קבוצת קו מנחה אייס Bizportal תפוז flix טאבו ישיר תקדין חשבים מגמות רשם החברות

חדשות טובות לנוני: שידורי הווידאו של ynet פופולאריים מחדשות וואלה ו-mako

כך עולה מסקר עבור כנס Digit 2013, שמגלה עוד כי אמון הציבור בעיתונאי האינטרנט גדל משמעותית. ירידה להתעדכנות בחדשות באמצעות הרדיו
 |  1
חדשות טובות לנוני: שידורי הווידאו של ynet פופולאריים מחדשות וואלה ו-mako
אטילה שומפלבי וחיים יבין בשידור של ynet (צילום: גיל לופו, אייס), צילום: גיל לופו, אייס
מספר הגולשים המתעדכנים באירועים חדשותיים באינטרנט, עולה בהתמדה, וכך גם האמינות של הכתבים המדווחים עבור אתרי החדשות באינטרנט. כך עולה מסקר דעת קהל ששערך מכון מאגר מוחות בניהולם של פרופ' יצחק כץ, פרופ' ברוך מבורך וד"ר אמיר הורקין, עבור כנס לתקשורת דיגיטלית Digit 2013 שיתקיים השבוע בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.

הכנס יתמקד באתגרים התוכניים והטכנולוגיים עמם מתמודדת העיתונות המקוונת בישראל, והוא מתקיים זו השנה השנייה. יתקיימו בו פאנלים וכיתות אמן לאורך כל יום רביעי.

בסקר שקיים 'מאגר מוחות' השיבו 511 איש המייצגים את האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאים 16 ויותר. מהסקר עולה כי הציבור הישראלי מתעדכן בעיקר על ידי הטלוויזיה - 29% (עלייה מהסקר בשנה שעברה), והאינטרנט - 28% (דומה לשנה שעברה). העיתונות המודפסת זוכה ל-14% ואילו הרדיו רושם ירידה חדשה מ-26% בשנת 2012 ל-18%. כ-5% מהישראלים מתעדכנים בחדשות באמצעות הרשתות החברתיות, ו-2% - באמצעות הסלולר. ככל שהנשאל צעיר יותר, הוא מתעדכן יותר באמצעות האינטרנט, הרשתות החברתיות והסלולר.

במקרה של אירוע ביטחוני, המקור הראשון לעדכון הוא הטלוויזיה - עם 47%, זינוק ביחס לשנה שעברה אז הנתון עמד על 35%. 36% פונים לאינטרנט מול 38% בשנה שעברה, 12% לרדיו, והיתר - לרשתות החברתיות והסלולר.

על פי הסקר עולה כי 60% לא צורכים חדשות בווידאו באתרי החדשות באינטרנט, אולם מבין אלו שכן, שידורי ynet עם אטילה שומפלבי רושמים על הפופולאריות הגדולה ביותר, עם 20% מבעלי הדעה, מול 10% לוואלה עם ינון מגל, ו-7% ל- makoעם יעקב אילון. מהדורת החדשות של 'ישראל היום זוכה ל-1%. בכל הקטגוריות של גיל, השכלה ומין, ynet מוביל על פני וואלה ועל פני mako.

ומי הכי אמין בדיווחי החדשות שלו? ערוצי הטלוויזיה מובילים את הטבלה עם 37%, זינוק מ-23% בשנה שעברה. במקום השני הרדיו עם 15%, האינטרנט עם 14%, והעיתונות היומית - לה רק 4% טוענים כי היא האמינה ביותר. נקודה לחיוב: בסקר בשנה שעברה טענו 15% כי אף אחד מהאופציות לא אמין, ואילו השנה - רק 8%.

בשנה שעברה לא זכו כתבי החדשות באינטרנט להערכה רבה בקרב הנשאלים, כאשר רק 3% טענו כי הם רציניים והמקצועיים ביותר. השנה הנתון כבר זינק ל-7% - פי שניים. מובילים את הקטגוריה הם העיתונאי שעובדים במהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה, שם 41% מהנשאלים טענו כי הם הכי אמינים ומקצועיים, זינוק מ-27% בשנה שעברה. 7% העניקו את התשובה עבור עיתונאי הרדיו, ירידה מ-10% ב-2012, ו-13% - לכתבים בעיתונים היומיים, ירידה מ-17% בשנה שעברה.

"נמשכת מגמה ברורה של מעבר צרכני חדשות מאמצעי המדיה המסורתיים אל הדיגיטל", מסביר רועי כ"ץ, עורך ראשי של כנס Digit 2013, "הקפיצה החדה באמון הציבור בעיתונאי האינטרנט מלמדת כי הקוראים מזהים את השיפור באיכות המוצר העיתונאי ומאמינים בו יותר. המעבר של טאלנטים בכירים מהטלוויזיה ומהעיתונות המודפסת אל גופי החדשות באינטרנט בהחלט מעצים את המהלך".




הגב לכתבה

יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
1 תגובות
1.
(ל"ת)
משה דפנה חדשות אמינ | 29/03/2014 06:24
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש

אייס דרושים

+ לכל המשרות
תפקיד חברה איזור
מעצב חסוי תל אביב שלח קו”ח
ביצועיסט חסוי השרון שלח קו”ח

אייס ספיישל

הכי במדור

הכי נקראות
הכי מטוקבקות
הכי ויראליות
היום
השבוע
החודש
אין מאמרים להצגה

הרשמה לניוזלטרים

עליך לאשר את תנאי השימוש לשם הרשמה לניוזלטרים
הרשם
הרשמתך עברה בהצלחה