תקשורת ומדיה

רה-ארגון בגל"צ: הוקמה מחלקת תכניות אחת בראשותה של מאיה להט-קרמן

עד כה פעלו 8 מחלקות תוכן. התהליך החל עם הגעת דקל לתחנה, לווה ע"י יועצת ארגונית. להט חוזרת לגל"צ לאחר שעבדה ב-HOT, קשת, רשת ו'ידיעות'
מפקד גל\"צ ירון דקל החליט על שינוי ארגוני בתחנה הצבאית. דקל הודיע היום (יום ב\') על איחוד 8 מחלקות התוכן תחת מחלקת תכניות אחת בראשותה של מאיה להט-קרמן. התהליך עצמו יושלם בתוך כחודש.
עם כניסתו של דקל בקיץ שעבר, הוא יזם שינויים רבים בתחנה, בין היתר בלוח השידורים, קיצור מהדורות החדשות, ועוד. חלק מהשינויים זכו לביקורת.
עד כה פעלו בגל\"צ מספר מחלקות תוכן שונות באופן עצמאי ובכפיפות ישירה למפקד התחנה. בגל\"צ טוענים כי \"לצורך התאמה למציאות התקשורתית העכשווית, לדינמיות ולתחרותיות, הוחלט על הקמת חטיבת תכניות חדשה לצד חטיבת האקטואליה הקיימת. חטיבת התכניות תאחד תחתיה את כל מחלקות התוכן הקיימות\". בתחנה טוענים כי איחוד המחלקות תחת מחלקה אחת \"יאפשר אפקטיביות גבוהה יותר וסנכרון מרבי בין אנשי התוכן\".
תהליך איחוד המחלקות לווה על ידי יועצת ארגונית ממחלקת מדעי ההתנהגות בצה\"ל. העבודה על התהליך הארגוני החלה עם כניסתו של דקל לתפקיד וכבר לפני מספר חודשים התקיימה סדנה שכללה את בכירי התחנה. במהלך אותה סדנה עלה הצורך באיוש משרת מנהל תכניות כמי שירכז את כלל התכניות בתחנה שאינן תכניות אקטואליה.
לתפקיד מנהלת התכניות גייס ירון דקל את מאיה להט-קרמן (41), יוצאת גל\"צ, שמילאה ב-20 השנים האחרונות שורה של תפקידים בתקשורת, בין היתר כמנהלת הפיתוח של ערוץ 8 ב-HOT, פיתוח ובניהול תכניות ב\'קשת\' וב\'רשת\', עורכת ב\'ידיעות אחרונות\', ומגישת תכנית שבועית בגל\"צ.
כעת, עם מינויה של להט-קרמן, בראש 3 האגפים בתחנה, עומדות נשים: גלית אלטשטיין שתמשיך לעמוד בראש מחלקת החדשות דלית עופר תמשיך לנהל את גלגלצ, וכמובן להט-קרמן במחלקת התכניות.
\"אני מאמין כי המבנה הארגוני החדש ישרת את התחנה ובכך כמובן את ציבור המאזינים שלנו\", אמר דקל עם הצגת המבנה הארגוני החדש. \"השקענו שנה של עבודת צוות ומחשבה כדי לשמור על מקומה של גל\"צ כתחנה מובילה במפת התקשורת הישראלית המשתנה, ומתוך כוונה ליצור רדיו טוב, רלוונטי ומשמעותי עבור מאזינינו. זהו מרכיב אחד מתוך שורה של שינויים אסטרטגיים שעוברת גל״צ באחרונה, שחלקם מורגש כבר בלוח השידורים ובמהדורות החדשות שלנו. אני רוצה כמובן גם לברך את מאיה להט-קרמן שחוזרת לתחנה, ומאמין שבתבונתה ובניסיונה תסייע להביא את גלי צה\"ל למחוזות חדשים\".
יעלון: האם אפשר לקרוא לתחנה הזו גל\"צ?
המהלך מגיע על רקע דבריו של שר הביטחון בוגי יעלון בכנס פוליטי ברעננה, לגבי התחנה הצבאית. כפי ששודר אתמול ב\'חדשות 2\' , יעלון הצהיר כי \"נושא גל\"צ הוא נושא רגיש, כמובן, כל התעסקות בו קשורה לחופש הביטוי, חופש העיתונות, זכות הציבור לדעת, וסוגיות שונות. אני מכיר את הרגישות של העניין. אני משתדל מאד שהתחנה הזאת לא תהיה על חשבון התקציב, אלא שיהיו לה מקורות מימון של עצמה, (והיא) הצליחה קצת להשיג\".
יעלון הוסיף כי \"זו שאלה טובה, האם אתה יכול לקרוא לתחנה הזו גלי צה\"ל, או לא יכול לקרוא לה גלי צה\"ל? זו שאלה שנצטרך לעסוק בה\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הצעת תכנית
    שלמה אהרונסון 01/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למאיה שלומות, אנא התקשרי איתי לעניין מיני סדרה במלאת 100 שנה למלחמת העולם הראשונה. טל. נייד 0508719993, קווי 5299529 03 מייל shlomo1@outlook.com בתודה, שלמה אהרונסון
    סגור
  • 3.
    בהצלחה מאיה!! (ל"ת)
    נעם 06/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אישה מהממת, מוכשרת ומקצועית. מאיה'לה בהצלחה (ל"ת)
    עידית 06/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    היא אף פעם לא היתה באמת "גלי צה"ל"
    ערן גפני 06/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שיעיין בלוח השידורים של גל"צ בשנות ה-50 ימצא, להפתעתו, מעט מאד תכניות שעוסקות בצבא. רוב השעות המועטות שהיו אז לתחנה הצבאית הוקדשו לשידורי... מוסיקה קלאסית (כן, קשה להאמין, אבל זה מה שקברניטי התחנה דאז האמינו שראוי להיות לוח שידורים של תחנה צבאית). המצב רק החמיר החל משנות ה-60, כשלמעט תקופת המלחמות (ששת הימים ויום היכפורים) - לא עלה מינון התכניות הצבאיות כלשעצמן בתחנה ה"צבאית". מה שכן, החל מסוף שנות ה-60 התחנה הפכה להיות פחות או יותר דומה למה שהיא היום: חממה לעיתונאים מזן אחד ומשבט אחד (ומכיוון פוליטי אחד, למעט בודדים). אם רוצים רה-ארגון אמיתי, חייבים להפוך את התחנה לתחנה צבאית אמיתית עם תכנים צבאיים ולנתקה מסדר היום הפוליטי שהופך אותה לעוד תחנה אזרחית שמשדרת תעמולה פוליטית.
    סגור
  • ערן, גלי צהל משדרת בשביל החיילים
    אורי פז 06/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחיילים לא רוצים לשמוע שידורים על צבא. חיילים רוצים לשמוע מוסיקה, תרבות, פוליטיקה, ספורט וכו'. בכל מקרה אני מעביר את הבקשה שלך לגולאג הקרוב למקום מגוריך, נראה לי שהם יאמצו את הרעיון שלך בשמחה.
    סגור