תקשורת ומדיה

"בחיים שלי לא פונקתי בביקורת טובה. עם 'הפיג'מות' זה השתנה רק בעונה השישית"

את רובי דואניס אתם בטח זוכרים מ'הקומדי סטור'. לקראת חזרת 'הפיג'מות' לעונה 8 בערוץ הילדים, מדבר הבמאי ואחד מיוצריה, על הצלחתה, תהילת 'הקומדי', הביקורות האכזרית על 'סברי מרנן' והפספוס עם 'כוכב נולד'
נעמה תורן |  10
רובי דואניאס (צילום: אילנית דואניאס) (צילום אילנית דואניאס)
הילדים שלכם יכולים להיות מרוצים. הקומדיה המצליחה והמוצלחת \'פיג\'מות\' חוזרת לעונה שמינית בערוץ הילדים, החל מיום ראשון הקרוב, ורק שתירגעו - העונה התשיעית כבר בדרך, עשור מאז עלתה לאוויר לראשונה.
רובי דואניס, הבמאי, התסריטאי ואחד מיוצריה, מריץ במקביל בזכיינית ערוץ 2 \'קשת\' את הסדרה מפציצת הרייטינג שמעצבנת את המבקרים - \'סברי מרנן\', אותה כתב וביים. אבל עכשיו הוא עסוק בבימוי \'השמינייה\', עוד להיט מבית היוצר של ערוץ הילדים.
השבוע התפנה דואניס לדבר על טמירה ירדני ו\'טדי הפקות\' שנתנו לו את ההזדמנות להפוך משחקן לתסריטאי ובמאי, על מה השתנה בטלוויזיה ב-20 השנים שעברו מימי \'הקומדי סטור\' העליזים, ועל חכמת המבקרים.
-איך אתה מסביר את הצלחת \'הפיג\'מות\' כל כך הרבה שנים?
לא יודע. צופי העונה הראשונה כבר אחרי צבא. לא הייתה סדרה כזאת מבחינת כמות פרקים, צילמנו בסך הכל 223 פרקים! זאת סידרה שמודעת לכך שהיא סדרת טלוויזיה והדמויות יודעות שהן בתכנית טלוויזיה, יש המון בדיחות פנימיות. \'הפיג\'מות\' יודעים כבר בפרק הראשון שהם בתכנית טלוויזיה והם מדברים לקהל בבית. אין קיר רביעי. יש פה המון רבדים והמציאות גם משתלבת. ל\"ימית\" בסדרה, כמו בחיים, יש באמת תואר שני בפסיכולוגיה קליני. היא סיימה את התואר ועכשיו אחרי העונה, היא הגישה את התיזה. והבת של גרי אחרי הצבא כמו השחקנית שמגלמת אותה. כולנו איבדנו שערות בעשור הזה. אנחנו עושים פה משהו שמצחיק אותנו.
-מה חדש בעונה החדשה?
לקובי (פרג\') תהיה דמות חדשה במסגרת פיצול האישיות שלו. שון גילטמן יופיע בתפקיד 3 ילדיו של גרי, שייקה, פולי וגברי. ובפרק 200 סוף סוף יראו מי זאת שיפרה, אשתו הבלתי נראית של גרי מנדלבאום (יניב פולישוק).
-מי מגלמת אותה?
זה סוד.
-זה אחרת לכתוב סדרה לערוץ הילדים וסדרה לכל המשפחה?
זה לא אותו סוג ספורט. כמו כדורעף וכדור יד. בשניהם יש כדור, אבל לא זה אותו ספורט.
-איך זה לעבוד ב\'טדי הפקות\'?
אני לא יודע משהו אחר. אני עובד ב\'טדי\' משנת 1993, 20 שנה. בהתחלה \'קומדי סטור סטייג\'\', מ-1994 \'קומדי סטור\' בטלוויזיה, ב-1997 הסדרה \'שמש\' שאני חתום עליה כיוצר, תסריטאי ראשי, ומעונה שלישית גם במאי, עם יואב צפיר. ב-2010 היו לסדרה 300 אלף צפיות.
אם לא היה \'טדי\', לא הייתי תסריטאי ולא הייתי במאי. התחלתי כשחקן תיאטרון בהכשרתי, שיחקתי בתאטרון החאן ואז ב\'קומדי סטור\'. צביקה (הדר, נ\"ת) וכולנו חתומים על הכתיבה ב\'קומדי\', אבל הרוב נכתב על ידי אסף אשתר ועל ידי, וכשצביקה רצה סיטקום לערוץ 2, הוא ביקש מאסף וממני לכתוב. לימים הפכתי להיות התסריטאי הראשי. יואב צפיר פמפם שהוא ייתן לי לביים, ויצא שהתגלחתי על התפקיד הזה בערוץ 2. הפרק שביימתי ב\'שמש\' מצא חן בעייני \'קשת\' והתחלתי לביים קבוע ב\'שמש\' מהעונה השישית. ואז הגיעו \'הפיג\'מות\' וסידרת הספין \'מנדלבאום בלש פרטי\'. אני עובד ברצף - תודה לאל ולטמירה - 20 שנה. אני עובד ואנשים נהנים לראות.
לקראת העונה ה-8 של \'הפיג\'מות\'
-מה השתנה ב-20 שנה בטלוויזיה?
קצב. הצופים רגילים לקבל הרבה יותר נתונים בפחות זמן. אתה צריך לכתוב הרבה יותר בדיחות לתוך עמוד של תסריט.
-ובמהלך השנים האלה הביקורת לא פינקה אותך?
הביקורות על \'קומדי סטור\' היו \"אם זה יחזיק מעמד שבועיים, אוכל את הכובע\" שכתב מאיר שניצר (המבקר של \'מעריב\', נ\"ת). 3 פרקים ראשונים של \'שמש\' חולקו למבקרים לפני השידור, ויום לפני השידור הראשון - לא אחרי - הייתה הכותרת של הביקורת ב\'ידיעות\' \"אל תראו היום בערב!\". בחיים שלי לא פונקתי בביקורת טובה. \'הפיג\'מות\' לא קיבלה ביקורת טובה עד העונה השישית כשזה הפך לתופעה. על \'סברי מרנן\' נכתב ב\'ידיעות האחרונות\' שזה \"פשע נגד האנושות\". על אסד שטובח בבני עמו, לא נאמר דבר כזה.
-אבל הקהל אוהב
ב\'קשת\' מרוצים עד אימה. תקציבה נמוך יחסית לסדרת כמו \'רמזור\' והיא מספקת רייטינג גבוה. הביקורת נובחת אבל הרייטינג 27.8%. אז אתה אומר שיש חוסר מתאם בין דעת צופינו לבין מה שחושב המבקר שחי באזור שונה מזה של הצופים. כשזה מגיע לטבח עם ופשע נגד האנושות, ואני מוצא את עצמי מואשם בפשעים כמו מילוסביץ\'. זה מטופש.
-נעלבת?
לא. זה לא מזיז לי.
-\'הקומדי סטור\' הייתה תקופה של כוכבות. איך הרגשת עם זה?
הפרסום היה טיפונת אכזרי מידי, יצא מפרופורציה שהתאימו לתכנית מערכונים של 20 דקות, הייתי צריך ללכת עם כובע ומשקפי שמש. אני מבין שהייתי אצל הצופים כל שבוע בסלון - אבל כהלכתי ברחוב וקיבלתי צ\'פחות, הרגשתי שזה יותר מידי. היה לי נוח ואני נהנה לעבור לצד השני של המצלמה וגם לכתוב.
-עכשיו שמש משודרת בערוץ הילדים ב-20:00 בערב. זאת סדרה לילדים בעצם?
\'שמש\' לא נכתב לערוץ הילדים ולא נכתב לילדים. קשה לי עם הבדיחות והמחשופים של אורלי וינרמן, כשאני חושב על ילדים. הסדרה נכתבה לכל המשפחה.
-מה עומד מאחורי \'סברי מרנן\'?
אלה החיים שלי. זה מבוסס על החיים שלי ושל אשתי שהיא ממוצא צפון אפריקאי. שישי אחד אנחנו אצל הוריי ובשישי שאחריו - אצל הוריה. אבל אני לא רוצה לדבר על הסדרה הזאת.
-למה? ממה אתה חושש?
זה כמו מלכודת, מתחילים לדבר על משהו אחר ואז מגיעים ל\'סברי מרנן\' והכתב בא עם אג\'נדה ומוביל אליה. לפני איזה שבוע דביר (בנדק, נ\"ת) היה צריך לעשות כתבה כדי לקדם הצגה שלו בתיאטרון חיפה, בסוף יצא שכתבו רק על \'סברי ברנן\' - \"איך אתה משתתף בחרא הזה\". אני מכיר טוב את דביר, זה לא הוא. הוא התקשר מיד בהיסטריה ואמר - \"לקחו וערכו את מה שאמרתי, חיברו תשובות שיתאימו לדעת הכתב\". הוא התנצל, מרן תלם ועד ליניב פולישוק. אין לי כוח לחרטה הזה, כאילו, אוקי, הבנתי שזה לא הבון-טון של יושבי שנקין. עשו לבנדק אמבוש, לא יפה.
-\'קשת\' או ערוץ הילדים מתערבים לך בתסריט?
לא ב\'קשת\' ולא בערוץ הילדים, אלא אם כן חושבים שיש משהו שיכול טיפונת לפגוע במישהו ואז אני אנסה להבין מי יכול להיעלב. לא מתערבים בתסריט וזה מוכיח את עצמו. בערוץ 2 זה אפילו מדיד.
-איפה יותר מלחיץ לכתוב - לצופי הפריים טיים או לילדים?
האחריות לכתוב לילדים גדולה יותר כי השפה צריכה להיות נקייה יותר, הקללה הכי חמורה בפיג\'מות זה מטומטם, מטונף. בשמש יש מניאק.
-אתה בקשר עם צביקה הדר?
אנחנו עובדים על רעיון חדש, קומדיה לטלוויזיה, ועם כל שאר \'הקומדי סטור\' אני בקשר של שיחות דו שנתיות בפסח וראש השנה. אצל אסף אני מתעדכן איך הוגים דברים נכון. הוא היה מורה לעברית.
-מה חשבת על \'כוכב נולד\'?
הציעו לי לקחת חלק ב\'לא נפסיק לשיר\' (ממנה נולדה \'כוכב נולד\', נ\"ת) ואמרתי ממממ תכנית על שירה בציבור ושעשועון? לא יתפוס... הייתי עסוק בדברים אחרים.
-אתה צופה בריאליטי?
אני לא מחובבי הז\'אנר וב\'טדי\' יודעים. אני לא אוהב ריאליטי - לא \'האח הגדול\'. ב\'הישרדות\' עם איתי שגב (חברו ל\'קומדי סטור\', נ\"ת) לא צפיתי, אני לא קהל היעד.
-לאן הולכת הטלוויזיה? עד מתי יהיה ביקוש לסדרות שאתה כותב?
גם אם נחליף מדיה והמחשב יחליף את הטלוויזיה, אנשים ירצו לראות קומדיה טובה ויוכלו למצוא את מה שאני עושה.
-תהיה עוד עונה ל\'סברי מרנן\'?
שודרו 10 פרקים מתוך 40 שצולמו, אז כן.
-ול\'פיג\'מות\'?
צילמנו 9 עונות, השמינית מתחילה ביום ראשון. גם \'הפיג\'מות\' שאלו אם תהיה עוד עונה, ואמרתי להם מה שאני אומר תמיד - \"עד שאני לא אגיד אקשן, לא תהיה\". אני רב עונתי.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אביתר חזן 11/2013/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי תיהיה עונה 9 ל"פיג'מות"
    סגור
  • 7.
    למרות שאני כבר מבוגר, אני רואה הפיגמות
    גילטי פלג'ר 06/2013/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואשכרה נהנה. סברי מרנן לא מצחיק ...
    סגור
  • 6.
    אחד הגדולים
    מעריץ וותיק 05/2013/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רובי ,אתה מלך . חתום על כל כך הרבה תוכניות קאלט . הגיע הזמן לאיחוד הקומדי סטור .
    סגור
  • ילד-לך לישון,כבר מאוחר ! (ל"ת)
    המורה ללשון ~ 05/2013/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    באמת לא בסדר שלא פרגנו לך על
    אביונה 05/2013/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סדרת הפורנו - זבל הראשונה בטלביזיה ועוד בעברית.... סליחה
    סגור
  • 4.
    איש מקצוע מהמעלה הראשונה
    אלעד 05/2013/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד לו. נכון, לפעמים הוא עושה טראש, אבל הוא יודע לעשות את זה
    סגור
  • 3.
    רובי
    ממש מבין 05/2013/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הבון טון ידידי הוא להצדיק זבל מושלם על ידי העלבות והתעלמות כביכול מעולם לא נוצר פריים בעל ערך שתוכל לעמוד מאחוריו ולהיות גאה בו והדרך להצדיק את זה היא לתקוף את המבקרים עצוב
    סגור
  • 2.
    סברי מרנן זה פשע נגד אינטליגנציה
    ג'ון סנואו 05/2013/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה להפוך צופים למטומטמים על ידי אספקת הומור דלוח ונמוך ומיושן. אין ספק שדואניס הוא רעה חולה בטלוויזיה ועדיף שהיה עובד במשהו אחר רחוק מהציבור. הוא לא אסד אבל הוא רוצח תאי מוח
    סגור
  • סליחה לאדון האינטלקטואל שמעליי
    וויט 05/2013/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הזפזופ והצפייה המקרית בתוכנית מונעת ממך להמציא תרופה לאיידס/לסרטן? במקרה הטוב אתה איזה איש קראייטיב "עלאק" ממורמר אנשים כמוך פשוט מחליאים אותי. ודא גם אני לא רואה את התוכנית אבל רבאק איזה פה פתחת...
    סגור
  • 1.
    קשה לשכוח את האיש המצחיק הזה
    גילי 05/2013/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    20 שנה אחרי וזה נראה כאילו היה אתמול. יאוחדו הקומדי לאלתר
    סגור