תקשורת ומדיה

כך ייראו משכורות עובדי גלובס מינואר: 3% קיצוץ מ-8,000 ש', 7% מ-23 אלף

משכורות עד 7,999 ש' ברוטו בחודש לא ייפגעו. הקיצוץ ברמות הגבוהות יותר יהיו מהשקל הראשון, ולא לפי מדרגות שכר. הקיצוץ יימשך עד מארס 2014
המשבר בשוק התקשורת גולש גם ל-2013. עובדי גלובס קיבלו לפני מספר ימים הודעה על רמות הקיצוצים בשכרם, מ-1 בינואר השנה, לאחר תקופה של אי-ודאות.
על פי התכנית, לא יקוצץ שכרם של עובדים המרוויחים ברוטו עד 7,999 שקלים, חלק לא קטן מעובדי החברה שמעסיקה כ-400 איש. ברמות השכר שבין 8,000 ל-10,999 יבוצע קיצוץ של 3%, בין 11 אלף ל-15,999 - קיצוץ של 4%; בין 16 אלף שקלים ל-22,999 - קיצוץ של 5%, ואילו ברמות השכר הגבוהות שמ-23 אלף שקלים ויותר, השכר יקוצץ בשיעור של 7%. יש לציין כי מדובר בקיצוץ מהשקל הראשון, ולא לפי מדרגות שכר. ההפחתה החלה ב-1 בינואר, ותמשך 15 חודשים, כלומר כולל משכורת מארס 2014.
במכתב ששלח השבוע לעובדים, כתב מנכ\"ל גלובס איתן מדמון כי \"לאור התחרות המחריפה והמשבר בשוק הפרסום, אנו ניצבים באחד האתגרים היותר משמעותיים שלנו כאן בגלובס... זה אף פעם לא משמח, ומותר גם לומר מעציב, להיקלע למשבר וכתוצאה מכך לנקוט בצעדים שפוגעים בעובדים שמניעים את הגוף העוצמתי הזה שנקרא גלובס\", המשיך מדמון במכתבו, \"מנגד זו חובה בעת הזו לקבל החלטות כואבות על מנת להעניק לנו אופק כלכלי כלפי העתיד. לאור המצב הזה אנחנו נדרשים כולנו לתת כתף ו\'להיכנס מתחת לאלונקה\' ולקצץ מהשכר שלנו, על מנת להקל באתגר ולצלוח את המשבר הנוכחי. בכך אנו לא שונים מאף גוף שפעיל בתחום המדיה... במסגרת זו הפכנו ונהפוך כל אבן אפשרית מתוך מטרה להביא לצמצום עלויות וההוצאות של גלובס. במסגרת זו גם נאלצנו להיפרד השנה מעובדים יקרים לנו\".
מדמון כתב עוד כי \"ברור שזה לא מהלך משמח וגם לא מהלך שיוצר חדוות עשייה. אבל אנחנו כאן מספיק חזקים, מגובשים ובטוחים ביכולת ההתמודדות שלנו עם המשבר הנוכחי... זה האתגר הגדול של כולנו, מהזוטר ועד הבכיר... כולם כאן, מערכת, דפוס, שאר חלקי העיתון והנהלה באותה סירה ועם אותה פגיעה ללא כל העדפה כזו או אחרת\".
על גלובס עברו מספר תהפוכות בשנה החולפת. בעוד שהעיתון שמעסיק כ-400 עובדים נאלץ לפטר כמה עשרות במספר גלים - בתחילת 2012 ובקיץ - הרי שרק לאחרונה חתם עם הסכם עם \'מעריב\' במסגרתו יספק לו את תכני הכלכלה. על פי הערכות בשוק, המהלך הזה אמור להכניס לגלובס כ-1-1.5 מיליון שקלים בשנה.
בגלובס סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גלובס מתקרב לספק כדאיות להמשיך . פרינט גוסס (ל"ת)
    בני 01/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור