תקשורת ומדיה

ארגוני נשים לרשות השנייה: "שלבו נשים בדיונים על עמוד ענן; מלחמה ושלום הם עניין אנושי ולא לגברים בלבד"

בארגוני הנשים מוחים בפני הרשות על הדרת נשים מערוצי הטלוויזיה ומשדרי החדשות שעוסקים במבצע. "לא ייתכן שנשמע כמעט אך ורק קולות של גברים שמפרשים לנו את אירועי המלחמה; לנשים יש אחריות ליטול חלק בשיח"
חדשות ערוץ 2 במהלך המבצע ( צילום מסך חדשות ערוץ 2) (צילום צילום מסך חדשות ערוץ 2)
מבצע עמוד ענן מרכז סביבו, באופן טבעי, את סדר היום התקשורתי של הימים האחרונים. עשרות פרשנים, מרואיינים, פוליטיקאים ואנשי צבא מכסים כל אינץ\' פנוי ויש מי שמרגיש מופלה לרעה. ארגוני הנשים שכוללים ביניהם את ויצו, שדולת הנשים, העמותה להעצמה כלכלית לנשים, רוח נשית ועוד העבירו ליו\"ר מועצת הרשות השנייה מכתב במחאה על מה שהן מגדירות כ\"הדרת נשים משידורים על ובעת מלחמה\".
במכתב שנשלח על ידי ארגון ויצו ואינקלוסיב סקיוריטי (פורום נשים במדיניות וביטחון לאומי בראשות אתי לבנת, לשעבר ח\"כ מטעם שינוי. מייצגות וחברות בו קצינות במילואים ונשים אשר שירתו בתפקידים בכירים בצה\"ל ובמערכת הביטחון) טוענים הארגונים כי \"בניתוח מבצע \'עמוד ענן\' מופיעים בערוצי הטלוויזיה בזה אחר זה מומחים ו/או כתבים, ו/או בכירי צבא מכהנים ו/או בכירי צבא בדימוס ו/או פרשנים - רובם ככולם גברים\".
\"הרשות השנייה, שהינה גוף ציבורי מובהק, מחויבת לעקרונות היסוד של המשפט והחברה הישראלית ואינה יכולה לתת יד ולחזק תופעה פסולה זו, שיש בה משום פגיעה חמורה בעקרון השוויון ומשום הדרה והשתקה של נשים מהשיח הציבורי. התנהלות מעין זו של הרשות השנייה - המאפשרת לזכייניות המפוקחות על ידה להדיר נשים ולהשתיקן מהשיח המקצועי והציבורי סביב מבצע \"עמוד ענן\", תוך פגיעה בוטה בזכותן לשוויון ולחופש ביטוי - הינה מנוגדת לכל דין ולעקרונות היסוד של חברה דמוקרטית ויש בה כדי להעביר מסר פוגעני כלפי נשים, לפיו נוכחותן והשתתפותן של נשים מצטמצמת
ומתייתרת, לכאורה, ככל שעוסקים בסוגיות צבאיות וביטחוניות\".
עוד הן מציינות כי \"מלחמה ושלום הם עניין אנושי כללי בעל השלכות על כלל האוכלוסייה, ולא עניין גברי או נשי. יש צורך בהרחבת השיח הביטחוני לנושאים נוספים, שהם פועל יוצא מכך שמתרחשת מלחמה בקרב אוכלוסייה אזרחית: בריאות, משפחה, בטחון אישי, ביטחון תעסוקתי וכו\'. לנשים יש לא רק ידע, ניסיון ותבונה לתרום לנושא, יש להן גם אחריות ליטול חלק בשיח\".
מחאה נוספת שהוצגה בפני עורכי אתרים, עיתונים וערוצי טלוויזיה הגיעה מצד שותפות ארגוני נשים (אחותי, איתך מעכי, שדולת הנשים, העמותה להעצמה כלכלית לנשים, מרכז מהות, רוח נשית): \"לא ייתכן כי נשמע כמעט אך ורק רק קולות של גברים שמתווכים ומפרשים לנו את אירועי המלחמה, בעוד שנשים נדחקות החוצה מדיונים אלה, על אף שידוע הוא כי נשים משלמות מחיר כבד על מלחמה זו. כבר ידוע, הן ממלחמות קודמות, והן עתה, כי נשים רבות מאבדות את מקום עבודתן בשל אחריותן להישאר בביתן עם ילדיהן, וכי הרצף התעסוקתי שלהן נקטע עד כדי עוני מחריף בעקבות מלחמה\"
\"זאת ועוד\", הן כותבות \"ישנן מספיק נשים מומחיות שיכולות וראויות לשבת בפאנלים עמוסי הגברים, ולתת מבט רחב יותר, מגדרי, על נושאים שנחשבים \"גבריים\". בארגוני נשים מתכוונים לפנות לכל עורכי החדשות בדרישה לשילוב לאלתר של נשים, כולל מארגוני נשים, בדיוני התקשורת על ובעת המלחמה\".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נמאסה ברברת הגברים - תנו ביטוי לנשים
    יצחק לוינסון 11/2012/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    65 שנה גברים, הנחשבים למומחים וגם מומחים מטעם עצמם, מציגים בפנינו את עמדותיהם ופרשנויותיהם בענייני ביטחון. עד כה לא צמחה מכך תועלת רבה ואנו תקועים בתוך ים של שונאים סביבנו מאז קום המדינה ועשינו רק צעד ראשון לעבר הפתרון הנכון, עם ירדן ומעט גם עם מצרים. דבר ידוע הוא, שהאינטליגנציה של נשים גבוהה משל גברים, אז למה לא משמיעים אותן. בתחומים המדיני והביטחוני השגנו מעט מאד כשגנרלים הובילו. מי אמר שצריך להיות גנרל. יש צורך לתת גם לשכל הישר להגיע לכלל ביטוי וזה מצוי בקרב נשים, לפחות באותה מידה כמו אצל גברים, אם לא יותר.
    סגור