תקשורת ומדיה

המינהל הסכים להעביר כסף על מתחם הקריה; הרפורמה תצא לפועל בדצמבר

ברשות השידור הודיעו היום על תחילת החודש הבא כ"יום הקובע" לתחילת הרפורמה, במסגרתה יפרשו כ-40% מעובדיה, וישונה המבנה הארגוני שלה
רשות השידור הכריזה היום (יום ג\') על 1 בדצמבר כ\"יום הקובע\" לתחילתה של הרפורמה ברשות השידור, זאת עם הסרת כל החסמים שעמדו בדרך להתנעתה. כזכור, ב-5 באוגוסט השנה נחתם הסכם המימון בין הרשות לבין משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומינהל מקרקעי ישראל.
בדרך למימושו של ההסכם עמדו מספר תנאים מתלים ובהם תיקון החקיקה בכנסת למתווה האגרה, חתימת שר התמ\"ת על הסכמי השכר ואישור ועדת הכספים של הכנסת להקצאה תקציבית של מימון הרפורמה. בשבועות האחרונים עסקו מוסדות והנהלת רשות השידור במאמצים להתגבר על המכשולים שעוד נותרו ואתמול הוסר המכשול האחרון, כשמנכ\"ל מינהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, אישר כי גם מבחינת המינהל, הוסר התנאי המתלה בכל הקשור להעברת התמורה בסך 150 מיליון שקלים עבור פינוי המתחם בדרום הקריה בתל אביב.
עם החלת ההסכם ב-1 בדצמבר, יכנסו לתוקף כל השינויים המתחייבים ממנו, ובהם הסכמי השכר החדשים; התחלת הדיווח באמצעות שעון נוכחות לכלל העובדים; ויישום סלי העבודה; התשלומים המגיעים לעובדים; גמישות ניהולית והתאמת המבנה הארגוני של הרשות.
התהליך יחל בפרישה מרצון של עובדים ולאחר מכן הליכי פיטורין שיסתיימו בהתכנסותה של הרשות לאחר פרישת 700 עובדים ל-1,275 משרות - קיצוץ של כ-40% בכוח האדם. במקביל תעשה השקעה מסיבית בטכנולוגיה על-פי התוכנית הרב-שנתית עד לשנת 2018, לרבות שדרוג אמצעי ההפקה ומערך השידור, הארכיון, מערכות המידע והאינטרנט; והמשך יישום מתווה ההשקעה ההולך וגדל בהפקות מקור, שיגיע בשנת 2016 ואילך לסך של 36% מהכנסות הרשות.
יו\"ר רשות השידור, ד\"ר אמיר גילת, מסר כי הוא משוכנע \"שנת 2013 תשמש כשנת מעבר לבחינת מגוון השינויים והזהות המחודשת שאנו מבקשים לגבש לשידור הציבורי בישראל. אנחנו בתחילתו של תהליך היסטורי ובעיצומו של אחד השינויים הגדולים בשוק התקשורת הישראלי\".
מנכ\"ל הרשות יוני בן-מנחם, הוסיף כי \"צוות הרפורמה של ההנהלה נחוש ליישם את הסכמי הרפורמה ככתבם וכלשונם בשיתוף פעולה מלא עם העובדים והביע את תקוותו כי כל עובדי הרשות יתגייסו למאמץ המשותף להצלת השידור הציבורי ולהצעדתה של רשות השידור לדרך חדשה\".
מאגודת העיתונאים בירושלים, נמסר כי היא \"מברכת על השלמת התנאים המתלים החיצוניים למימושה של הרפורמה ברשות השידור, ועל נכונותה של הנהלת הרשות להביא ליישום ב-1/12/12\", אולם היא מבהירה כי \"בטרם יישום יש להשלים ולהסכים על התנאים המתלים להסכם עם נציגי העובדים, ובהם השלמת המבנה, התאמות שכר ותיקונים ברשימות העובדים. על פי הסכם הרפורמה, ההכרזה הסופית על היום הקובע תיעשה במשותף על ידי יו\"ר האגודה ומנכ\"ל הרשות\".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן - בהצלחה !! (ל"ת)
    רונן 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור