מדיה

התקרית בכנס אילת: נשקלת אפשרות לא לזמן את ד"ר דרור אידר בשנה הבא

אידר אמר בפאנל על יחס התקשורת לנתניהו כי 'הארץ' הוא "עיתון של תומכי הנאצים". גורם: "ידענו שהוא מושך אש. אם זה יהיה תלוי בי, הוא לא יוזמן"
אלכסנדר כץ |  11
ד"ר דרור אידר (עם החולצה הכחולה), מיד לאחר עזיבתו של יוסי שריד (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
הנהלת כנס אילת לעיתונות, שוקלת לא לזמן לכנס הבא את הפובליציסט של \'ישראל היום\' דרור אידר, בעקבות התקרית היום (יום ב\') במהלכה עזב יוסי שריד את אולם הדיונים - כך נודע לאייס.

כזכור, במהלך הפאנל \"הם מפחדים, או אין מלך בעירו - היחסים המורכבים עם נתניהו\", אמר אידר כי \"אני מעדיף להיות הדום לרגליו של יהודי חם, מאשר לעבוד בעיתון של תומכי נאצים\", בכוונתו למשפחה הגרמנית דומונט, שבעבר ראשיה היו מתומכי השלטון הנאצי. שריד, שמאז שפרש מהעולם הפוליטי, כותב באופן קבוע טורים עבור \'הארץ\', קם ממקומו, ופרש מהחדר. גם כמה צופים החליטו לעזוב, וחלק מהקהל זעם על דבריו של אידר והחל לקרוא קריאות גנאי.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

מנחה הפאנל עמנואל רוזן דרש מאידר להתנצל, ואם לא - הוא יאלץ לעזוב את הפאנל. בשלב זה סירב אידר להתנצל ולא קם ממקומו, ואז רוזן הצהיר כי הוא לא יתן לו לדבר בהמשך. לאחר כמה דקות ביקש אידר להתנצל על דבריו.

גורם בקרב מארגני הכנס, זעם על התנהלותו של אידר. \"ידענו שהוא מושך אש, אבל לא חשבנו שהוא יתבטא כך בחוסר התחשבות ובחוסר מחשבה. אם זה יהיה תלוי בי, הוא לא יוזמן בשנה הבאה\". גם מנכ\"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר-מוחא, הביע בפני אידר את חוסר שביעות רצונו מהדברים.

דרור אידר הופתע מהפרטים, ואמר: \"אולי אמרתי דברים שלא הייתי צריך להגיד, אבל התנצלתי עליהם. ישנם הרבה דברים שהם לא רוצים לשמוע, ולפעמים מישהו צריך להגיד אותם, כמובן שעם גבולות\".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    אל. תירא ואל תחת, המשך לתת דרור ללשונך!
    דלית 13/04/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני ורבים אחרים קוראים בשקיקה את מאמריך ב״ישראל היום״.
    סגור
  • 9.
    אם היו מתייחסים כך לעיתונאי מהשמאל, אז זה
    השמאל עדיין שולט 11/01/2013 00:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה מוגדר כסתימת פיות.
    סגור
  • 8.
    הדום לרגלי ה...
    יסמין 08/11/2012 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חשוב לדייק! הייתי בכנס ושמעתי היטב, דרור אידר אמר ...״אני מעדיף להיות הדום לרגלי יהודי חם ולא הדום לשותף הנאצי של הארץ...״ בתגובה להתגרות של יסי שריד באומרו כי דרור הוא הדום לשלדון אדלסון. הוא לא אמר כי הארץ תומך בנאצים!
    סגור
  • 7.
    אולי לא להזמין את יוסי שריד?
    רוני 06/11/2012 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שדעותיו מייצגות פרומיל זעום ביותר בעם????
    סגור
  • 6.
    כרגיל ימני אחד, כל הייתר סמולנים עלובים (ל"ת)
    שמיל 06/11/2012 00:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ככה זה אצל השמאל הקומוניסטי,יש רק דעה אחת
    רון 05/11/2012 22:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקומוניסטים החשוכים מסוגו של עמנואל רוזן ויוסי שריד לא יכולים לשמוע דעה אחרת שונה מדעתם. לא מבין מה עשה העיתונאי הזה בכנס של השמאל הקיצוני הסהרורי
    סגור
  • 4.
    חתיכת דילמה יש לנו כאן
    עזרא מועלם 05/11/2012 22:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטעמי עיתון הארץ מרבה לפרסם דעות מתועבות והמהדורה האנגלית של העיתון היא פגיעה ממשית גם ביושר העיתונאי גם בהגינות הכי בסיסית וגם באינטרסים בסיסיים של מדינת ישראל. ועוד לטעמי אחד - ישראל היום עיתון נלעג. סמרטוטון חנופה לראש הממשלה לאנשיו לאשתו ולמקורביו. מי יותר מאוס מבין השניים? כמובן שהארץ. על מי הייתי מותר לו הדבר היה תלוי בי? על ישראל היום כי ללא כספי הקזינו של אדלסון שמגיעים לכיסי המול של הארץ בתמורה להדפסת העיתון והפצתו שוקן היה מתגנדר היום בתואר פושט רגל והעיתון הנפוח שלו היה הופך לזיכרון עמום.
    סגור
  • 3.
    הכנס המיותר הזה מוכיח שכל עולם...
    אחד ש... 05/11/2012 19:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיתונות נוטה שמאלה... כלב השמירה הוחלף בכלבה שמאלנית שלא מוכנה לקבל דעה שונה משלה. דמוקרטיה במיטבה. בשנה הבאה בכנס עיתונאות האנטי דמוקרטי.
    סגור
  • 2.
    האיש לאומן אמיתי
    זו'ז'ו 05/11/2012 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק לקרוא את טוריו בישאל היום כדי להבין. בניתוח הבא שביבי יעבור יוציאו לו את הלשון של דרןר אידר מהתחת
    סגור
  • 1.
    בסך הכל הוא אמר אמת
    דומונט 05/11/2012 17:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן אחד מבעלי המניות של הארץ הוא אדם שמשפחתו שיתפה פעולה עם הנאצים.
    סגור
  • ושאחר בראיון לארי שביט ב 2002 שיתכןמויפסיד את
    כתב 06/11/2012 00:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כספו כימ הוא לא בטוח שישראל תתקיים
    סגור