תקשורת ומדיה

המשטרה נגד 'הארץ': "נפנה למועצת העיתונות בגלל כתבות שהכפישו אותנו"

הבוקר פורסם על דוח שחושף עלייה בהיקף הפיצויים שהמשטרה נאלצה לשלם ב-2012. דוברות המשטרה פנתה לכתבים ותקפה את העיתון ואת הכתב. הארץ: "במשטרה הודו כי טעו. נמשיך לסקר בהוגנות ובמסירות את פעילותה"
שער עיתון הארץ (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
במשטרה מתכוונים להגיש תלונה במועצת העיתונות נגד עיתון \'הארץ\' ונגד כתב המשטרה יניב קובוביץ\' - כך נודע לאייס. הסיבה לזעם במשטרה, הוא פרסום הבוקר (יום ג\') כי המשטרה משלמת עשרות מיליוני שקלים בשנה לאזרחים שנפגעו בפעילותה, סכום שהגיע לשיא בשנה החולפת.
בהודעה שנשלחה היום על ידי דוברות המטה הארצי, לכתבים המכסים את המשטרה, והגיעה לידי אייס, נכתב כי \"עיתון \'הארץ\' באמצעות הכתב יניב קובוביץ\' הטעה את קוראיו\", וכי \"לאור כתבות נוספות שפורסמו בתקופה האחרונה ובהם הוכפשה משטרת ישראל, בכוונת המשטרה לפנות למועצת העיתונות\".
ב\'הארץ\' פורסם דוח פנימי שחושף כי בשנת 2012 שילמה המשטרה 27.5 מיליון שקלים לאזרחים שנפגעו מטיפול רשלני בעניינם, וכי מדובר בנתון הגבוה ביותר בשנים האחרונות. הפרסום הזה הקפיץ את דוברות המשטרה, שכתבה לכלל כתבי המשטרה כי \'הארץ\' הטעה את קוראיו בכך ש\"קשר את תשלום הפיצויים שמשלמת המשטרה בגין אלימות שוטרים, לאירועים שמרביתם אירעו לפני שנים רבות, חלקם אף לפני עשור לפעילות המשטרה בימים אלה\".
עוד נכתב כי המפכ\"ל יוחנן דנינו בדוח עולה כי \"בשנת 2012 חלה ירידה של למעלה מ-20% במספר התיקים החדשים, נתון שמוכיח כי הארגון מטפל במלוא החומרה באירועים חריגים, מנתח אותם ומפיק לקחים, דבר שמשתקף היטב בדוח אשר משום מה בחר הכתב שלא להביא לידי ביטוי בכתבה\".
יש לציין כי בכתבה מצוין כי חלה עלייה תלולה במספר התיקים שהטיפול בהם הסתיים - 609 בשנה האחרונה לעומת 490 בשנת 2011 ו-378 בשנה שלפני כן, אבל גם חלה ירידה במספר התיקים שנפתחו - 629 ב-2012 מול 789 ב-2011 ו-786 בשנה שלפני כן.
מעיתון הארץ נמסר בתגובה: \"הכתבה כולה מבוססת על ממצאי דו״ח פנימי שחיברה המשטרה - וכל הנתונים המוזכרים בכתבה מצוטטים ממנו. אילו אנשי דוברות המשטרה היו טורחים לקרוא את הכתבה, הם היו מגלים כי בכל המקרים צוינו במדויק התאריכים בהם התרחשו. לאחר שכתב ׳הארץ׳, יניב קובוביץ, הפנה את תשומת לבם של דוברות המשטרה וראש החטיבה לפרטי הכתבה - הם הודו בפניו כי טעו (ההודאה שמורה במערכת).׳הארץ׳ ימשיך לסקר במסירות ובהוגנות את פעילותה של משטרת ישראל.\"
ממשטרת ישראל נמסרה לאייס תגובה זהה לזו שנשלחה לכתבים שעות לפני כן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה