תקשורת ומדיה

האוצר ביטל שוב פגישה: גם ב-1 באפריל לא תצא הרפורמה ברשות השידור לדרך

הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם ביטל פגישה מכרעת שאמורה הייתה להתקיים מחר עם בכירי הרשות, ותאריך היעד ליציאת הרפורמה לפועל, יתעכב
מרמור רב ברשות השידור מהתנהלות משרד האוצר. שבועיים לאחר שביטל פגישה מכרעת, לאייס נודע כי הממונה על השכר במשרד האוצר קובי אמסלם, ביטל הבוקר (יום א\') פגישה נוספת שאמורה הייתה להתקיים מחר, והרפורמה ברשות השידור צפויה להתעכב שוב, ככל הנראה לחודש מאי.
הרפורמה אמורה הייתה לצאת לפועל ב-1 בנובמבר, אולם אותו תאריך יעד חלף עבר לו והרפורמה לא נחתמה בשל השגות של עיתונאי הרשות. לאחר שההנהלה הגיע עם נציגי העיתונאים להבנות לגבי תנאי העסקה ופרישה של העובדים, הייתה אמורה להתקיים פגישה עם משרד האוצר לסגירת הפרטים האחרונים באישורה של הרפורמה. היו\"ר אמיר גילת אף קבע תאריך יעד ל-1 במארס, אולם זאת נדחתה בשל פגישה שאמורה הייתה להתקיים ב-3 במארס עם אמסלם.
יש לציין כי על-פי אותו ההסכם בין הנהלת הרשות לעיתונאים, כ-1,270 עובדים צפויים להישאר ברשות, וכ-700 יפרשו ממנה, נכון ל-1 בינואר 2011, אז סוכם על פרישת 367 עיתונאים. באותה עת היו 40 עובדים בגיל פרישה. בשנתיים האחרונות פרשו באופן טבעי כ-180 עובדים, מה שהותיר כעת כ-180 עיתונאים שיפרשו במסגרת ההסכם החדש. כמו כן סוכמו המענקים שיוצאו לפורשים, שינועו על פי הפרסומים בין 100 אלף שקלים למיליון שקלים לפורש. בימים אלו משלימים ההנהלה והעיתונאים את הפרטים הקטנים בהסכם, ובין הצדדים ישנו תיאום עמדות מול משרד האוצר.
ואולם, כבר לפני כחודש הצהירו גורמים ברשות כי אגף התקציבים באוצר לא היה שבע רצון מההסכם, ואף נשקלה האפשרות לבטל את ההסכם. מאידך, באגף הממונה על השכר באוצר הצהירו בעבר כי הם מחויבים להסכם בין הצדדים, במידה והוא לא יפרוץ את מסגרת התקציב למימון הרפורמה. השבוע תושבע ממשלה חדשה, ולא מן הנמנע שבאוצר מעדיפים פשוט למינויו של השר החדש, יאיר לפיד.
אגב, לאחר הפרסום באייס לפני כחודש , התייחס גילת לדברים בזלזול בראיון עיתונאי כאשר ענה לשאלה על העיכוב ביציאה לרפורמה, ב\"אתה באמת מאמין לכל דבר שמתפרסם?\".
ממשרד האוצר טרם התקבלה תגובה. מרשות השידור נמסר: \"איננו מגיבים\".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מושחתים
    מודי 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם תבדקו את המינויים והמכרזים שנעשו. מושחתים רקובים ותפורים, אחד אחד...כולם בלי יוצא מן הכלל , חוץ אולי מפרופסור מגי .
    סגור
  • 5.
    לא תהיה רפורמה .אין סיכוי אמסלם מכיר את זליג
    עובד שיודע 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנהלה מושחתת.רוב העובדים שבפנסיה תקציבית תוך שנתיים כולם פורשים למה לתת להם כסף .הכי חשוב להחליף את ההנהלה הקיימת שהורסת כל חלקה טובה שעוד נשארה במקום העלוב הזה.
    סגור
  • 4.
    רפורמה???
    דני 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם מי נעשה רפורמה? עם הנהלה רדודה ורודפת? עם ועדי עובדים בעלי אינטרסים אישיים וחסרי יושרה? עם פקידי אוצר שהבינו שהרפורמה יקרה לא רלוונטית ולא כדאית? עם קופת מדינה ריקה? על גבם וכיסם של משלמי האגרה ומיסים כבדים? לאיזה צורך?להעשיר מאות פורשים בגיל של קרוב לפרישה טבעית?לאפשר להנהלה שרירותית ומחסלת את אלה שחולקים עליה להתקיים להמשיך בכך?להרוס את מה שעדיין קיים?
    סגור
  • 3.
    באוצר לא פריירים. יודעים היטב מה טיב המנהלים
    גביש 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא יפקידו בידי גילת ובן מנחם והכנופיה שלהם את הרפורמה.
    סגור
  • 2.
    רפורמה הזויה
    עובד 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאחד שמכיר את סעיפי הרפורמה ומצוי בנבכיה , אני חושב שצריכים לגנוז אותה לחלוטין.זורקים כאן ים של כסף ותנאי פרישה שערוריתים,בתקופה של גרעון ענק בתקציב המדינה.כדאי ששר האוצר החדש יכנס לעובי הקורה ויבין עד כמה הרפורמה הזאת הזויה ואבסורדית,מה עוד שהיא לא תביא כל מזור לרשות השידור,ההיפך ,הפיקציות בהעסקה נותרו כשהיו,הרשות תקרוס תפעולית וכלכלית ,מאות מליוני שקלים מתקציה המדינה ומנכסיה יתאדו ללא כל סיבה ותמורה נאותים .ורק בגלל רצונם של קברניטי הרשות ומנהליה להצדיק את עצם קיומם הוירטולי . אלה שהתגדו לרפורמה נחרצות בזמן שעוצבה וקודמה על ידי ההנהלה הקודמת. טובלים ושרץ בידם.
    סגור
  • חותם על כל מילה (ל"ת)
    עובד ותיק 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    היא לא תצא לעולם, מילה שלי (ל"ת)
    היודע 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הרפורמה
    יעקב 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק לגמרי...
    סגור