תקשורת ומדיה

תא העיתונאיות ל'חדשות 10': מינוי טלי מורנו ל'שישי'- מהלך חיובי, אבל לא מספק

על רקע צירופה של מורנו ל'חדשות 10', ביקשו העיתונאיות מגולן יוכפז וטלי בן עובדיה לשלב יותר נשים במתן פרשנות בתכניות השונות של חברת החדשות
\"ראוי כי מהדורה המתיימרת לייצג את ציבור צופיה, תביא בחשבון את העובדה כי אחוז הנשים באוכלוסייה הנו 51% ועל כן לא די במינוי של אישה אחת ראויה ככל שתהיה\", כך כתבו חברות תא העיתונאיות במכתב שנשלח הבוקר (יום ד\') לבכירי \'חדשות 10\', המנכ\"ל גולן יוכפז ומסמנכ\"ל התוכן ועורכת מהדורת \'\'שישי\'\' טלי בן עובדיה.
כזכור, העיתונאיות התרעמו על כך שבפאנל המומחים של התכנית המתהווה, לא הייתה נוכחות לנשים, אולם השבוע נודע כי טלי מורנו מצטרפת למערכת המגזין כמגישה לצידם של עמנואל רוזן ואלון בן-דוד. גורמים בערוץ 10 הבהירו בשיחה עם אייס כי המגעים עם מורנו התקיימו מזה 3 חודשים, והצטרפותה למגזין לא קשורה לביקורת הציבורית על מחסור בנשים.
למרות זאת, בתא העיתונאיות המונה כ-400 חברות, לוקחים קרדיט על המהלך, אבל מציינים כי הדבר אינו מספיק: \"בעקבות פנייתנו אליכם, נתבשרנו באמצעות פרסומים בערוצי התקשורת על צירופה של טלי מורנו כמגישת מהדורת שישי החדשה בערוץ 10... מהלך זה של מינוי מגישה הוא בבחינת צעד ראשון בלבד לקראת צעדים נוספים שראוי שיעשו בהקדם ומטרתם: שיוון מלא בין נשים וגברים. אין אנו דנות בסוגיית הייצוג בלבד אלא גם בסוגיית התוכן\".
במכתב צוין כי \"תא העיתונאיות מבקש לוודא כי הנשים שייקחו חלק במהדורת החדשות יזומנו לחוות דעתן ופרשנותן בכל קשת הנושאים שיידונו במהדורה כולל: ביטחון, כלכלה, פוליטיקה וכד\'\'. כמו כן, מחובתנו לוודא כי הנושאים עליהם ידונו במהדורה יסוקרו בהרחבה גם מנקודת מבט מגדרית. כך למשל דיון בנושא ביטחון לא יסוקר רק מנקודת מבט צבאית אלא גם נשית, שהרי נשים הן הנושאות העיקריות בנטל הבית והמשפחה בעתות חירום או מתיחות צבאית\".
העיתונאיות ישמחו, כך הן כותבות, בייעוץ לאיתור פרשניות נוספות למהדורות החדשות השונות, ומבטיחות \"לעקוב אחר ערוץ 10 וערוצי הטלוויזיה והתקשורת השונים עד ליצירת מציאות שיוונית ראויה\".
מ\'חדשות 10\' טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תחזירו את הכתבים מהעדה האתיופית הנפלאה כמו
    למנכ"ל ערוץ 10 04/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טלה איילין ורני מלקאי עודיהיה שר וראש-ממשלה אתיופי כל הכבוד לחברי-הכנסת המצויינים פנינה תמנו שטה ושמעון סולומון שיהיו שרים וראשי ממשלה
    סגור
  • 2.
    1 צודק, אבל
    שם טוב 04/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון שהטענה עכשיו שטחלי לא מספיקה נראית מגוחכת. צריך למנות מי שמתאים, טלי מתאימה.,. אז על מה הן בוכות עכשיו?
    סגור
  • 1.
    טיפשות נטו
    יעקב מישורי 04/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רק שמורנו הופכת ל-"משקל יתר" שנדחף לתכנית רק כדי לרצות את נשות התעשייה, עכשיו הן גם מבזות אותה וקובעות שהיא לא מספיק טובה
    סגור