תקשורת ומדיה

מחר 1 בינואר: ביקורת ב'חדר החדשות' - העובדים עוד לא קיבלו הודעה מי מפוטר

עצוב היה היום ב-6 המהדורות המקומיות. 2 חברי מועצת הכבלים, בהם ראש עיריית קריית ביאליק, דורשים דיון חוזר בהחלטה אלו מהדורות צריך לבטל
מהדורת חדר החדשות (צילום: אייס) (צילום אייס)
עובדים במערך החדשות המקומיות של \'קודה תקשורת\', מבקרים את ההנהלה על כך שכמה שעות לפני סיומו של יום העבודה ושל שנת 2012, ועדיין לא ידועה זהותם של המפוטרים, כ-30-35 במספר. העובדים צפויים לקבל שיחות ממנהליהם הישירים בשעות הקרובות, בהם יודיעו להם אם ימשיכו בעבודה או אם מכתבי הפיטורים הם בתוקף.
\"היו הרבה דמעות היום בדסק\", סיפר גורם באחת המהדורות המקומיות. \"חלק מהעובדים לא ימשיך החל ממחר, ועדיין, אנחנו לא יודעים במי מדובר\". עובד אחר אמר: \"את ההודעה על הפיטורים או המשך העבודה, לא קיבלנו עדיין. בטח נקבל את זה שעה לפני סוף היום, ב-23:00\".
כפי שקבעה הכנסת לפני 10 ימים , המדינה תתקצב את 6 המהדורות של \'חדר החדשות\' עד לחודש יולי 2013, בסכום של 10.8 מיליון שקלים, שהם כ-1.55 מיליון שקלים בחודש, ירידה מ-2.12 מיליון עד כה, בתקופה בה מימנו את המהדורות HOT ו-yes באמצעות תמלוגים ש-2 החברות שילמו, ובוטלו. בעקבות הערפל סביב עתידן של המהדורות, פוטרו כל 180 עובדי \'חדר החדשות\' בתחילת דצמבר , מכתבים שלא בוטלו לאחר אישור התיקון בחוק למימון המערך.
בעקבות הקטנת בתקציב, \'קודה\' של רם לנדס חייבת לפטר עשרות עובדים. בסוף השבוע, בעקבות פגישה שנערכה בין לנדס ומיכל דגון מ\'קודה\' לבין מועצת הכבלים והלוויין, אישרה המועצה בהרכב חסר, לסגור 3 מהדורות מקומיות, בירושלים, חיפה והשרון, והמהדורה בשפה הערבית, ולהשאיר 3 מהדורות באוויר - מרכז (תל אביב), צפון (קריית שמונה) ודרום (באר שבע).
דרישה לדיון חוזר במועצת הכבלים והלוויין
לפחות 2 חברי מועצת הכבלים והלוויין פנו היום למ\"מ יו\"ר מועצת הכבלים והלוויין נתי שוברט, בבקשה לקיים דיון חוזר בסוגיית החדשות המקומיות. מדובר בראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי, ובאורלי יחזקאל, שניהם לא השתתפו בישיבת המועצה ביום חמישי האחרון.
במכתבו, כתב דוקורסקי כי \"סעיף 9 להחלטה בנדון, המתייחס לאזורי השידור, אינו מקובל עליי ומהווה פגיה בפריפריות של חיפה, הגליל המערבי ופרוזדור ירושלים ובית שמש, ודרום מישור החוף. ביטול מהדורת החדשות המקומיות באזורים אלה אינו מידתי ויגרום לכך שהציבור יאבד לחלוטין עניין בשידורים אלה. אבקש לקיים דיון חוזר בהחלטה\".
יחזקאל כתבה כי \"החלטה זו בעצם מבטלת לחלוטין את המושג חדשות מקומיות\", בהתייחסה לביטול המהדורות החיפאית, הירושלמית והערבית. \"בלא מעט דיונים בנושא החדשות המקומיות דיברנו על הצורך להחזיר \'עטרה ליושנה\' ולעשות חדשות מקומיות שיתמקדו על כל אזור ואזור כפי שהיה בעבר. למשל חדשות לחדרה-נתניה, חדשות לחיפה בלבד וכדומה\".
לדבריה, \"אני מבינה את הצורך בקיצוץ, מספיק היה לקצץ את אזור תל אביב כדי לצמצם בעלויות כפי שדובר בעבר, ולא ללכת לתכנית מרחיקת לכת כזו, שלמעט רווח למפעילה, אינה מטיבה כלל וכלל עם תושבי הפריפריה ועם המושג שנקרא חדשות מקומיות. שלא לדבר על העובדים הרבים שיפוטרו בעקבות החלטה זו, מי יגן עליהם?\".
ראש עיריית חיפה יונה יהב פנה לשר התקשורת משה כחלון, ולשוברט, וטען כי \"\'קודה תקשורת\'... הוליכה אתכם בכחש. ביום חמישי האחרון הוצג בפניכם מתווה .. באופן תמוה ומקומם דווקא המהדורה המשודרת בתל אביב תמשיך ותשודר. במתווה שהוצג יישאר כתב אחד שיכסה את כל מטרופולין הצפון, ויתכן כי בעת רצון ישודרו כתבותיו במהדרה המשודרת לתושבי קריית שמונה\".
יהב המשיך וכתב כי \"האם ברור לכל הגורמים כי מיום ג\' הקרוב, ולאחר 22 שנים, עומד להיעלם ממסכי הטלוויזיה מפעל החדשות המקומיות בחיפה? האם הפקדנו את זרועות השידור של הדמוקרטיה בידיהם של מפיקים פרטיים ששיקולים ציבוריים אינם נר לרגלם?\".
יהב ביקש לכחלון כי הוא \"מצפה כי גם קברניטי המדינה יעמדו לצידי במאבק זה\", והוסיף כי הוא מבקש לדחות לאלתר את המתווה שהציגה \'קודה\' \"ולהנחות אותם להציג בפניכם מתווה הבאה חדש, כזה המגן בתוקף על משימתה החשובה של מערכת החדשות המקומית - להיות לבמה לקולו של הציבור בפריפריה\".
את תגובתו של יו\"ר מועצת הכבלים והלוויין נתי שוברט לא ניתן היה להשיג. רם לנדס סירב להגיב.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבל המליונים זורמים לנדס? זה העיקר (ל"ת)
    רובין הוד 01/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    רם לנדס תהנה מהכסף
    המפוטר 01/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגניבה של האיש הנאלח הזה, רק כדי שיהיה לו כסף לעוד עונה של מחוברים, היא פשוט ניבזית. אלוהים משלם לאנשים כאלה
    סגור
  • 1.
    הוועד יצא פתטי
    מישהו 01/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וועד העובדים מכר את העובדים והשיג איזה הסכם הזוי שטוב לוועד ולחברים האישיים שלו, אבל שיחק לידיים של קודה ברוב עליבותו. חבל שנתנו את את הניהול של העניינים לאנשים שאין להם מושג וחצי מושג
    סגור