תקשורת ומדיה

לבייב מחפש שותף: אוליגרך רוסי ירכוש את חלקה של אפריקה ישראל בערוץ 9?

בשנים האחרונות התנהלו מגעים לרכישת הערוץ. גורמים מספרים כי האוליגרך מכיר את תחום ה-TV ברוסיה. הערכות: לבייב יישאר עם חלקו בערוץ - 50%
ערוץ 9 (צילום: אייס TV) (צילום אייס TV)
אוליגרך רוסי מנהל בימים אלו, באמצעות נציגיו בארץ, מגעים לרכישת חלק מערוץ 9 - כך נודע לאייס. בשלב זה טרם נחתמה עסקה, אולם גורמים בערוץ 9 מספרים כי מדובר במגעים מתקדמים עם אותו איש עסקים, המכיר ומעורה בתחום הטלוויזיה וההפקה ברוסיה.
ערוץ 9 בשפה הרוסית, עלה לאוויר לפני כעשור, כחלק ממההחלטה להקים 5 ערוצים ייעודיים - ערוץ מסורת, ערוץ בשפה הערבית, ערוץ מוזיקה, ערוץ חדשות וערוץ בשפה הרוסית. 50% ממנו מוחזקים על ידי אפריקה ישראל של לב לבייב, וה-50% הנותרים, על ידי לבייב עצמו. הערכות גורסות כי המגעים עם אותו אוליגרך מתייחסים ל-50% שבבעלות אפריקה ישראל.
אין זו הפעם הראשונה בשנים האחרונות שישנם גישושים ואף מעבר לכך, לגבי שינויי בעלות בערוץ הייעודי בשפה הרוסית, הנמצא בפיקוחה של המועצה לכבלים ולוויין, מגעים שלא יצאו בסופו של דבר אל הפועל. על מנת להוציא עסקה כזו לפועל, נדרש אישור של המועצה לכבלים ולוויין. גורמים במועצה טוענים כי בשלב זה לא התקבלה בקשה כזו.
הערכות גורסות כי מצבו הפיננסי של הערוץ אינו מן המשופרים, ומאז הקמתו הפסיד כ-170 מיליון שקלים (לא כולל שנת 2012). רק בשנת 2011 הפסיד הערוץ, על פי דיווחי אפריקה ישראל לבורסה, 5.7 מיליון שקלים. ניתן להעריך כי המספרים של 2012 שיפורסמו בעוד כחודש, לא יהיו שונים בהרבה, בעיקר לנוכח המשבר הקשה בשוק התקשורת הישראלי.
בשנתיים האחרונות הפך איש התקשורת אלי עזור, המחזיק בין היתר בחברת צ\'רלטון, ובעיתונים ג\'רוזלם פוסט, ישראל פוסט וסופהשבוע, לדמות דומיננטית בערוץ 9. בין היתר איפשר לערוץ לשדר את מספר רב של משחקים מטורניר היורו שהתקיים בקיץ, תמורת ההכנסות ממכירת הפרסום בשידורים אלו, ושידור משחק הסופר קלאסיקו במסגרת הגביע הספרדי.
שידורים אלו הניבו לערוץ 9 נתוני צפייה גבוהים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, וחשף אותו לקהלים חדשים. הערוץ זוכה גם לנתוני רייטינג נאים בשעות הפריים-טיים, הנעים סביב 4%-5%. במקביל, מנהל הערוץ מאבק משפטי נגד הוועדה הישראלית למדרוג, בטענה כי המדידה אינה מדויקת, מה שהוביל להפסדים כספיים ניכרים, בעיקר בעת שידור משחקי טורניר היורו.
בערוץ 9 סירבו להגיב לידיעה. מאפריקה ישראל טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש מלא פוטנציאל לערוץ
    שירן 02/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי מדובר בערוץ שהוא הרבה יותר מנישה, עם אחוזי צפייה מרשימים, חברת חדשות, ושידורי ספורט. השאלה איך אפשר למנף את זה עוד יותר
    סגור
  • אין לו שום פוטנציאל
    בוריס 02/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מינימום הפקה עצמית (תכנית מלל ברמה של טלוויזיה קהילתית), מקסימום סדרות מוסקבאיות מטופשות וקהל צופים שגילו נושק ל-65. תשאלו את הקולגות הרוסיים שלכם האם הם רואים את ערוץ 9.
    סגור
  • לכוון הערוץ למילוני צופים ברוסיה למכור מנויים (ל"ת)
    אלמנטי 02/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נייט פוטנציאל! דה חרשו! (ל"ת)
    קטיה 02/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור