תקשורת ומדיה

עובדי החדשות המקומיות: "אנחנו על זמן שאול; מפקירים אותנו כמו את הפריפריה"

היום הפגינו כ-150 מעובדי החדשות המקומיות מול משרד האוצר בדרישה להעביר תקצוב לחדשות המקומיות ולמנוע פיטורים של מאות עובדים
יום עמוס במשרד האוצר. בנוסף למחאת עובדי ערוץ 10 וההנהלה המתבצרת במשרד האוצר הפגינו היום (יום ד\') כ-150 מעובדי החדשות המקומיות מול משרד האוצר בירושלים, זאת נוכח כוונת משרד האוצר שלא להעביר תקצוב להמשך פעילות החברות עבור שנת 2013. בין המפגינים נכחו גם עיתונאים מכלי תקשורת נוספים בכגון חדשות ערוץ 2, חדשות 10 ועיתונאים מכלי תקשורת זרים.
\"אנחנו דורשים מהאוצר להעביר את התקצוב לחדשות המקומיות לשנת 2013, לא ניתן שנאבד פרנסתנו בגלל גחמות של האוצר \", אמר היום חיים הר-זהב, יו\"ר ועד החדשות המקומיות.
בהפגנה נשאו העובדים שלטים כגון: \"תושבי הפריפריה: \"אין לכם תירוץ לעשות את הקיצוץ\", \"סותמים לנו את הפה שלכם\",\" שטייניץ אל תפטר 180 עובדים\", \"אני מפוטר בגלל אדישות\". וקראו קריאות כגון: \"שטייניץ תתעורר\", \"הקיצוץ יבוטל,לא רוצה להיות מובטל\", \"אין צדק חברתי בלי שידור ציבורי\", \" באר שבע, הקריות, ניפגש בקלפיות\". העובדים צעדו מבניין JCS לעבר משרד האוצר ובדרך חסמו צמתים וכבישים.
בזמן ההפגנה, הנהלת ערוץ 10, המתבצרת במשרדי החשכ\"ל פתחה את החלונות וצעקה לעבר עובדי החדשות המקומיות: \"אל תוותרו, אנחנו איתכם\".
במהלך ההפגנה,עברו במקום חה\"כ ניסים זאב מש\"ס וחה\"כ זאב ביילסקי מקדימה והביעו את תמיכתם בעובדים.
אתמול הוגשה בקשה דחופה לסכסוך עבודה להסתדרות הכללית באמצעות עו\"ד אמיר בשה, ממשרד בני כהן ושות\', בשם ועדי העובדים של מערכות חברות החדשות המקומיות (קרית שמונה, חיפה, ת\"א, ירושלים ב\"ש) ועיתונאי חברות החדשות המקומיות. \"המשמעות העגומה של כל האמור הינה כי החל מיום 31.12.2012 מטה לחמם של עובדים עומד להישבר ומשפחות רבות בפריפריה תמצאנה את עצמן מול שוקת שבורה\". נכתב בבקשה.
בנוסף, נודע לועד העובדים כי בכוונת החברות להוציא לעובדים בימים אלה מכתבי זימון לשימוע לקראת פיטורים. \"אנחנו על זמן שאול, קוצבים את גורלנו ומפקירים אותנו כמו שרגילים לעשות לפריפריה במדינת ישראל. לא נסכים שמשרד האוצר ימשיך בדרכו.אנו נחושים בכל כוחנו להילחם על פרנסתנו.חרב הפיטורים מרחפת מעל ראשנו והעולם שותק\", אומרים בועד העובדים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לסגור לסגור
    צפוני 11/2012/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם כך אין מי שרואה או צופה בהם ...אני חשבתי שמזמן סגרו אותם??? גם כך הרמה של החדשות שלהם רמה של ליגה זייין ושל ערווץ קהילתי
    סגור
  • סגירת החדשות
    עובד לשעבר 11/2012/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדבר בשם הפריפריה זה הכי " סקסי" עכשיו, אבל האם המהדורות ,בעברית ובערבית כאחד,משקפים את הפריפריה או שנועדו להעסקת "מקורבים ומקורבות " בעלי כישורים " מיוחדים" ,כדי לחסוך במשכורות ולשלם לעובדים הטובים באמת משכורות רעב,,,יואילו העיתונאים של המקומיות לגלות יושר ולהגיד שהם דואגים רק למשכורותיהם, ולא באמת להבאת דברי הפריפריה דרך כתבת שבחלקן נערכו מחומרים שצולמו לפני שנים,,, מי שדאג להוציא את החדשות המקומיות מרשות השידור כדי להרוויח כמה גרושים , וכדי למנוע תחרות אמיתית משלם עכשיו את המחיר,,,,
    סגור
  • 1.
    אסור לסגור את החדשות (ל"ת)
    דודי מבט 11/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור