תקשורת ומדיה

הפוסט שמסעיר את הביצה: צלם תקף עיתונאי בפייסבוק, וקיבל מכתב התראה

בחמישי ניצל ניסים אלפרון מהתנקשות. רוני שיצר מ'ישראל היום' טען כי דורון הרמן מ'חדשות 10' ניסה להסתירו מצלמים. הרמן מציג תמונה אחרת
דורון הרמן (מימין) ורוני שיצר (צילום:רונן פדידיה, אלכסנדר כץ) (צילום רונן פדידיה, אלכסנדר כץ)
פוסט בפייסבוק מהשבוע שעבר של צלם החדשות של \'ישראל היום\' רוני שיצר, הוביל הבוקר (יום ג\') למכתב התראה שקיבלה מערכת העיתון מפרקליטה של \'חדשות 10\' וכתב הפלילים של הערוץ דורון הרמן, בו דרישה להסיר את הפוסט, ואיום בתביעה במידה ולא יעשה כן.
ביום חמישי שעבר פרסם שיצר בפרופיל הפייסבוק שלו, תמונה של הרמן, כשהוא מלווה אל מחוץ לבניין משטרת מחוז תל אביב את העבריין ניסים אלפרון, שניצל כמה שעות לפני כן מניסיון התנקשות בחייו. בכיתוב לתמונה ציין שיצר כי \"האיש בתמונה זהו דורון הרמן, הכתב הפלילי של ערוץ 10, למי שלא מכיר אותו נזכיר מופעי החנפנות שלו לתנ\"צ יורם אוחיון, את ההתרברבות שלו על זה שהוא הלשין למשטרה על מחבוא ביצים של פעיל מחאה באחת ההפגנות, את זה שהוא הגיע שיכור מוחלט לצילום מחסומי משטרה בסילבסטר האחרון. בקיצור אפס גדול\".
\"הערב הוא החליט שהוא מסתיר את ניסים אלפרון מצלמים שניסו לצלם אותו יוצא מחקירה בימ\"ר תל אביב\", כתב שיצר. \"רק להזכיר לך דורון הרמן, כבר היה פעם עיתונאי שעבד בשביל משפחת אלפרון, זה נגמר לא ממש טוב. את החשבון על הערב אתה תקבל, הפעם הלכת רחוק מידי\".
הפוסט של שיצר נגד הרמן, עם התמונה (צילום מסך)
הפוסט של שיצר נגד הרמן, עם התמונה (צילום מסך)
בעקבות אותו פוסט, שלח הבוקר עו\"ד ברוך כצמן בשמה של חברת החדשות של ערוץ 10 ובשמו של הרמו, מכתב למנכ\"לית \'ישראל היום\' ציפי קורן, העורך עמוס רגב, ושיצר עצמו, בו דרישה להסיר את הפוסט לאלתר, ובמקביל - לפרסם פוסט בהיקף דומה באתר האינטרנט של \'ישראל היום\' ובדף הפייסבוק של שיצר בו התנצלות על הדברים עם הטקסט הבא: \"בניגוד למה שנטען בדף זה בעבר, מר דורון הרמן, הכתב לענייני משטרה בחדשות 10, הינו כתב מקצועי אשר נאמן לאמת ואינו מקושר למשפחת אלפרון או כל דמות אחרת המסוקרת על ידו\".
במכתב טוען עו\"ד כצמן כי הפוסט של שיצר \"רצוף שקרים, הכפשות, והאשמות שווא כנגד מר הרמן ואף נוקט בלשון איומים חריפה ובלתי מרומזת... אופן התיאור הינו מגמתי ונועד לאפיין ולתאר את מה הרמן כאדם המשמש כלי בידי אחרים, גאוותן, ובלתי מקצועי בעליל. ברי, כי דברים אלה פוגעים, מטבע הדברים, גם בשמה ומקצועיותה של חברת \'חדשות 10\'\".
כצמן הוסיף עוד כי \"הפוסט ממשיך ומספק תיאור \'עובדתי\' לתמונה המצורפת, כאשר נטען כי \'הערב הוא (הרמן, א\"כ) החליט שהוא מסתיר את ניסים אלפרון מצלמים שניסו לצלם אותו יוצא מחקירה בימ\"ר תל אביב\'. תיאור זה הינו שקר של ממש. כל מי שנכח באירוע וברגע צילום התמונה, כמו גם מר שיצר עצמו, יכול היה להיווכח כי אין דברים בגו. מר הרמן לא הסתיר במכוון את אלפרון בשום שלב. להיפך, מר שיצר היה בזווית צילום, ובחר מסיבותיו הוא (וכנראה מפחד) שלא לצלם את מר אלפרון. יצוין למעלה מן הצורך, כי בידי מרשיי תמונות הממחישות דברים אלה... ניסיונו של שיצר לתלות את כישלונותיו המקצועיים כצלם, בהאשמות שווא כלפי מרשיי אינה מקובלת ומהווה הפרה חמורה של הוראות חוק איסור לשון הרע\".
עוד כתב כצמן כי \"הפגיעה במרשיי הינה קשה ובוטה וגדלה מרגע שהפרסום, הינו פרסום מתמשך, ואף נעשה ברשת האינטרנט, ובדף הפייסבוק של מר שיצר, אשר קוראים רבים מהציבור, כמו גם מהקהילה העיתונאית, נחשפים לפרסומיו בכל רגע נתון. דבר זה מעצים את הפגיעה הקשה, אף יותר\".
במכתב נטען עוד כי הפוסט של שיצר מסתיים באיומים כלפי הרמן \"העולים כדי סחיטה באיומים, כאשר נכתב \'רק להזכיר לך דורון הרמן, כבר היה פעם עיתונאי שעבד בשביל משפחת אלפרון, זה נגמר לא ממש טוב. את החשבון על הערב אתה תקבל, הפעם הלכת רחוק מדי\'. ברי כי דברים חמורים אלו עלולים להוות עבירה על סעיף 428 לחוק העונשין, תשל\"ז-1977, אשר דינה הינו עד 7 שנות מאסר\".
הפוסט והתמונה שפרסם הרמן בדף של שיצר, היום (צילום מסך)
הפוסט והתמונה שפרסם הרמן בדף של שיצר, היום (צילום מסך)
על דף הפייסבוק של שיצר, צירף לפני שעה קלה הרמן תמונה שלו עם אלפרון, בה נראה כי על פניו לא ניסה העיתונאי להסתיר את אלפרון. הרמן כתב עוד: \"אתה בטוח שבאמת ניסית לצלם את ניסים? מזל שיש עוד זווית לתמונה... האם באמת ניסית לצלם? האם אני באמת הפרעתי? האם המיקום שלך היה נכון? למה הצלם שלי כן הצליח לצלם? שאלות רבות, שאל את עצמך אותן\".
בהמשך כתב שיצר כי \"לפני שכולם מתחילים להשתגע, אין לי שום עניין אישי אם דורון הרמן, חילוקי דעות על צילום וכעסים רגעיים ותו לא. קורה לכולם ויקרה כנראה עוד הרבה פעמים במקצוע הזה. הכל בסדר, תרגיעו, יש דברים יותר חשובים\".
תגובה דומה אמר שיצר לאייס: \"אין בינינו שום דבר אישי. זה ריב בין 2 אנשים עובדים, זה קורה מדי פעם. אין לי שום דבר אישי נגדו\". הרמן סירב להגיב. מ\'ישראל היום\' ו\'חדשות 10\' לא התקבלו תגובות.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    ערוץ 10.. "אנשי שלום", העיתונאים האלה
    גל 01/2013/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהטפה הלבד
    סגור
  • 9.
    הביצה (הימנית שלי) באמת סוערת (ל"ת)
    אנונימי 01/2013/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    החסרון של הרשתות החברתיות!!! ריבים שלעולם
    אנונימי 01/2013/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשארים
    סגור
  • 7.
    הרמן הוא אנטי כתב
    צופה מהצד 01/2013/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הופעותיו של הרמן ככתב פלילי מביישות את המקצוע. אין לו כמעט מקורות והידע שלו בזירת הפלילים אפסי. אנני יודע מהיכן הגיע אבל כדאי לערוץ 10 להחזיר אותו לשם ולמצוא כתב פלילים אמיתי.
    סגור
  • 6.
    שיצר=שק מרמור (ל"ת)
    ירון ברנר 01/2013/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    פשוט עלובי החיים המקצוע שיבש להם את הדעת. (ל"ת)
    קולגה 01/2013/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הרמן
    יוסי 01/2013/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתב עם נשמה חכמת רחוב.. יש לו חברה שווה
    סגור
  • 3.
    הרמן ושיטות העבודה הנמוכות שלו,לא מפתיע!!! (ל"ת)
    קומה 16 01/2013/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הרמן,ידוע בכישוריו המפוקפקים מאז וגם היום (ל"ת)
    עידן 01/2013/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    שניהם ידועים כשרוטים (ל"ת)
    שירלי 01/2013/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור