תקשורת ומדיה

קשה לקיים עיתון בישראל: מגזין URBAN CULTURE נסגר לאחר גיליון אחד בלבד

פרויקט ה-Village Voice התל אביבי לא צלח. הגיליון השני הוכן ברובו אולם לא הורד בסופו של דבר לדפוס. החברה בהליך פירוק, לעובדים חייבים כספים
מגזין UC (צילום לוגו)
ביום בו פורסם על ההחלטה לסגור את רשת המקומונים \'זמן מעריב\' , מסתבר כי שוק הפרינט במצוקה קשה. לאייס נודע כי אחרי גיליון אחד, יזמי מגזין תרבות ולייף סטייל URBAN CULTURE, הפורמט התל אביבי של Village Voice הניו-יורקרי, נאלצו להפסיק את פעולתו. על המגזין שיועד לפנות לקהל יעד בגילאי 26-46 תל אביביים, פורסם לראשונה באייס .
הגיליון הראשון הופץ בחודש פברואר, כחודשיים לאחר תאירך היעד המקורי, וזאת בשל עיכוב מבחינת תוכנית. המגזין כיסה בין היתר תחומי תרבות, רשת, גסטרונומיה, לילה, אופנה, צרכנות ועוד. מאחורי המגזין עמדה קבוצת משקיעים בראש עמד איש העסקים אדם פרנקל, ובפרויקט הושקעו על פי הערכות כמיליון שקלים. התכנית במקור הייתה להפיצו ב-50 אלף עותקים בבתי קפה, סניפי AM:PM, שדרות מרכזיות בתל אביב, ועוד. העורכת הראשית של הירחון הייתה יעל רייף, ובין כותביו היו בין היתר דודו בוסי, חן אבני (חיננית), דפנה לוסטיג, אפרת אברמוב אפרת גוש, איגי וקסמן, ניר קיפניס ועוד.
על הגיליון השני עבדו במערכת, והוא למעשה כמעט ונסגר מבחינה עריכתית ועיצוב גרפי, כאשר היזמים ניסו להשיג משקיעים נוספים. אחד מאנשי המערכת, אמר לאייס כי \"מבחינתנו, עשינו הכל כדי שגיליון השני יצא. הגיליון מוכן, רק להוריד אותו לדפוס\".
גורם נוסף המעורה בסיפור, מספר כי כבר לאחר הפצת הגיליון הראשון נוצר נתק בין חלק מהמשקיעים, מה שלא אפשר את הורדתו לדפוס של הגיליון השני. לאחר מספר שבועות, ועם הידיעות על סגירתו של \'עכבר העיר\' , אחד היזמים - כך טוען המקור - הסיר ידיו מהפרויקט והוא נסגר.
לפני מספר שבועות קיבלו העובדים הודעה על סגירתו, כאשר עד כה לא שולמו כל הכספים לעובדים ולספקים. היזמים פנו להליך של פירוק החברה, כך שיתכן כי העובדים עשויים לקבל לפחות חלק מהחובות כלפיהם.
אדם פרנקל אישר את הפרטים, ואמר לאייס: \"צר לי על כך שהמגזין נסגר, הן מרמת ההתנהלות ועד לרמת התזמון\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בתור אלו שהגו את השם אני יכול להגיד
    wild kaufman 05/2013/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדבר היחיד שמפתיע אותי בכל הסיפור הזה - זה שזה הגיע לידיעה באייס :) אגב , יש לפרינט עדיין מקום - פשוט צריך לעשות את זה נכון. ועם המשקיעים הנכונים. היה שם קונספט טוב - שהחבר'ה שם לא ביצעו ממנו כלום ומה שביצעו - ביצעו עקום ועימם הסליחה. חבל לנו על אדם וסטס שניסו לעשות טוב אבל לא שעו כלל לעצות של כולם - ואכלו אותה עד הסוף.
    סגור
  • 4.
    כישלון צפוי מראש
    זאת שהיתה שם 05/2013/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמי שעבדה בצוות ההפקה של המגזין אני יכולה להגיד שהכתובת היתה על הקיר. אדם וסטס הם אנשים מאוד נחמדים, אבל אנשי עסקים בינוניים. הם לא יודעים לנהל מערכת, לגייס מפרסמים, להכניס תכנים שיווקיים ולייצר באזז שיווקי. מעבר לכך רמת הגרפיקה והכתיבה של המגזין היתה נמוכה יחסית למתחרים. הכוונה היתה טובה אבל הביצוע מאוד מרושל
    סגור
  • 3.
    מי האדיוט שחושב שיקנו עיתון בגלל חיננית (ל"ת)
    אביה 05/2013/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מי האידיוט שעושה פרינט??? (ל"ת)
    מד מן 05/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עצוב מאד
    גלעד 05/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם מעריב, גם העיתון הזה, גם העכבר, כל כל מיני עיתונים . עצוב שהכל נסגר
    סגור