תקשורת ומדיה

השכנים רוצים לדעת בכמה נתניהו ינצח: 10 עיתונאים ממצרים וירדן הגיעו לארץ

כ-200 עיתונאים זרים פנו ללע"מ, 40 מהם מ-BBC. ניצן חן: "ישנה התעניינות". מנכ"ל אולפני הבירה מצנן האווירה: "העולם לא מתעניין בבחירות בישראל"
כ-200 עיתונאים זרים הגיעו בשבוע האחרון לישראל, לסקר את יום הבחירות שיתקיים מחר (יום ג\'). אותם עיתונאים יצטרפו לכ-1,000 עיתונאים, מפיקים וצלמים שמוצבים דרך קבע בארץ, כנציגיהם של גופי שידור זרים ובינ\"ל.
בין העיתונאים שהגיעו לארץ, ישנם כאלה ממדינות סקנדינביה, ספרד, פינלנד, וטורקיה. \"בימים האחרונים אנחנו מקבלים מדי יום כ-40-50 פניות\", מספר ראש לשכת העיתונות הממשלתית (לע\"מ) ניצן חן, שמציין למשל את BBC שיבצע שידור מיוחד מ-3 נקודות בארץ (כולל רצועת עזה, א\"כ), ושצוותו כולל כ-40 איש שהגיעו ארצה. ני יורק טיימס שלח את העיתונאי איתן רונר שיעבוד לצידה של שליחת העיתון הקבועה בארץ, ג\'ודי רודרון. אל שרה סדנר מ-CNN הצטרפה אתיקה שוברט.
לראשונה הגיעו 6 עיתונאים מירדן (הטלוויזיה והרדיו הממלכתיים, והטלוויזיה הירדנית בערבית), ו-4 ממצרים (מהטלוויזיה הממלכתית המצרים, ומהשבועון הפופולרי \'אוקטובר\'), בעידן שלטון האחים המוסלמים והנשיא מוחמד מורסי העוינים את ישראל. אם עד כה עיתונאים ערבים לא נהגו לעשות שימוש בלשכת העיתונות, הרי שדווקא בתקופה רגישה כזו, הם פנו ללשכה לבקשת תעודת עיתונאי, ועזרה לוגיסטית.
חן מצהיר כי \"בניגוד לכל הציפיות שהבחירות הוכרעו ולא מענייניות, הן דווקא מעניינות ומגיעים לפה עיתונאים הן מהתקשרות המסורתית והן מתקשורת הניו מדיה, כדי לסקר את הבחירות והשכלותיה\". לדבריו, בהנחיית שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, נערכה לע\"מ להעניק לכתבים הזרים את השירות המיטבי ולחברם לדוברי המפלגות השונות על פי השפות השונות.
מאידך, חנני רפופורט, מנכ\"ל חברת \'אולפני הבירה ירושלים\' מקבוצת JCS, מציין את המילה \"שממה\" בהתייחסות להתעניינות בבחירות. \"יש את אפגניסטן, אלג\'יריה, הייתה השבעתו השנייה של הנשיא אובמה, השבוע יש בחירות בגרמניה ואיטליה, וביום רביעי בירדן. בסך הכל ברור מי הולך להיות פה ראש ממשלה, אז אנחנו לא מעניינים אותם, ובעיקר בגלל המצב הכלכלי שלא מאפשר לגופי התקשורת לשלוח צוותים ועיתונאים\".
כבר לפני 3 חודשים ציין רפופורט את הסוגייה הכלכלית כסעיף שעלול לפגוע בסיקור הבחירות בישראל. \"הפעם נראה כי יישלחו פחות נציגים לישראל, ופחות יבקשו לפתוח לוויין לטובת שידורים, גם בגלל השיפור הטכנולוגי שלא היה לפני 4 שנים - השימוש ב\'לייב-יו\' - ערכת תיק גב באמצעותה אפשר לשדר לכל העולם על גבי 7 כרטיסי סים סלולאריים, מה שחוסך שימוש בלוויין\".
ועדיין, יש לציין כי רשמית הזדקקו כ-100 עיתונאים לשירותי לשכת העיתונות הממשלתית ב-2009, בעוד שכעת המספר נושק ל-200. האם זה קשור למספר רב יותר של עיתונאים שהגיעו לארץ, או לכך שפחות מהם מעדיפים להיות \"זאבים בודדים\", וכן עושים כעת שימוש בלע\"מ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מקווה שהשב"כ בדק טוב את העיתונאים ממצרים... (ל"ת)
    קיפי 01/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור