תקשורת ומדיה

המתנה של שר האוצר לשנה החדשה: התמלוגים של התחנות האזוריות יבוטלו

כחלק ממתווה לוקר שאושר בכנסת, גם התמלוגים של התחנות בסך 1% בוטלו, כפי שקרה עם הזכייניות המסחריות. הערכות: יחסוך עד 300 אלף ש' לתחנה
(צילום ארכיון: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
בעקבות אישור מתווה ועדת לוקר בכנסת, הענקת זיכיון לערוץ 10 לשנתיים נוספת, וההקלה בדרישות הרגולטוריות לזכייניות ערוץ 2 \'קשת\' ו\'רשת\', מסתבר כי יהיו נהנים נוספים מההסדר.
לאייס נודע כי משרד האוצר ביטל את חובת תשלום התמלוגים לתחנות הרדיו האזוריות, בסך 1% לשנת 2013. מדובר על הקלה רגולטורית של 100 אלף שקלים לתחנה קטנה, ועד כ-300 אלף שקלים לתחנה גדולה, סכומים לא קטנים במונחים של רדיו אזורי. לפני ימים אחדים שלחה סמנכ\"לית הרדיו ברשות השנייה, עידית צ\'רנוביץ, לכל מנכ\"לי תחנות הרדיו הודעה על ההחלטה.
מאז הקמת מערך התחנות האזוריות באמצע שנות ה-90, עמד רף התמלוגים על 4%, בנוסף על דמי זיכיון ואגרת תדרים שהתחנות שילמו לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. ב-2011, לאחר התערבות של שר האוצר שטייניץ ושר התקשורת כחלון, הופחתו דמי התמלוגים ל-2.5%, ומ-2013 אמורים היו לעמוד על 1% באופן קבוע.
גורם באחת התחנות אמר לאייס כי ככל הידוע לו, שר האוצר יובל שטייניץ התעקש לבטל את התמלוגים גם לתחנות הרדיו, בנוסף לזכייניות הטלוויזיה, כדי לא ליצור אפליה בתוך הרשות השנייה.
ממשרד האוצר נמסר כי ההחלטה אושרה אושר בוועדת הכלכלה ופורסמה ברשומות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצוין, אולי עכשיו הן יתחילו לשלם אקו"ם
    אלון 01/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ופדרציה לאמנים
    סגור