצפון התאחדו - כולנו חברים בתא החדש
    סגור
  • 9.
    בידול של חולשה
    שירן גולדשטיין 11/2012/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבים מקומיים בעיתונות הארצית הם עדיין כתבים מקומיים. חבל שבמקום להתאחד לשיפור תפקוד אגודת העיתונות בחיפה, קבוצת כתבים מתאגדת בנפרד ומותירה את הקולגות מאגודת העיתונאים כאסכופה נדרסת. זה מחליש את 2 ההתגדויות ומיותר.
    סגור
  • שטויות
    דני 11/2012/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכתבים מקומיים אין כרגע מה לחפש בתא המתגבש. בעוד מספר שבועות ניתן יהיה לבחון כיצד לצרף את המקומונים לתא החדש - ככל הנראה באמצעות חטיבה נפרדת שתסופח לתא
    סגור
  • 8.
    אלירן. מה דעתך להשקיע בעבודה במקום להיות עסקן (ל"ת)
    אירית 11/2012/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • אלירן המשך כך אל תתייחס
    דודו 11/2012/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלירן שהכלבים ימשיכו לנבוח. תמשיך כך שיחיו הקנאים ויסבלו
    סגור
  • 7.
    אלי לוי תותח
    דניאל 10/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחור חי ונושם חדשות 24 שעות ביממה. עיתונאי מוכשר.
    סגור
  • 6.
    "דורון" אתה לא מבין בעיתונות
    יוני 10/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שכותב שקרים כמו שאתה כותב אז שלא יקרא לעצמו עיתונאי....לכל כלי תקשורת יש לפחות 2 כתבים בצפון.
    סגור
  • 5.
    יש בחיפה ובצפון כתבים מצויינים
    יוני 10/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם "דורון" היה עוקב הוא היה מגלה כמה סיפורים יזומים וחשיפות הם מביאים בכל ערב למהדורות בעיקר. אנשים צרי עין. הכנס באילת הפך להיות כנס של מקורבי בר מוחא בלבד. בושה.
    סגור
  • הבנתי אותך "יוני"
    "דורון" 10/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא הסיפורים היזומים (עאלק) והחשיפות שמטלטלות את המדינה. אתה פשוט רוצה כרטיסים לאילת. לא יודע אם שמת לב, אבל העיתון הנפוץ במדינה הוא הביביתון "ישראל היום". שמת לב שאין בו כתבים מקומיים, לא כל שכן סיפורים מקומיים. די, צא מזה, אתה ב 2013. אין כבר "סיפורים מקומיים" אין כבר צפון, דרום מרכז. יש אינטרנט עיוני. זה דבר חדש זה. צאו מהפרובינציה. מעניינן את התחת אגודת עיתונאים של הצפון. זה לא צפון אמריקה, זה כולה חיפה ועוד שלושה ישובים.
    סגור
  • 4.
    אז מה תפקיד האגודה בדיוק? לארגן טיול ? (ל"ת)
    תמרי 10/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כל כך הרבה כתבים וכל כך מעט לספר עליהם
    דורון 10/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מישהו מהכתבים האלה היה באמת מצליח לעשות גלים או לעורר הדים עם איזה סיפור, אני מניח שהיו מזמינים אותם לאילת. זה שלא מזמינים כתב לכנס עיתונות, זה לא אומר שהוא בועד הלא נכון. זה אומר שהוא לא חשוב או מעניין. אגב, אגודת העיתונים הנוכחית היא כבר מזמן מת מהלך וחסרת משמעות.
    סגור
  • 2.
    אני באמת לא מבין...
    מזקני המקצוע 10/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "האגודה לא עזרה לנו בעבודה מול הדוברים" - סליחה, האם תפקיד האגודה לעשות במקומך את העבודה המקצועית? רוצה להיות עיתונאי מקצועי - צא לשטח, ותעבוד מול המקורות והאירועים, במקום לילל ולהתפנק מול המחשב והסלולרי. שכח מהדוברים, תפקידם הוא לא לעזור לך, אלא לממונים עליהם. לך לעבוד, אל תתבטל.
    סגור
  • 1.
    אלי ואלירן יעשו בית ספר לדוברים העצלנים בחיפה (ל"ת)
    הצלם מס' 1 10/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור