תקשורת ומדיה

דירקטוריון ערוץ 10 יתכנס הערב; טרם הוחלט אם לבטל את מכתבי הפיטורים

אחרי הישיבה הדרמטית שלשום, הדירקטוריון ייתכנס הערב ויכריע בנוגע להליך הפיטורים על רקע החלטת ועדת השרים לאשר תזכיר החוק ולהעבירו לכנסת. וגם: יו"ר דירקטוריון 'חדשות 10' אוסר על העובדים לעשות שימוש במסך
יוסי מימן (משמאל), יחד עם מיכל גרייבסקי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 אבי בלשניקוב, ומנכ"ל הערוץ יואב הלדמן, שלשום בערב בישיבה (צילום: אלירן אביטל) (צילום אלירן אביטל)
למרות ההתקדמות המסתמנת בסוגיית הארכת הזיכיון של ערוץ 10 בשנתיים, בערוץ עדיין לא הוציאו את השמפניות מהמקרר. לאייס נודע כי דירקטוריון הערוץ, יחד עם חברי הדירקטוריון של \'חדשות 10\', יתכנסו הערב (יום ב\') במשרדים בגבעתיים, כדי לדון אם לבטל את מכתבי הפיטורים שאמורים היו לצאת ל-500 העובדים כבר שלשום , ובערוץ לא שוללים כי יחליטו להוציא לפועל את אותם מכתבים.
בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה במוצ\"ש, הוחלט להתחיל בהליך סגירת הערוץ, כולל שליחת מכתבי פיטורים. עוד לפני הישיבה שלשום הכינה המחלקה המשפטית של הערוץ. לבקשת מנכ\"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, החליטו חברי הדירקטוריון לדחות את שליחת המכתבים ביומיים, כלומר - עד הערב.
בשיחה עם אייס, אמר גורם בכיר בערוץ 10 כי אומנם ועדת השרים אישרה את תצהיר החוק שמתבסס על מתווה לוקר , אולם עדיין התצהיר לא הועבר לכנסת, ולכן אסור לחגוג. הגורם אמר: \"לא החלטנו אם לבטל את המכתבים, וזה לא ברור כלל שהם יבוטלו\".
הוראה מלמעלה: לא לעשות שימוש במסך
בתוך כך, במייל ששלח היום לעובדים, כתב מ\"מ מנכ\"ל \'חדשות 10\' אבי אלקלעי, כי \"יו\"ר דירקטוריון חברת החדשות, יורם שכטר, מורה כי חל איסור מוחלט לשימוש במסך החדשות לצרכי מחאת ערוץ 10, \'חדשות 10\' או ועד עובדי חדשות וערוץ 10.
כזכור, מאתמול משדרים העובדים תשדירים בשידורי הערוץ, ואייטמים בתכניות האקטואליה שלו. כבר שלשום הצהיר יו\"ר ועד העובדים מתן חודורוב, על השימוש במסך: \"אם לא תהיה התקדמות, אנחנו מתכוונים להעלות תשדיר מטעם העובדים שיסביר למה עומד להיסגר ערוץ טלוויזיה בישראל\".
בשלב זה הבהיר יו\"ר דירקטוריון ערוץ 10 אבי בלשניקוב כי \"עמדתה המוצהרת של מועצת המנהלים של ערוץ 10 היא לא להשתמש במסך במסגרת המאבק\". יו\"ר ועדת הכספים של הערוץ, מיכל גרייבסקי, הוסיפה: \"אנחנו לא מאשרים לכם לעשות שימוש במסך\".
הנשיא נותן רוח גבית
מוקדם יותר היום נפגשו בכירי הערוץ עם נשיא המדינה שמעון פרס במשכנו בירושלים. בפגישה לקחו חלק יו\"ר הערוץ אבי בלשיניקוב, יו\"ר ועדת הכספים בדירקטוריון מיכל גרייבסקי, מנכ\"ל הערוץ יואב הלדמן, מ\"מ מנכ\"ל \'חדשות 10\' אבי אלקלעי, סמנכ\"לית הרגולציה דבורה קמחי, היועצת המשפטית איילת בן חיים גת, סמנכ\"ל השיווק והתקשורת דודו ועקנין, והכתב הכלכלי ויו ועד עובדי הערוץ מתן חודורוב.
הנשיא הביע את תמיכתו הברורה בהמשך הפעלת הערוץ, ואמר כי \"זו חובתי הברורה כנשיא המדינה להיות אחד מהמגנים על הדמוקרטיה בישראל. אין חופש ביטוי אמיתי ללא ייצוג נרחב, פלורליזם וחופש עיתונות מלא בישראל. בית הנשיא נמצא בקשר רציף עם משרד ראש הממשלה מ ונמשיך ונסייע בכל דרך אפשרית, בזמן הנתון להמשך הפעלתו של ערוץ 10 המהווה מקור פרנסה לאלפי משפחות בישראל ומקור לחיזוק השיח הציבורי והדמוקרטי\".
בלשניקוב אמר לנשיא כי \"זהו רגע האמת, זהו רגע קריטי משום שיש לנו זיכיון על פי חוק לשדר בדיוק עוד 14 ימים בלבד... ניהלנו מאבק לא פשוט על עתידו של ערוץ 10, אתה היית חלק חשוב במאבק וזו לא פעם ראשונה שאנו נפגשים... לא פשוט להחזיק עיתון או טלוויזיה בישראל, המשקיעים לא עומדים בתור, הם מפסידים סכומי כסף גדולים ומעבר לכך מופעלת עלינו מערכת לחצים לא פשוטה, כאשר אנו נסמכים על שולחנה של הכנסת והממשלה\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תסגרו כבר די לאיים כל היום.......
    יואב מנשה 12/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון שחייבים ערוצים על מנת לשמור על דמוקרטיה ותקינה אבל בכל זאת לא נשכח שפשוט נכשלתם ועכשיו אתם בוכים כמו כל יהודי טוב...בעוד כמה ימים נראה את מנכ"לי ערוץ 2 גם בוכים ורוצים את אותם הטבות בדיוק....אם נהיה אמיתיים לעסק אחר ופרטי כמובן המדינה לא היתה תמיד עוזרת ...ערוץ 10 כשלון מסחרי וכמובן מסכנים בעלי המניות
    סגור
  • במה הם נכשלו? ולמה ערוץ 1 לא כשל אם הם כן? (ל"ת)
    שרה 12/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור