תקשורת ומדיה

הושלמה רכישת 'עכבר העיר אונליין': יולביץ' נכנס כשותף ב-40% מהאתר

המו"מ עם קבוצת 'הארץ' הושלם והעסקה נחתמה אמש. הבעלים של d-say יהיה דומיננטי בניהול האתר שצפוי לעבור משוקן למשרדים ברחוב יוסף קארו
המערכת הקודמת של עכבר העיר, ברחוב שוקן (צילום: אייס) (צילום אייס)
שותף חדש ל\'עכבר העיר אונליין\': לאייס נודע כי הלילה (יום ב\') הושלמו המגעים ונחתמה העסקה עם הבעלים של משרד האינטראקטיב d-say תמיר יולביץ\', שיכנס כשותף של קבוצת \'הארץ-TheMarker\' לאתר, ויחזיק ב-40% מהאתר.
המו\"מ עם יולביץ\' התקיים בחודשים האחרונים , לצד מגעים שהתקיימו בשנה האחרונה עם וואלה, mako, ואיש העסקים אלי דהן, שהקים בשנות ה-90 את אתר \'פרופסור\' ועשה עליו אקזיט נאה.
בחודשיים האחרונים התגברו המגעים בין קבוצת \'הארץ\' לבין יולביץ\'. כבר באותה עת פורסמה באייס הודעת מייל ששלח יולביץ\' ללקוחות המשרד , בו כתב כי \"מבחינתי מדובר במיזם חדש ומרגש ואני מאוד נלהב לקראתו\". לדבריו, \"כנראה שהקשר ביני ובין המותג המדהים הזה שנקרא עכבר העיר הוא יותר מקשר עסקי גרידא\".
בעוד שהשליטה נשארת בידי קבוצת \'הארץ-TheMarker\', נראה כי בפועל מי שייתן את הטון הוא יולביץ\', שיש לו תכניות גדולות עם האתר, בעוד שאנשי \'הארץ\' דווקא ייקחו צעד אחד אחורה מבחינה ניהולית ויעניקו לו מרחב אוטונומי. כבר בימים הקרובים מתכנן יולביץ\' למנות מנכ\"ל חדש לאתר, שמעסיק בשלב זה כ-15 עובדים, עמם הוא צפוי להיפגש הבוקר.
תכנית נוספת היא להפריד את מערכת \'עכבר העיר אונליין\' מקבוצת \'הארץ-TheMarker\', ולהעבירה מרחוב שוקן למשרדים חדשים בשכונת מונטיפיורי, ואולי אף ברחוב יוסף קארו, בו שכנו העיתונים \'העיר\' ו\'עכבר העיר\'. משרדי d-say נמצאים ביוסף קארו 19, הבניין המיתולוגי של 2 המותגים שהלכו לעולמם.
יוזכר, כי לפני חודש וחצי נסגר עיתון \'עכבר העיר\' . אתר האינטרנט הוא מותג נפרד מהפרינט - האתר מופעל על ידי חטיבת הדיגיטל של קבוצת \'הארץ-TheMarker\', בעוד שהשבועון-מקומון הופעל על ידי רשת שוקן ששייכת לקבוצת \'הארץ\'. ליולביץ\' נכונה עבודה קשה. האתר רשם במהלך 2012 נתוני גלישה גבוהים מאד - כ-650 אלף בחודש, על פי הוועדה הישראלית למדרוג באינטרנט, אולם מאז חלה נסיגה במספר הגולשים, ובחודש ינואר גלשו בו 414 אלף (מול 495 בחודש דצמבר 2012). במארס מצבו של האתר היה טוב יותר, כשרשם 469 אלף גולשים בחודש.
עם זאת, משימת שיקום אתר \'עכבר העיר\' נופלת על הכתפיים הנכונות. בימים כתיקונם, יולביץ\' הוא הבעלים והמנכ\"ל של משרד האינטראקטיב d-say - ממשרדי הדיגיטל המובילים בישראל, שמטפל בכמה מהלקוחות הבולטים בשוק הפרסום, וכן מהבודדים שנשארו במתכונת פעילות עצמאית, עובדה המעידה על חוסנו.
בסביבתו של הפרסומאי מסבירים כי מעבר לפן הרומנטי שברכישת האתר, מבחינת יולביץ\' שבקיא במספרים, בתנועת הגולשים, וכן שולט במאטריה הדיגיטלית, מדובר במהלך עסקי רציונלי. זה נובע מעצם העובדה שלאתר אין מתחרים בתחומו, וכן מאמונתו של יולביץ\' שניתן לייצר רווחים מהפעילות, לאחר מספר שינויים והתאמות וניהול מוקפד שלא כמו בעבר.
על פניו נראה כי נכון לעכשיו יולביץ\' לא מתכנן מהפך משמעותי בגזרת כח האדם של האתר. במידה וכן, מדובר בשינויים ספציפיים, להבדיל מהחלטה קטגוריאלית כזו או אחרת. מה שכן, יולביץ\' ירתום את ניסיונו בשוק הפרסום ואת כדי לצאת בקמפיין פרסום לאתר - בעוד מספר חודשים.
תמיר יולביץ\' מסר כי \"אנו יוצאים לדרך חדשה ומאתגרת ואני בטוח שבכוחות משותפים נביא את עכבר העיר לשיאים חדשים של תוכן ועשיה. המטרה שלנו היא להפוך את העכבר לעסק יציב, רווחי ובעל ערך מוסף לגולשים, ואני משוכנע שמטרה זו תושג במלואה. אני רוצה להודות לצוות הקיים בעכבר העיר על העבודה המצוינת שנעשתה עד כה ובמיוחד ללירון אברהם, מנהל העכבר, שהיה חלק מרכזי בצמיחת העכבר וסייע בגיבוש העסקה הנוכחית\".
רמי גז מנכ\"ל קבוצת הארץ: \"אני מאמין שתמיר יולביץ\' יוביל את עכבר העיר להיות זירת התרבות והפנאי מספר אחת בישראל\".

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לירון הוא איש מקצוע
    איה 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם יכולים ללכלך וכרגיל להיות אנשים קטנים אבל לירון אברהם הוא אחד המקצוענים שעבדתי איתם. הוא איש שרות מדהים ואיש מקצוע עם נשמה
    סגור
  • 2.
    לירון אברהם המלך! (ל"ת)
    הרצי 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מלך של מה, או של מי? (ל"ת)
    אבוללה 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה איש קטן ומשועמם
    כוכב 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שאתה ממש לא מכיר אותו אם אתה עונה ככה
    סגור
  • 1.
    מה עכבר העיר נותן לי בעצם?
    השואל 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שם שום דבר ייחודי, אז למה צריך את זה?
    סגור