תקשורת ומדיה

מפעילים לחץ על הח"כים? 50 עובדי תכנית הבוקר של ערוץ 10 זומנו לשימועים

יממה לאחר ש-500 עובדי ערוץ 10 פוטרו, אולפני הרצליה זימנו לשימועים את עובדי 'אורלי וגיא'. הסיבה הרשמית: חשש שהחוק להארכת הזיכיון לא יוארך
אולפני הרצליה זימנו היום (יום ד\') את 50 עובדי \'תכנית הבוקר עם אורלי וגיא\' בערוץ 10, לשימועים לפני פיטורים. באולפנים החליטו על המהלך בשל חששם כי החוק להארכת זיכיונו של הערוץ יטורפד מחר בכנסת. חלק מהעובדים כבר עבר במהלך אחר הצהריים שימועים, והיתר יקבלו את הזימונים מחר.
במכתב שהעבירו האולפנים, שמפיקים את התכנית, נכתב: \"אנו מקווים ומעריכים כי עניין הערוץ ייפתר שאחרת, כאזרחים, נצטרך להיות מודאגים, לא פחות כעובדים. יחד עם זאת אנו נערכים לאפשרות האיומה מכל מאחר ואנחנו, כמו ערוץ 10, שבעי הבטחות מגורמים שונים, שלא קוימו\".
שלשום החליט דירקטוריון ערוץ 10 לפטר את 500 עובדי הערוץ, ואתמול במהלך היום קיבלו העובדים את מכתבי הפיטורים . כזכור, כבר במוצ\"ש החליט הדירקטוריון לפטר את העובדים, אולם לבקשתו של מנכ\"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, שהשתתף באותה ישיבה בשבת, המהלך נדחה ביומיים.
מחר אמורה הכנסת להצביע בקריאה ראשונה על החוק להארכת הזיכיון, ולאחר מכן החוק אמור לעבור לוועדת הכלכלה, ומשם לקריאה שנייה ושלישית. על פי הערכות, החוק צפוי לעבור.
אפשר לייחס למהלך הזה של אולפני הרצליה, משום הפעלת לחץ על חברי הכנסת כדי שאלה יאשרו את החוק, מהלך דומה לזה שהיה השבוע עם ערוץ 10, שמזמין את התכנית מאולפני הרצליה.
מנכ\"ל אולפני הרצליה, יואב פרץ, אמר לאייס: \"מכיוון שתכנית הבוקר של אורלי וגיא מיועדת לשידור בערוץ 10, אני מחויב להוציא מכתבי פיטורים. לא רציתי לעשות את זה, אבל אתמול קיבלו עובדי ערוץ 10 את המכתב, והייתי חייב לזמן היום את העובדים שלי לשימועים. אנחנו בתעשייה קשת יום, הייתי שמח לקלוט את כל העובדים בפרויקטים אחרים שלנו, אבל אין לי כרגע אפשרות. גם \'קשת\' הודיע לי אתמול שהחליטה להקפיא את העונה השלישית של \'פולישוק\', רק שבהפקה הזאת רוב העובדים שלי הם פרילנסרים\".
לשאלה מדוע לא יכול היה להמתין עם הזימונים לשימועים עד מחר, ענה פרץ: \"זה לא יכול היה להמתין, כי אז זה היה נדחה ליום ראשון. צריך לתת לעובדים התראה של 30 יום, והערוץ עשוי להיסגר בעוד 10 ימים. אני מנהל 140 עובדים, שהבעלים שלה היא חברה ציבורית, ואני מחויב לתת לה דין וחשבון, והיא תשאל אותי מדוע לא פיטרתי עובדים כשערוץ 10 הודיע על פיטורי עובדיו\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה