תקשורת ומדיה

ההחלטה שמעוררת זעם בקול ישראל: תכניות הלילה ברשת ב' יועברו לאולפן י-ם

יאיר קורן הודיע כי התכניות בלילות שני, שלישי, חמישי ושישי, ישודרו מבית החוטים. אחת הסיבות: מחסור בטכנאי בת"א - שעובדים שעות נוספות רבות
בניין רשות השידור בקרייה בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
קול ישראל החליטה לסגור את אולפניה בתל אביב בלילות, מה שיחייב את מגישי תכניות הלילה לשדר את תכניותיהן מהאולפנים בבית החוטים בירושלים - כך נודע לאייס. מהלך זה כבר מעורר זעם רב בקרב אנשי הרדיו, הגם שמהלך זה אמור להקל את טכנאי הרדיו בתל אביב. אחד מעובדי הרדיו שמעורב בתכניות, אף בודק אפשרות לפנות לערכאות משפטיות כדי למנוע את המהלך.
בשבוע שעבר הודיע מנהל רשת ב\' יאיר קורן, למגישים ולאנשי הרדיו כי אולפני הקריה בתל אביב ייסגרו החל מ-1:00 בלילה ועד לשעות הבוקר, וכי התכניות בלילות שני (\'שיחות לילה עם ז\'וז\'ו אבוטבול\'); שלישי (\'שנינו יחד וכל אחד לחוד\' ו\'מועדון הלילה השלישי\' שמוגשות על ידי יובב כץ); חמישי (\'לילה חי מאד\' עם אמנון פאר); ושישי (\'שישי אישי עם מושיק טימור\') יועברו לשידור מאולפן ירושלים בבית החוטים, כך שהמגישים מוזמנים לשדרן מהבירה.
ההחלטה נובעת בין היתר ממחסור חמור בטכנאי רדיו בתל אביב. לאייס נודע כי כ-25 טכנאים אחראים על מגוון שידורי רדיו בכל 8 הרשתות, בהן רשת ב\', רשת ג\', קול המוזיקה, רקע, ועוד. חלק מהטכנאים עובדים כבר תקופה ארוכה ב-150-170% משרה, כולל משמרות לילה, וזאת משום שלא ניתן עדיין לגייס עובדים נוספים. לדברי אחד הטכנאים, \"אין לנו יום ואין לנו לילה\". אותו טכנאי מספר כי \"אנחנו עובדים שעות רבות, והמהלך הזה על פניו, אמור להקל עלינו טיפה ולהפחית במספר השעות\".
התכניות שמשודרות בלילות שני, שלישי, חמישי ושבת, יתווספו ל-3 תכניות שמשודרות גם כך מירושלים: \'הקשר הישראלי\' עם אביהו בן און (יום א\'); \'נתיב עולמי\' עם נתיב רובינזון (יום ד\'); ו\'מלווה מלכה\' (מוצ\"ש).
לגבי האפשרות שעובדים שמעורבים בתכניות שיועברו לירושלים, יפנו לערכאות משפטיות, מציין גורם המכיר את הפרטים, כי פניה כזו לא תועיל וזאת משום שבעבר התכניות הללו כבר שודרו מאולפני קול ישראל בירושלים, בתקופה בה יוני בן-מנחם שימש כמנהל הרדיו.
ברשות השידור בחרו שלא להגיב.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דן 12/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבל הבלים. הכל זה כדי לדפוק את טכנאי ת"א ולא על מנת להקל עליהם.
    סגור
  • 2.
    אוכלי חינם,תעבדו בירושלים. (ל"ת)
    אזרח משלם אגרה 11/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יאללה, תעלו לירושלים (ל"ת)
    אוכלי חינם 11/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור