תקשורת ומדיה

הדד-ליין לפרישה מרצון לוחץ: עובדי 'מעריב' צריכים למסור היום את החלטתם

5 ימים לאחר שיצא לפועל מהלך הפרישה מרצון בתנאים מועדפים, העובדים צריכים להחליט אם כן או לא. מחר תתקיים פגישה של הוועד עם המו"ל בן-צבי
היום (יום א\') בערב יגיע הדד-ליין לעובדי מעריב שמעוניינים לפרוש מרצון מהעיתון בתנאים מועדפים - כך נודע לאייס. במקביל, צפויים להיפגש מחר מו\"ל מעריב שלמה בן-צבי וחברי ועד העיתונאים בעיתון וארגון העיתונאים.
מיום שלישי שעבר החל מעריב להציע לעובדיו הליך של פרישה מרצון. בהנהלת עיתון מקווים כי מספר הפורשים יעמוד לפחות על מספר העובדים שבן-צבי מעוניין לפטר - 135 עובדי תוכן ו-60 עובדי בית הדפוס. על פי ההבנות בין ההנהלה לארגון העיתונאים, עובד שיבקש לפרוש מרצון, יקבל \"על החשבון\" 2 משכורות חודשיות, בנוסף לכל התנאים המגיעים לו על פי חוק.
בפגישה מחר אמורים הצדדים לדון במצב החדש בו יעזבו מאות עובדים את העיתון, חלקם בפרישה מרצון, ואחרים, אם יהיה צורך בכך - בפיטורים. כמו כן מעוניינים בוועד להבטיח תנאים מיוחדים גם לעובדים שיפוטרו בסופו של דבר, כאשר לאוויר כבר נזרקה האפשרות לתשלום של חודש עד חודש וחצי נוספים.
במכתב ששלח בשבוע שעבר ליו\"ר אגף העבודה המקצועית בהסתדרות, אבי ניסנקורן, הצהיר בן-צבי כי הוא חייב לפטר עובדים מעבר לרף 10% שאישר לו בית המשפט עם רכישת העיתון לפני כחצי שנה, \"כי אינני יכול להחזיק את \'מעריב\' במצבת כוח-האדם הנוכחית\". בשל אי יכולתו לפטר מספר גבוה מ-30 איש, מערך המקומונים נסגר למשל אולם העובדים עדיין לא פוטרו. הפרישה מרצון אמורה לפטור את הבעיה בפניה עומד בן-צבי מבחינה משפטית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תחליטו לעשות ניתוח פלסטי לבן צבי (ל"ת)
    הנה הפתרון 05/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור