תקשורת ומדיה

חיים קשים בקרליבך: מרוויחים מעל 5,000 ש' נטו? המשכורת תפוצל לשניים

כך הודיע מנכ"ל מעריב לעובדים במכתב שהגיע לידי אייס. טוען כי התשלום לקופות הפנסיה פוגע בתזרים המזומנים. העובדים: שוקלים סכסוך עבודה
העיתון החליף בעלות, מוסר התשלומים נשאר כפי שהיה בעידן הקודם. במכתב ששלח היום (יום ג\') לעובדים, כתב מנכ\"ל העיתון כי לחלק מן העובדים תפוצל משכורת חודש מארס שצריכה להיות משולמת היום, ל-2 חלקים.
במכתב קישר משום מה גולדשטיין בין תשלום המשכורות, לחוב של החברה לקופות הפנסיה. \"כידוע לכם, אנחנו עוקבים בדריכות אחרי קופות הפנסיה של עובדי מעריב הוצאת מדיעין לשעבר\", כתב גולדשטיין, \"על אף רצוננו להעביר במיידית את כספי הקופות לחברות הביטוח, לא יכולנו לבצע זאת בשל העובדה שהבעלות על הקופות לא הועברה לידינו... התחייבו כלפיכם כי ברגע שניתן יהיה לבצע את העברת הכספים, נעבירם ללא שהות\".
עוד נכתב כי \"מתוך נכונות לשמור על זכויותיכם בפוליסות לבקשת הוועדים, התקבלה החלטה מהירה ומיידית להעביר את הכספים לקופות, החל מנובמבר 2012, למרות שתהליך העברת הבעלות טרם הסתיים. מאחר ומדובר בהפרשה חד פעמית בסכום משמעותי, פנינו לבעלי המניות לבקשה להעברת כספים. הבקשה אושרה והכסף יועבר לחברה עד 18 לחודש\".
בשלב זה קושר גולדשטיין בין החובות לקופות הפנסיה, לתשלום המשכורות: \"בהתאם לכך\", כתב, \"החלטנו לפעול באופן הבא: כל העובדים ששכרם עומד על סכום של עד 5,000 שקלים נטו, יקבלו את מלוא שכרם ב-9 לאפריל. שאר עובדי החברה יקבלו את שכרם ב-2 שלבים - 5,000 שקלים נטו ב-9 לאפריל, והיתרה ב-18 לאפריל. הנהלת החברה ומנהלים בכירים יקבלו את מלוא שכרם ב-18 לאפריל\".
רק לפני חצי שנה רכש מו\"ל \'מקור ראשון\' שלמה בן-צבי, את העיתון, בסיום הליך של פירוק. בוועד טענו אתמול כי בן-צבי והנהלת העיתון טענו בשיחות שקיימו עם נציגי העובדים, כי המערכת צפויה לעבור לירושלים, וכי יפוטרו לפחות 10% מעובדי המערכת .
(עדכון: 15:16) בהודעה שהופצה לפני דקות אחדות לעובדים, כתב ועד הפעולה של עיתונאי מעריב כי \"אין צורך לומר שהלנת שכרם של מאות עובדים היא מבחינתנו מעשה שלא יעשה בשום מצב, וחורג מרמת המחלוקות שלנו עם ההנהלה לגבול הבלתי חוקי. בעקבות קבלת ההודעה מההנהלה פנינו לארגון העיתונאים ואנחנו שוקלים את צעדינו הקרובים, לרבות אפשרות של הכרזה על סכסוך עבודה ב\'מעריב\' ו\'מקור ראשון\'. בינתיים אנחנו קוראים לכולם להמשיך לעבוד כרגיל, למרות המצוקה הנפשית והכלכלית שהמצב הזה ודאי יוצר לכולנו\". ביום חמישי תכונס אסיפת חירום בדסק החדשות.
תגובת ארגון העיתונאים או ועד הפעולה של מעריב, טרם התקבלה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מה זה? שערורייה של האלפיון העליון! שיתבייש! (ל"ת)
    עופר נימרודי 04/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    חוקים
    יובב 04/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר שלמה בן צבי המתגאה בפעולותיו ל"ייהוד" עיתון מעריב, "שכח" ש'להיות יהודי' זה גם להיות מוסרי, ככתוב במקורותינו : "לא תלין פעולת שכיר אתך עד בוקר" (ספר ויקרא, יט, יג), וכן "ביומו תתן שכרו" (ספר דברים, כד, טו). מישהו כנראה גם "שכח" שאי העברת תשלומי הפנסיה (שבפועל הורדו לעובדים מהשכר) ולא הועברו לקופות התגמולים, היא עבירה פלילית במדינת ישראל. ככל הנראה יש עוד מס' דברים 'נשכחים' הטעונים בירור בממלכת 'מעריב' ..
    סגור
  • 7.
    צריך לפצל לבן צבי את הרכב לשניים (ל"ת)
    בזרוע נטויה 04/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    צעד נבזי ומקומם
    ערן גפני 04/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מן הראוי שדווקא את משכורות הבכירים יחלקו לשניים או אפילו יחלטו אותן למשך חודש, ולא לנקוט בצעד נבזי ומקומם של פגיעה באנשים שעובדים קשה בלי חשבון של שעות, ומרוויחים סכומים מצחיקים על כך.
    סגור
  • 5.
    בולשיט!
    עובד במקור ראשון 04/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כסף למשכורות אז מכניסים את קופות הפנסיה לעניין! זה סתם זריקת חול לעיניים.
    סגור
  • 4.
    צריך לפצל לבן צבי את הרכב לשניים (ל"ת)
    שפה ברורה 04/2013/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שום דבר לא השתנה
    הסובל 04/2013/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה בן צבי הגיע, אבל שום דבר לא השתנה. יפוטרו עובדים, לא משלמים בזמן משכורות, הכל נשאר אותו דבר. תודה שלמה
    סגור
  • 2.
    לחלק ל-2? למה?
    גרי 04/2013/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם לא מצליחים לנהל את העיתוון? די כבר עם הניהול החרא הזה
    סגור
  • 1.
    בושה בושה בושה
    עובד במעריב 04/2013/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גולדשטיין, תרשום לעצמך טוב טוב: בושה!!!!!!!
    סגור