תקשורת ומדיה

ערוץ 9 הסיר את העתירה נגד הוועדה למדרוג: טענותיו ייבחנו בתוך חודשיים

חודשיים לאחר שהגיש עתירה בטענה כי הרייטינג אינו מהמן, הסיר הערוץ את עתירתו. בתוך 3 חודשים תתכנס מליאת הוועדה ותדון במסקנות הבדיקה
הגיעו להבנות. מנכ"לית הוועדה למדרוג ד"ר יפעת בן חי-שגב ומנכ"ל ערוץ 9 לאוניד בלחמן (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
ערוץ 9 החליט היום (יום א\') להסיר את העתירה שהגיש נגד הוועדה הישראלית למדרוג , והודיע על כך בדיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
לפני כחודשיים הגיש ערוץ 9 עתירה נגד הוועדה באמצעות עו\"ד דב אברמוביץ, בה דרש למנות נאמן בלתי תלוי שיבדוק את מהימנות נתוני הרייטינג המתפרסמים מדי יום. בעתירה נכתב כי \"עבודת מנהלי הוועדה והגורמים המקצועיים הפועלים מטעמה, חייבת להיעשות בשקידה, במקצועיות, באמינות, וללא הטיה. כל חשד לנתונים בלתי-אמינים חייב להיבדק עד תומו, תוך מתן המלצות לבדיקה ו/או תיקון המצב\".
העתירה הוגשה בעקבות טענות חוזרות ונשנות של הערוץ בשנתיים האחרונות, לגבי מהמנות נתוני הצפייה, וביתר שאת במהלך שידור משחקי טורניר היורו בקיץ החולף.
בכתב התשובה שהוגש לפני כשבועיים, ביקשה הוועדה באמצעות עורכי הדין יאיר עשהאל ויניב שבו ממשרד אברמזון ושות\', לדחות את העתירה , וטענה כי נתוני מדידת הרייטינג מהימנים וכי לא נפל בהם דופי. באי כוחה של הוועדה טענו בתשובתם, כי \"בכל הבדיקות שנעשו מאז פנה ערוץ 9 לוועדה, לא נמצא פגם או כשל, אך על הוסיפו כי נראה שיש מקום לבדוק את הגדרת \"עולה חדש\" במתכונתה הנוכחית וכן את מספרם של בתי העולים בפאנל.
היום הודיעה הוועדה כי היא מסכימה לבחון את הטענות בחודשיים הקרובים, מה שהוביל את בית המשפט לדעת האם ערוץ 9 יסכים להסיר את העתירה. הוועדה למדרוג אף הסכימה לוותר על הוצאות המשפט, והעתירה בוטלה.
בערוץ 9 מאשרים כי החליטו להסיר את העתירה, במסגרת הבנות עם הוועדה: \"הוועדה ביקשה לבצע את הבדיקה שדרש הערוץ תוך 60 יום. הערוץ נענה לבקשתה ובשלב זה משך את התביעה מבית המשפט עד להשלמת התהליך\".
מנכ\"ל הוועדה למדרוג, ד\"ר יפעת בן חי שגב, אמרה לפני שעה קלה לאייס: \"אמרנו גם בדיון בבית המשפט שאנחנו מוכנים לבדוק כל שאלה שיש לערוץ 9, ולדון בזה - כפי שעשינו בשנתיים האחרונים. בכל מקרה, בתוך 90 יום תתכנס מליאת הוועדה למדרוג והכל יובא לדיון בפניה\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה