תקשורת ומדיה

בעקבות פרסום שמה של א' מבית הנשיא: המשטרה תבחן את התנהלות 'ידיעות'

העיתון פרסם את שמה המלא של א' בידיעה על חנינה אפשרית למשה קצב. א' לאייס: "שוקלת כיצד לפעול". 'ידיעות': "טעות עריכה בתום לב. מתנצלים"
המשטרה בוחנת את התנהלותו של \'ידיעות אחרונות\' בעקבות חשיפת שמה של אחת המתלוננות בפרשת משה קצב - כך נודע לאייס. המשטרה תבדוק האם לפעול נגד העיתון באפיק הפלילי. גם התלוננת עצמה בוחנת כיצד לפעול בנושא.
\'ידיעות\' פרסם הבוקר (יום ב\') את שמה של א\' מבית הנשיא, מי שהייתה זו שהחלה את גל התלונות על התנהלותו של הנשיא דאז משה קצב, שהסתיים בהרשעתו ובהכנסתו לכלא. בכתבה מאת כתבת המשפט של \'ידיעות\', טובה צימוקי, צוין כי משרד המשפטים התנגד לשחרורו המוקדם של קצב, המרצה עונש מאסר של 7 שנים. בתוך הידיעה גם הוסגר שמה של המתלוננת הראשונה בפרשה - שזכתה לשם הקוד \"א\' מבית הנשיא\", וגם תפקידה.
פרסום שמה הוא עבירה על תקנון מועצת העיתונות - שקובע כי אין לזהות קורבנות תקיפה מינית, אבל מקרה זה חוצה את הגבול האתי לעבר התחום המשפטי: מדובר בעבירה פלילית לכאורה, בה מזוהה קורבן תקיפה מינית בשמה, מבלי שהדבר אושר על ידי בית המשפט, היחיד המוסמך לאשר פרסום שמות קורבנות תקיפה מינית.
גורמים בידיעות סיפרו לאייס כי מדובר ככל הנראה בטעות מערכתית, בה הוסגר שמה של המתלוננת, ולא בטעות של צימוקי, הנחשבת לכתבת מוערכת ו-ותיקה מאד בעיתון. בקרב הקולגות, הפרסום הזה עורר רעש רב. \"זו שערורייה כפולה\", אמר כתב שסיקר את פרשת הנשיא קצב. \"מדובר על עיתונות בשקל שלא טורחת לבדוק לפני שהיא מפרסמת את שמה של המתלוננת, וגם מדובר פה בעבירה פלילית\".
גורמים המכירים את הסיפור, סיפרו כי המתלוננת התייעצה במהלך היום עם גורמים שונים, כיצד לפעול לגבי איזכור שמה. א\' עצמה אמרה לאייס כי \"אני שוקלת כיצד לפעול בעקבות הפרסום, בהתייעצות עם העו\"ד שלי. הנזק נגרם והשם שלי פורסם. ב\'ידיעות\' אמרו לי שזו הייתה רשלנות של המערכת, והתנצלו על הפרסום\".
מהמשטרה נמסר: \"הנושא בבדיקת הגורם המוסמך במשטרת ישראל\". מ\'ידיעות אחרונות\' נמסר: \"מדובר בטעות עריכה שנעשתה בתום לב. אנו מבררים עדיין את הפרטים ומתנצלים בפני המתלוננת\". טובה צימוקי סירבה להגיב.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    פיצוי - שתתדרוש מיליונים מהעיתון
    אבלבת 02/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא תוותר
    סגור
  • 4.
    עוד פחות ברור מדוע על ההפניה חתומה צימוקי...
    אנונימי 02/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעוד שעל הידיעה חתומה אורלי אזולאי. עדיף, כנראה, ראשי תיבות
    סגור
  • 3.
    הנורמות של נטע
    מכירה 02/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו לא תהיה הטעות הקשה הראשנה
    סגור
  • 2.
    היה צפוי
    עצוב 02/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זה נראה כמו מעריב, הולך כמו מעריב ומשמיע קולות של מעריב, זה מעריב. אצל הדס זה לא היה קורה
    סגור
  • 1.
    צימוקי שמורת טבע
    עזרא מועלם 02/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי לדעת מה קרה אין לי צל של ספק שלא מדובר בטעות או מעידה של טובה צימוקי. מקצוענית ותיקה ואחראית שנותרה לעבוד מול עורכים שהיו יכולים להיות הנכדים שלה
    סגור
  • זו פאדיחה בעריכה
    גילי 02/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לעזאזל - למה שעורך בדסק יוסיף את השם של א' כשהאות א' מופיעה? אני לא מצליח להבין את זה
    סגור