תקשורת ומדיה

לאחר שהמגעים כשלו: ארגון העיתונאים עתר לביה"ד נגד פיטוריו של חגי מטר

יו"ר ועד העובדים וכתב זמן ת"א, פוטר עם מאות מחבריו. הארגון ניהל מגעים להחזרתו שכשלו. כעת הוגשה בקשה למתן צו מניעה נגד החלטתו של שלמה בן-צבי, ולפיצויים בסך 200 אלף ש'. מייל לעובדים: "פיטוריו - פגיעה בכולנו"
חגי מטר (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
ההסתדרות וארגון העיתונאים החדש, עתרו היום (יום ב\') לבית הדין לעבודה בתל אביב, בבקשה למתן צו מניעה כנגד ההחלטה לא להעסיק מחדש את חגי מטר, יו\"ר ועד עיתונאי מעריב והכתב המוניציפאלי במקומון \'זמן תל אביב\'. ביום חמישי פוטר מטר יחד עם עוד מאות מעובדי העיתון.
מטר פוטר ביום חמישי, ומאז קיימו חבריו לארגון העיתונאים ו-ועד עובדי מעריב מגעים אינטנסיביים עם אנשיו של שלמה בן-צבי, המו\"ל החדש של העיתון. לאחר שאלו כשלו, הוגשה הבוקר בקשה לבית הדין באמצעות עוה\"ד מיה פרי אלתרמן, אמיר בשה ממשרד עוה\"ד בני כהן ושות\' ושי תקן ממשרד עוה\"ד פישר, בכר חן ושות\', נגד בעלי עיתון מעריב בן צבי באמצעות החברה \'אחוזת הירש ישראל תשנ\"ד בע\"מ\'. הבקשה עוסקת בהימנעותו של בן צבי לקבל לעבודה את יו\"ר ועד העיתונאים בעיתון מטר, לעבודה במעריב בפורמט החדש שלו, וזאת על רקע חברותו בוועד עיתונאי מעריב והיותו \"הרוח החיה\" מאחורי מאבק העובדים. \"נראה כי מטרת המשיבה הינה ליצור עובדות מוגמרות בשטח, ולפגוע במנהיג ההתארגנות באופן פרטני, למען יראו שאר העובדים מה יעשה למי שעמד בראש מאבק עובדים - וייראו\", נכתב בבקשה.
התובעים טוענים כי אי קבלתו לעבודה של מטר במעריב, מהווה הפרה של חוק הסכמים קיבוציים וכן הפרה של הוראות חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. בין היתר, התובעים מבקשים מבית הדין צו מניעה כנגד פיטוריו של מטר במעריב וכן קביעת דיון דחוף במעמד 2 הצדדים. כמו כן, מבקשים התובעים לחייב את המשיבה בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של 200 אלף שקלים בגין הניסיון שלא לקלוט את מטר לעבודה בשל פעילותו בוועד העובדים.
התובעים טוענים כי מטר פוטר רק בשל היותו יו\"ר ועד העיתונאים במעריב וכי לא ניתן כל נימוק אחר לפיטוריו. בבקשה נטען כי מטר הוא עיתונאי מוערך שתפקודו זכה להערכה מהממונים עליו, ורק החודש הוא קיבל לידיו פרס יוקרתי על עבודתו העיתונאית. עוד צוין כי שכרו של מטר משקף שכרם של עיתונאים רבים ועל כן אין חולק כי לא שיקול כלכלי עמד מאחורי ההחלטה לפטרו. יתרה מכך, הנתבעים מבקשים להעסיק במקום את מטר, עיתונאי אחר בחוזה פרילנסר. לדברי עורכי הדין, דברים אלו מצביעים על כך שפיטוריו של מטר נועדו רק כדי להכשיל את העבודה המאורגנת. \"המשיבה מבקשת שלא לקלוט את חגי להמשך עבודה אצלה שלא כדין\", נטען, \"כדי לפגוע בבטן הרכה של העבודה המאורגנת ולהביא לגוויעתה\".
בבקשה נכתב גם כי \"המשיבה סומכת ידיה על \'צמצומים\' ואולם מתוך המקומון, 2 העובדים שהיא מסרבת לקלוט הם דווקא יו\"ר הוועד ועובדת שכירה נוספת ותחתם היא בוחרת להתקשר עם עיתונאים באמצעות חוזי \'פרילנסרים\'\".
הכתב שהפך ליו\"ר ועד העובדים
מטר משמש ככתב מוניציפאלי במקומון \'זמן תל אביב\' מרשת \'זמן מעריב\'. בחודשים האחרונים, לאחר שנודע מצבו של העיתון והמגעים עם בן-צבי, הקדיש מטר את מרבית זמנו לפעילות בוועד העובדים, בהסכמתה של עורכת \'זמן תל אביב\' הילה קובו, שאף הצהירה על כך לאחרונה בקבוצת הפייסבוק של עובדי מעריב.
ברשת \'זמן מעריב\' מועסקים 2 כתבים כחוזה, ושאר כתבי המקומונים מועסקים כפרילנסרים. 2 הכתבים, מטר ועינת טורס, כתבת החינוך של \'זמן תל אביב\', פוטרו בחמישי, ולא הועסקו מחדש. לדברי גורם במעריב, מדובר במהלך של בן-צבי \"ללכת על הראש של מטר\".
במייל שקיבלו העובדים לפני שעה קלה, נכתב כי \"חשוב להדגיש שהמאבק על העסקתו של חגי אינו פרסונאלי ונובע מתוך הצורך להגן על ההתארגנות. עמדתנו היא, כפי שנכתב בבקשה הדחופה לצו מניעה, כי הנהלת העיתון החדשה מבקשת \'שלא לקלוט את חגי להמשך עבודה אצלה שלא כדין, כדי לפגוע בבטן הרכה של העבודה המאורגנת ולהביא לגוויעתה\'\".
\"פגיעה במי שהוביל את המאבק היא פגיעה בהתארגנות כולה\"
עוד נמסר במייל שנשלח מוועד הפעולה של עיתונאי מעריב, ועד הפעולה של עובדי המנהלה במעריב, ועד הפעולה של עובדי ההפצה ווועד הפעולה של עובדי הדפוס, כי \"אנחנו בטוחים שכל אחת ואחד מכם יודע עד כמה חשובה הייתה תרומתו של חגי למאבק שניהלנו בחודשיים האחרונים. פיטוריו של יו\"ר ועד העיתונאים הם ניסיון בוטה לדרוס את התארגנות העובדים בעודה באיבה, לנוכח ההישגים המכובדים שהשיגה. פיטורי יו\"ר הוועד ומי שמוביל את המאבק, הינו בעל השלכות מרחיקות לכת על זכות ההתארגנות בכלל ועל התארגנויות העובדים בענף העיתונות ובמעריב בפרט. הפירוש הוא שיו\"ר הוועד ומי שמוביל מאבק יהיה מעתה והלאה \'מסומן\' לפיטורים\".
עוד נכתב כי \"בחודשים האחרונים הוביל חגי מטר את המאבק על הזכויות המגיעות לנו בשל חובות העבר לעובדים (מאבק שעוד לא הושלם) ואת המאבק על המשך קיומו של מעריב כעיתון והעסקת כמה שיותר מעובדיו. זאת לצד חברי ועד הפעולה של עיתונאי מעריב, וועדי העובדים של ההפצה, הדפוס והמנהלה וכלל עובדי העיתון. פגיעה במי שהוביל את המאבק היא פגיעה בהתארגנות כולה, ומכאן, פגיעה בעובדי העיתון\".
את תגובתם של מעריב ושל חגי מטר לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    האיש שקורא לחרם על ישראל שיביא לאלפי מפוטרים
    צבוע עלוב 11/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל מי שלא יודע, מטר הוא אנרכיסט קיצוני שקורא לחרם על ישראל שיביא לאלפי מפוטרים, מעז ברב צביעותו ליילל על פיטוריו. אין צבוע כשמאלן.
    סגור
  • 14.
    כל כך מתאים לשמאל הקיצוני שהגוף שמשלם להם
    רון 11/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישרף בגלל פעילותם אבל שימשיך למממן אותם. ראו את ניב גורדון שקורא להחרים את האונברסיטה שמעסיקה אותו. אבל אסור כמובן לפטר את השונא ישראל הזה. כך גם מטר, האיש אנטי ישראלי מובהק שנלחם נגד דנקנר המסכן ששפך על מעריב מאות מיליוני שקלים. כל הכבוד בן צבי
    סגור
  • 13.
    מי שפעל להחרמה כלכלית של ישראל בעולם
    שושו לימונדה 11/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין רחמים על המשרה שלו.
    סגור
  • 12.
    הורדתם את העיתון לשאול ועכשו אתם נאבקים
    אוי ואבוי 11/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הורדתם את העיתון לשאול ועכשו אתם נאבקים למען עצמכם. חוצפנים יהירים
    סגור
  • 11.
    שיחזור לעבודה ביחד עם מאות המפוטרים
    אזרח מודאג 11/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי שכולם, חגי מטר ומאות המפוטרים, יחזרו לעבודה.מה שאני לא מבין זה למה חגי מטר חשוב יותר מאחרים? בין המפוטרים יש מקרים טראגיים ממש, למה עליהם ההסתדרות לא נלחמת?
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    חגי מטר פוטר רק כי הוא יו"ר הוועד
    אחד שיודע 11/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה פיטורים שלא בתום לב. הרי כבר נכתב שהכוונה היא להעסיק מישהו במקומו. אם ככה, אז כנראה שהתפקיד שהוא ממלא עוד חשוב לעיתון. ברור שמפטרים אותו *רק* כי הוא יו"ר הוועד. אני מקווה שבית הדין לעבודה ייתן לשלמה בן צבי בעיטה בתחת.
    סגור
  • 9.
    הוא פוטר עם מאות אחרים. למה שיוחזר?
    הפנטר השחור 11/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל שהוא חבר וועד? הוא רץ לבית משפט כשמישהו אחר פוטר ביום חמישי? רבים וטובים הלכו בדממה והיה יפה אילו היה מתנהג באצילות נפש ומקבל את הדין, ממש כמו כולם. אוי לבושה.
    סגור
  • 8.
    שמאלני מצחין שיעוף כבר (ל"ת)
    פרסומאי 11/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    כל הכבוד בן צבי שהעפת את האנרכיסט ממעריב (ל"ת)
    גילי 11/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    צו מניעה בהול נגד פיטורי בוזגלו
    רבוטא 11/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנה ידיעה שלא תקראו: הוגש צו מניעה בהול נגד פיטורי בוזגלו. זה שיא החוצפה, הועד חתם על הסכם עם בן צבי, מאות עובדים פוטרו בעקבות ההסכם וזה לגמרי בסדר, רק בחגי מטר אסור לגעת, כמו גם בשאר חברי הועד. מי אתם בכלל, חבורת הזויים, שהפכתם את עצמכם לקדושים. אתם רוצים עבודה וזה מובן אבל גם מאות המפוטרים רוצים עבודה. כמו כל מנהיג טוב, גם אתם רוצים שאחרים ישאו בתוצאות של המעשים שלכם.ההתנהגות שלכם בזויה ותיזכר לדראון עולם בתולדות העיתונות.
    סגור
  • 5.
    להעיף את הילה קובו
    גיל 11/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא אחראית לכל הבלגן וההתלהמות וגם להרס המקומון הזה. עורכת שנכשלה בתפקידה
    סגור
  • 4.
    הכתובת הייתה על הקיר...
    יואל 11/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטר.. תגיד תודה שפיטרו אותך. מעריב ייסגר עוד כמה חודשים ובינתיים אתה כבר תמצא עבודה אחרת.. היה ברור כשמש שמי שמנהיג מרד יהיה הראשון שיובל לטבח... בעבר, כל מי שהיה חבר בוועד עיתונאי מעריב פוטר מעבודתו בעיתון: שרה פרידמן, עמי אטינגר, דניאלה בן יעקב, אורי ארזי, יניב הלפגוט, אמיר מרום, דני ברנר, אודי רבינוביץ' ועוד. אף אחד מהם לא מצטער היום על פיטוריו מהעיתון...
    סגור
  • 3.
    זוכרים את "חוות החיות"? יש שווים ושווים יותר (ל"ת)
    אורוול 11/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    זה הסרבן שירות לא?
    רועי 11/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיילך לעבוד באל מנאר
    סגור
  • 1.
    ביזיון (ל"ת)
    אייל 11/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור