תקשורת ומדיה

המשבר בחדשות המקומיות: 'קודה' תזמן את 180 עובדיה לשימועים לפני פיטורים

העובדים יקבלו את הזימונים היום ומחר. בוועד העובדים פנו להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה. ביום רביעי תתקיים הפגנה מול משרד האוצר
מהדורת חדר החדשות (צילום: אייס) (צילום אייס)
עובדי החדשות המקומיות יקבלו היום (יום ג\') ומחר מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים - כך נודע לאייס. בוועד העובדים של עובדי \'קודה\' כבר פנו הבוקר להסתדרות בבקשה שתכריז על סכסוך עבודה.
כזכור, תקציב החדשות המקומיות שעמד על סך 25.5 מיליון שקלים בשנה, צפוי להיות מופחת ל-18 מיליון. לפני כ-5 חודשים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ\' ונחמן שי ולפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013. משרד האוצר הגיש ערר על תמיכת הממשלה בהצעת החוק וסרב לאפשר את העלאת ההצעה להצבעה בכנסת. נכון להיום חוק בנושא תקוע בכנסת בשל פיזורה, מה שאומר שכ-31 בדצמבר צריכה \'קודה\' לפטר את כל עובדיה ב-6 המהדורות המקומיות - תל אביב, ירושלים, באר שבע, חיפה, קריית שמונה והמהדורה בערבית.

לדברי גורם ב\'קודה\', \"אין חוק כרגע ואני מחויב לתת התרעות לפני פיטורים. אני צרך לעשות שימועים בתחילת דצמבר. מה שקורה מבחינת האוצר, שלא פותר את הבעיה, זו כנראה חוסר אכפתיות, אולי חוסר הבנה של המפעל החשוב הזה בפריפריה\".
מבין 6 המהדורות, ב-5 ישנם ועדים שפועלים מטעם ארגון העיתונאים - תל אביב, ירושלים, חיפה, קריית שמונה ובאר שבע. ועדים אלו פנו במסגרת הארגון, להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה. הבקשה הדחופה הוגשה באמצעות עו\"ד אמיר בשה ממשרד בני כהן ושות\', בשם ועדי העובדים של מערכות חברות החדשות המקומיות ועיתונאי חברות החדשות המקומיות.
בבקשה נכתב כי \"חברות החדשות המקומיות עוברות טלטלות בשבועות האחרונים וצל קודר מרחף מעל עתידם ובכלל זה, ביטחונם התעסוקתי של עשרות רבות של עיתונאים, המועסקים בפריפריה של מדינת ישראל. כל זאת, נוכח כוונת משרד האוצר שלא להעביר תקצוב להמשך פעילות החברות עבור שנת 2013. המשמעות העגומה של כל האמור הינה כי החל מיום 31.12.2012 מטה לחמם של עובדים עומד להישבר ומשפחות רבות בפריפריה תמצאנה את עצמן מול שוקת שבורה\".
עוד נכתב כי \"כוונה זו לפטר עיתונאים רבים ללא היוועצות בנו וללא קיום מו\"מ כמתחייב משינויים ארגוניים יש פגיעה קשה במעמדם של העיתונאים. מה גם שמדובר בהפרת חובתו הבסיסית של מעסיק לשתף את ארגון העובדים ולהיוועץ בו היוועצות כנה, בטרם יבצע הליכים מעין אלו\", נכתב בבקשה\".
גורם באחת המהדורות, אמר לאייס: \"זו וואחד מכה בשבילנו, הורגים אותנו בשביל 7 מיליון שקלים. אנחנו נעשה הכל כדי לא לקחת את המכתבים המזמנים אותנו לשימועים\".
את תגובתו של מנכ\"ל קודה תקשורת, רם לנדס, לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מה יעשה רפיק חלבי. אני מוטרדת מאד.
    מירי 11/2012/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רפיק אהובינו. כמה חבל לנו שעיתונאי דגול במעמדך צריך לחפש שוב עבודה. איך אמרנו ; החיים גלגל ואתה מזמן שוכב מתחת לגלגל ואף אחד לא מצטער..
    סגור
  • 4.
    האוצר אוהב לתת כסף רק לרשות השידור
    ששי עוקב 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשות השידור גונבת מיליארד בשנה ואתם מתעסקים בשבעה מיליון שקל של המקומיות? כבשת הרש קלאסית.
    סגור
  • 3.
    אולי סוף סוף ניפטר מחלי
    אחד מבפנים 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המפיקה הכי מרושעת, נטולת כישרון ומיותרת שעובדת במהדורה של המרכז
    סגור
  • 2.
    אתה צודק וגם אתה
    עוקב אחרי העוקבים 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום ספק שהחדשות המקומיות הם שער כניסה חשוב לטלנטים - ראו אורית נשיאל ודני קושמירו - אנשים בהחלט טובים ומקסימים... מצד שני, ברור שיישות פרטית רק תפיק את המשדרים אם זה כדאי לה כלכלית. אז עוד מסמר נדפק לארון ברגע שמכרו את זכות הציבור לדעת לעסקנים. הגיע הזמן שהחדשות המקומיות יופקו על ידי המקומיים בלבד - על ידי הטלוויזיה הקהילתית. אופס! גם בידיים פרטיות, לא? ומאז נעשו הרבה פחות קהילתיים. oh well - זה מה שקורא במדינת יהודים.
    סגור
  • אל דאגה. יש משכורות למי שקרוב לצלחת. (ל"ת)
    גז בר 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    די לבזבוז כספי ציבור
    עוקב מקרוב 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוחר מאשר אף פעם לא!!!!תפסיקו לממן את הגוף המיותר הזה שלא נותן שום ביטוי לפיריפריה ..חוץ מלשרת כמה אינטיריסנטים ומקורבים..בעידן שרוב גופי התקשורת הכי חשובים- בארץ כמו מעריב וערוץ 10 לא יכולים להתקיים.. אז אין לחדשות המיותרות האלה שום זכות קיום....
    סגור
  • עוקב אחר העוקב מקרוב
    עוקב 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין שתמיד יש מישהו עם אותה תגובה שהיא.."די עם החדשות המקומיות המיותרות הללו. העניין הוא שיש לי חשש לחשד שזה תמיד אותו בעל עניין שלא זכה להפיק את אותן חדשות מקומיות "המיותרות" ואילו הם היו אצלו הם היו מה זה נחוצות..
    סגור
  • ממש ממש לא
    תגובה לעוקב אחרהעוקב 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנוכי לא כמוך בעל עניין ואינטירסנט שמחליף את דעתו ונאמנותו כמו "זונה".. כל פעם שמתחלף לו האפוטרופוס או הבוס אליק!!!!
    סגור
  • עוקב
    עוקב אחר העוקב מקרוב 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המממ..תגובה נמוכה ואפילו לא מובנת.(נו טוב לא נדבר על העילגות משהו)מישהו כועס כאן?עלינו עלייך?
    סגור