תקשורת ומדיה

התחילו הפיטורים ב'קודה': עובדי המהדורות בב"ש וחיפה קיבלו מכתבים

במהלך היום יקבלו עובדי כל המהדורות מכתבי פיטורים. עובדת: "אנחנו הולכים לסקר מפעל שעומד להיסגר בדימונה, כאשר אנחנו בעצמנו עומדים להיסגר"
מהדורת חדר החדשות (צילום: אייס) (צילום אייס)
כ-70 מעובדי \'חדר החדשות\', החדשות המקומיות בכבלים, קיבלו הבוקר (יום א\') מכתבי פיטורים - כך נודע לאייס. המפוטרים הם ממהדורות באר שבע וחיפה, ובמהלך היום יפוטרו שאר עובדי החדשות המקומיות של \'קודה תקשורת\', בתל אביב, ירושלים, קריית שמונה, והמהדורה בשפה הערבית. בסך הכל צפויים להיות מפוטרים היום כ-180 מעובדי \'קודה\'.
כזכור, ועדת השרים לענייני חקיקה, שאמורה הייתה לדון בשבוע שעבר בסוגיית החדשות המקומיות, כמו גם בפרשת ערוץ 10, בוטלה ברגע האחרון לבקשת משרד התקשורת. בשל כך אין לא הוארך החוק גם לשנת 2013 ולא יוזרמו 18.5 מיליון שקלים \'לחדר החדשות\', כפי שכבר הוחלט בעבר. העובדים קיבלו במהלך נובמבר פעמיים זימונים לשימועים והחרימו אותם, והיום מקבלים ויקבלו מכתבי פיטורים, לקראת סיום עבודתם בסוף דצמבר. ביום חמישי קיימו העובדים אסיפת הסברה ושידרו את המהדורה באותו ערב בסינדיקציה, עם כתבות לקט.
מכתב הפיטורים: \"זו החלטה שהיינו מעדיפים שלא לקבל כלל\"
במכתב הפיטורים שקיבלו העובדים במערכת באר שבע, נכתב כי \"בחודש נובמבר 2012 נאלצנו למסור לך מכתב ובו הודענו שהחברה שוקלת לסיים את עבודתך, מהנימוקים שפורטו באותו מכתב... זומנת לשימוע שנקבע לנובמבר 2012 ובחרת שלא להגיע לישיבת השימוע. (בהמשך) נמסר לך מכתב נוסף ובו זומנת לשימוע נוסף שנקבע... בחרת שלא להגיע לישיבת השימוע\".
בהמשך אותו מכתב צוין כי \"על כן דנו בהמשך עבוד בהיעדרך. לאחר ששקלנו בדבר בכובד ראש, החלטנו לסיים את עבודתך בחברה... זאת החלטה שהיינו מעדיפים שלא לדון בה ובוודאי לא לקבל כלל, אבל בנסיבות העניין זאת החלטה בלתי נמנעת. אנו מודים לך על עבודתך בחברה ומאחלים לך בהצלחה בהמשך הדרך\".
גורם באחת המהדורות, אמר לאייס \"לא ברור אם תהיה בכלל ועדת שרים, ואם תהייה - אז האם ראש הממשלה יקבל את החלטתה. המצב בהחלט לא נעים, וקשה\".
\"מאמינים שאנחנו עושים פה עבודת קודש. זה הקול של הפריפריה\"
במהדורה בבאר שבע עובדים כ-35 עובדים. במהלך הבוקר חילק הזכיין של \'קודה תקשורת\' מכתבי פיטורים לכל העובדים. ריקי כרמי, מגישת \'חדר החדשות\' וכתבת במהדורה, משמש ת גם כנציגת ארגון העיתונאים. לאייס סיפרה הבוקר: \"זה עצוב ומצחיק, כי הנה - היום אנחנו הולכים לסקר מפעל כיתן שהולך להיסגר בדימונה, כאשר אנחנו בעצמנו הולכים להיסגר. הכתב שנשלח לעשות את הכתבה, קיבל מכתב פיטורים לפני שיצא מהמערכת\".
על התחושות במערכת, סיפרה כרמי: \"זה מייאש. מעבר לנושא הזה שאנחנו הולכים לאבד את מקום העבודה שלנו, אנשים מאמינים שאנחנו עושים פה עבודת קודש. זה הקול של הפריפריה, וזה ייעלם\".
יאיר טרצ\'יצקי מארגון העיתונאים אמר כי \"מבחינתנו זו לא רק פגיעה בזכותם של תושבי הפריפריה לקבל עיתונות רלוונטית להם אלא אובדן פרנסה של 180 עובדים. נמשיך להילחם למענם, בתקווה שמישהו שם למעלה - השרים, שמכהנים בממשלה שלא מפסיקה לפגוע בתקשורת, ופקידי האוצר שרואים כסף לפני אנשים - יתעורר\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דחוףףףף לסגור מי רואה את זה
    אמיר 12/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלו יש פה גניבה של כסף ציבורי ןלפי מה שהבנתי גם ללא מכרז בושההההה
    סגור
  • 1.
    מפטרים אנשים בגלל בירוקרטיה. בושה!! (ל"ת)
    דורי גולד 12/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25 מליון זה לא בירוקרטיה!!!
    משה 12/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לסגור ומייד !!את הכסף נשקיע באמת בפריפריה !!אף אחד לא רואה את זה !
    סגור