תקשורת ומדיה

בגלל מכירת אייטמים: הרשות ה-2 רוצה לבטל את 'כל בוקר' - ולקנוס את ערוץ 10

במשך חודשים בדקה הרשות את התכנית לאחר קבלת מידע על מכירת אייטמים. בערוץ 10 טוענים: "נבצע את התאמות שנתבקשנו ליישם בתכנית"
תרד מהאוויר. 'כל בוקר עם אורנה דץ' (צילום מסך: ערוץ 10) (צילום צילום מסך: ערוץ 10)
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, החליטה להוריד מהאוויר את התכנית \'כל בוקר עם אורנה דץ\' של ערוץ 10, בשל מכירת אייטמים לכאורה. כמו כן נקנס הערוץ ב-88 אלף שקלים. ולמרות הודעת הרשות, נראה כי לא מדובר בסוף פסוק, וכי התכנית - כך טוענים בערוץ 10 - תשאר באוויר.
בכך ממשיכה הרשות את מלחמתה במכירת אייטמים בזכייניות המסחריות , לאחר שהחליטה להסיר לפני כחצי שנה 4 תכניות מהאוויר, ולקנוס את \'קשת\', \'רשת\' וערוץ 10 במאות אלפי שקלים כל אחד.
הרשות החליטה כי התכנית תרד מהאוויר בתוך שבועיים, והודעה על כך נמסרה למנכ\"ל הערוץ רפי גינת. הרשות קיימה מזה מספר חודשים בדיקה מקיפה בנוגע למכירת אייטמים בתכנית, שכלל איסוף נתונים וקיום שימוע להנהלת הערוץ. ברשות טוענים כי ערוץ 10 לא הציגה ממצאים או נתונים הסותרים את המידע המצוי בידיה.
בדיקת הרשות החלה בעקבות קבלת עדות לשיחה בין מנהל חברה מסחרית לבין נציגת חברת שיווק, שבה הוצע למנהל החברה להופיע בתכנית. ההצעה כללה את הסכום הכספי בתמורה להופעה, התחייבות למספר הופעות ולמשך האייטם. בנוסף לפנייה זו התקבלו ברשות תלונות נוספות ממספר גורמים שהוצע להם להופיע בתכנית בתמורה לתשלום.
בנוסף להורדת התכנית, הרשות תגבה מהערוץ את יתרת החוב שהנהלת הרשות הטילה בעבר בסך 440 אלף שקלים, בגין מכירת אייטמים בתכניות הערוץ. החלטה זו נבעה בהתאם להחלטת ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה מחודש נובמבר האחרון שקבעה כי 20% מהעיצום שנקבע - שהם 88 אלף שקלים, ישולם על ידי הערוץ ככל שהרשות תקבע הפרות נוספות דומות.
לדברי מ\"מ מנכ\"ל הרשות השנייה אילת מצגר, \"תופעת מכירת האייטמים היא פסולה, מנוגדת לחוק, לכללים ולזיכיון השידורים. אנו מייחסים חומרה מיוחדת לתופעה זו שכן היא מהווה הטעיה של ציבור הצופים שסבור כי תוכן השידורים הנצפה על ידו הוא אמין ומהימן, ומובא בפניו מתוך שיקולים מקצועיים במנותק מאינטרסים מסחריים. זאת בעוד שבפועל התוכן מושפע מאינטרסים מסחריים ושיווקיים, תוך פגיעה בחופש היצירה והאמנות ופגיעה באתיקה ובערכי השידור הנאותים\".
מערוץ 10 נמסר: \"ישנה מחלוקת לגבי טיב הממצאים לכאורה שהוצגו בעניין, ולא מתבצעת מכירת אייטמים בתכנית \'כל בוקר עם אורנה דץ\'. יתר עם זאת אנו נפעל על פי הנחיות הרשות השנייה והוראות הדין, ונבצע את ההתאמות שנתבקשנו ליישם בתכנית\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הפינה של מ הורביץ גם מכורה, כל תוכניות הבוקר
    רוני 04/2013/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוכרות אייטמים , הגיע הזמן לקנוס ובגדול, לא הגיוני שהציבור בבית יחשוב שמוכרים לו אמת ובסוף ימכרו "אמת" של אייטמים מכורים !!!!!
    סגור
  • 4.
    הם לא עצרו את השידור בזמן הצפירה היום בושה!!! (ל"ת)
    אורן 04/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ואאוו איך הם עלו על זה שם ברשות השנייה ?? (ל"ת)
    יוסקה 04/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ועל זה שכבר 3 חודשים הם לא משדרים תוכן מקורי
    pix37 04/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא רק שידורים חוזרים לא מגיע להם קנס ?
    סגור
  • 1.
    ניסוח של עורכי דין
    10101010 04/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן לא מתבצעת מכירת אייטמים בתוכני הבוקר, היא מתבצעת במחלקת המכירות.
    סגור