תקשורת ומדיה

רוצים לשרוף את המועדון: העיתונאים ישבתו לשעה - במהלך 'שירים ושערים'

עיתונאי רשת ב' בת"א זועמים שלא נמצא מינוי בתוך רשות השידור לדבורין, ושרון פרי שובצה כמגישה. מ-18:30 ישודרו שירים במקום דיווחים מהמגרשים
לא צפוי שידור ראשון קל ב'שירים ושערים'. שרון פרי (צילום: חביב סימן) (צילום חביב סימן)
שרון פרי עומדת בימים האחרונים במוקד של סערה חדשה ברשות השידור, לא באשמתה ולא בטוח שבידיעתה. לאייס נודע כי עיתונאי קול ישראל צפויים לפגוע מחר (יום שבת) בשידור \'שירים ושערים\' כאשר במשך שעה, מ-18:30 עד 19:30, הם אמורים להימנע מהעברת דיווחים מן המגרשים ולשבש את שידור התכנית. על פי הערכות, את השעה הזו ישודרו שירים במקום שידור התכנית.
במוקד ההחלטה של ועד עיתונאי הרדיו בתל אביב, עומד ההחלטה למנות את פרי למגישת \'שירים ושערים\', כמחליפתו של דני דבורין שפרש השבוע לגמלאות. ועוד יותר מכך - בוועד למעשה זועמים על כך שברשות לא מצאו לנכון למנות מישהו מתוך המערכת, עובד קבוע של רשות השידור, להגשת תכנית הספורט השבועית.
כפי שפורסם לראשונה באייס, בשבוע שעבר קיבלה פרי הצעה להגיש את \'שירים ושערים\', וביום שלישי האחרון התקבלה סופית ההחלטה בעניין . פרי הצטרפה לרשות השידור כפרילנסרית, לקראת אולימפיאדת לונדון בקיץ האחרון. היא הגישה במהלך המשחקים את \'יומן אולימפי\' יחד עם בוני גינצבורג, ועם תחילת עונת המשחקים של ליגת העל, הגישה מדי שבוע לאחר המשחק המרכזי, את מגזין הספורט \'בועטים\'. גורמים ברשות ביקרו את ההחלטה, ולא בגלל ניסיונה המקצועי והערכה אליה, אלא משום שהצבתה בתפקיד תעלה לרשות השידור כספים נוספים, כאשר ישנם מגישים מוערכים ובכירים בתוך המערכת שמקבלים משכורת נאה ויכלו לשמש בתפקיד זה.
לאחר הפרסום באייס ביום שלישי, התקיימה עוד באותו ערב פגישה ארוכה בין יו\"ר ועד עיתונאי הרדיו בתל אביב, ברוך אסקרוב, לבין מנהל קול ישראל מיקי מירו, בו הביע הראשון עמדה המתנגדת בחריפות לקיפוח לכאורה של חבריו בקול ישראל בתל אביב, ודורשת הימנעות כבר במוצ\"ש הקרוב מאיוש עמדת המגיש ב\'שירים ושערים\' על ידי שדר חיצוני. בעוד שבסוגיה זו הוועד לא קיבל את מבוקשו, דווקא בנושאים אחרים מביעים בוועד אופטימיות, כאשר מירו הסכים להשלים משרות למשרות מלאות, תיקונים של עיוותי דרגה, ועוד.
במכתב שקיבלו היום עיתונאי הרדיו, כתב אסקרוב כי למרות שעם פרישתו של דבורין התפנו 2 משרות (מגיש \'שירים ושערים\', ומנהל מחלקת הספורט ברדיו), \"לדאבוננו, מנהל קול ישראל ומנהל רשת ב\' לא מצאו בקרב עיתונאי קול ישראל בתל אביב דמויות ראויות למלא תפקידים אלה. למעשה גם לא מצאו ברחבי קול ישראל כולו, שאחרת לא היו מסכמים וחותמים כמעשה עשוי עם מגיש חיצוני מן הטלוויזיה ומן הרדיו האזורי\".
\"הקיפוח שלנו - פצע פתוח\"
לטענתו של אסקרוב, \"מקרים אלה אך מצטרפים לעוד מקרה ופצע בולט שבו קופחה זכותם של עיתונאי קול ישראל בתל אביב לקבל הזדמנות ראשונה, והזדמנות בכלל. המדובר בהגשת תכנית בולטת אחרת שמערכת תל אביב יסדה, קיימה, תפעלה ואיישה מתמיד: \'הכל דיבורים\'. חודשים רבים מאז עזב עמיתנו ירון דקל וכסא המגיש אינו זמין לעיתונאי הרדיו בתל אביב. כולם קודמים. אפילו חברינו מן הטלוויזיה ומן ההנהלה - כולם חברים ואהובים. במערכת תל אביב שהעמידה בשנים האחרונות עיתונאים עם הישגים אקדמיים דיפלומטיים וחברתיים- לא נמצאה דמות ראויה אחת לקבל הזדמנות ולו זמנית\".
היום גם אישרה אגודת העיתונאים בירושלים לוועד התל אביבי לפתוח בעיצומים חלקיים, והעניקה גיבוי משפטי וארגוני מלא לצעדי המחאה החד-פעמים, גם ללא סכסוך עבודה פתוח. יש לציין כי לעובדים יש כבר כמה סכסוכי עבודה פתוחים מול ההנהלה, בין היתר בשל העברת מתחם הרשות לעיר לוד.
\"האגודה מנחה את הוועד לנקוט בצעדי מחאה על הבאתה של עובדת חוץ להגיש את תכנית הספורט של רשת ב\' במקום עובדי הרשות\", כתב יו\"ר האגודה דני זקן לעובדי הרדיו. \"אתם רשאים להחליט על צעדים חד פעמיים כאמור, במהלך שידורה של התכנית \'שירים ושערים בשבת הקרובה\".
אסקרוב הוסיף במכתבו לעיתונאים כי \"עובדים שיקבלו הנחיות, מצווים יהיו לפעול בהתאם תוך מתן גיבוי מלא והגנה מוחלטת מפני פגיעה בכל מישור. הנחיות אגודת העיתונאים, ככל שיצאו וברגע שיצאו, יובאו לידיעתכם ולידיעת ההנהלה\".
מרשות השידור טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    המשולש שולט והציבור משלם. מביך (ל"ת)
    זליג-ארבל-פרי 01/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    עד מתי
    tbh 01/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לעזור להרים את רשות השידור,כל הזמן מפריעים.
    סגור
  • 8.
    שרון פרי היא מילפית מדהימה
    הרווק 01/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרון פרי היא פצצה מהלכת על שתיים
    סגור
  • 7.
    מגישה בינונית,מתקדמת בזכות קומבינה מיורם ארבל (ל"ת)
    אנונימי 01/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לא מצאו מבפנים כי פרי קשורה לזליג. פשוט מאוד (ל"ת)
    תשובה ל-3 01/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כמו הכדורגל שלנו. שכונה (ל"ת)
    אנונימי 01/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    היא מגישה מעולה את שירים ושערים
    איתן 01/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדקות הראשונות של התכנית. נשמעת טיפה מתרגשת, אבל עדיין יופי של הגשה וניווט
    סגור
  • 3.
    לנקות את העובדים של קול ישראל
    רותם 01/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק עם השכונה של אנשי קןל ישראל( ברור שלא כולם).כל אילו שמדברים הם לבטח קומץ שרק פוגע בשאר העובדים.אם לא מצאו מישהו מבפנים כנראה שאין!!!! צריך לטאטא החוצה את הרעשנים!!!
    סגור
  • 2.
    שרון מתאימה מאוד זוכר אותה מרדיו חיפה (ל"ת)
    צפוני 01/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הכל צריך להיות שם מלחמה?
    לא מבין 01/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די כבר עם הוועדים האלה שהורסיםכל חלקה טובה
    סגור