תקשורת ומדיה

בדרך למאבק נוסף? עובדי החדשות המקומיות זומנו לשימועים לפני פיטורים

(עדכון) מכתבי השימוע חולקו בשעות האחרונות לעובדים. בעוד כחודש מסתיימת תקופת ההפעלה ובכירי 'קודה תקשורת' נפגשו בכנסת עם פגישות
מהדורת חדר החדשות (צילום: אייס) (צילום אייס)
(עדכון) עובדי החדשות המקומיות חדר החדשות קיבלו בשעות האחרונות מכתבי שימוע לקראת פיטורים צפויים. כזכור, החוק להפעלת מערך החדשות המקומיות, מסתיים בסוף חודש יולי, ולכן על חברת קודה תקשורת לקיים שימועים ולהודיע על פיטורים עד חודש לפני המועד, אם ברצונה לא להפר את החוק.
אחד העובדים אמר לאייס, כי \"אנחנו לא מתכוונים לחזור שוב להפגנות המטורפות מלפני חצי שנה, כי גם ככה נשארנו לבד. מה עוד שנותרנו לבד.
ערוץ 10 ומעריב כבר מסודרים\". לדבריו, \"בכל מקרה יהיה שמח. לא בטוח שהעובדים יתייצבו לאותם שימועים\".
העובדים קיבלו היום מכתב בו מוועד העובדים בו נכתב כי \"אחרי מאבק ממושך בשנה שעברה שכלל אינספור פעולות, מחאות והפגנות בגשם ובסערה, אחרי שהצלחנו להציל את מקום העבודה שלנו, חרב הפיטורים שוב מונפת מעל כולנו\". עוד נכתב כי \"מסתבר ששר הולך ושר בא ועדיין הפקידים הם אלה שקובעים את המדיניות. עד כדי כך קובעים, שהשר וסגנו מיקי לוי אפילו לא מוצאים זמן להיפגש עם ההנהלה כדי לדון בהמשך השידורים. פשוט לא אכפת להם\".
כזכור, בסוף דצמבר קבעה הכנסת כי מערך החדשות המקומיות יתוקצב עד סוף יולי ב-10.8 מיליון שקלים (מתקציב המדינה), מול כ-25 מיליון שקלים שהמהדורות תוקצבו בשנים האחרונות, אז עוד מהתמלוגים של HOT ו-yes. בחישוב חודשי, תקציב החדשות ירד מ-2.1 מיליון שקלים ב-2012, ל-1.5 מיליון שקלים בכל אחד מ-7 החודשים הנוכחיים, וגם זאת למורת רוחם של אנשי משרד האוצר.
בעקבות אותה החלטה בכנסת, פוטרו 28 מתוך 180 עובדי החדשות המקומיות , ו-3 מהדורות (ירושלים, חיפה והמהדורה בערבית), לאחר שבתחילה - עוד בטרם החלטת הכנסת – זומנו כל העובדים לשימועים וקיבלו מכתבי פיטורים. בתחילת ינואר השנה נחתם הסדר קיבוצי בין ועד העובדים וארגון העיתונאים לבין \'קודה תקשורת\', שכלל צמצום מספר המפוטרים, שמירת הזכויות הסוציאליות, קליטת עובדים פרילנסרים במערכות, הוספת ימי חופשה, ואי פיטורי עובדים נוספים על רקע התייעלות וקיצוצי שכר עד 31 ביולי.
בכל מקרה, גם אם הכנסת תאריך את הזיכיון של קודה עד לסוף השנה, אז כבר צפוי מערך החדשות המקומיות לצאת למכרז, לאחר ש\'קודה תקשורת\' של רם לנדס מפעילה את הפרויקט בשנתיים וחצי האחרונות ללא מכרז.
לאייס נודע עוד כי בימים האחרונים הגיעו בכירי \'קודה תקשורת\' לכנסת, כדי לקיים פגישות בין היתר עם חברי ועדת הכלכלה, לגבי האפשרות להאריך את המועד על לסוף השנה ולהקציב כ-8 מיליון שקלים נוספים לחברה, עד ליציאה למכרז, אם המדינה מעוניינת בכך בכלל.
עובדי החשות המקומיות שלחו הבוקר מכתב לשר האוצר יאיר לפיד, בו נכתב כי כאשר \"נבחרת לתפקידך, האמנו שכראש מפלגה ש-3 מבין חברי הסיעה שלה בכנסת הם עיתונאים לשעבר, תעביר לפקידים המשרתים תחתיך את המסר שברור לכל עיתונאי בישראל - שצמצום השיח התקשורתי הוא פגיעה ממשית בדמוקרטיה הישראלית\".
\"ב-31 ביולי יקיץ הקץ על החדשות המקומיות\", נכתב, \"תושבי הפריפריה יאבדו את הקול היחיד שלהם בטלוויזיה ולמעלה מ-100 עיתונאים, עמיתיך לשעבר, ימצאו עצמם מפוטרים. הגיע הזמן לעשות מעשה ולעמוד בהבטחותיך מלפני הבחירות\".
עד למועד פרסום הידיעה לא היה ניתן להשיג את תגובתו של רם לנדס.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    שר האוצר לא יודע מה זה פריפריה
    ליאיר לפיד לא איכפת 06/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא יודע מה זה פרי (יעקב) ופירון (שי) אבל פריפריה זו מילה שהוא לא מכיר. הוא לא נוסע דרומה משינקין וצפונה מגלילות. עכשיו כשהוא שר אוצר הוא צריך לנסוע קצת מזרחה לירושלים. מה איכפת לו מהעבדים של קודה?
    סגור
  • 13.
    לפיד תהיה גבר אמיתי וסגור את הבושה החדשות המ (ל"ת)
    עמיר 06/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    הפריפריה היא סוג של סיגר? (ל"ת)
    יאיר לפיד 06/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    תל אביבים אטומים
    כתב בדרום 06/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החיים לא מתקיימים רק בבועת התגובות שלכם לאתרי הברנזה, תתעוררו. החדשות המקומיות היא לא קבוצה קטנה של כתבים - אלא היא קבוצה גדולה של צופים, לקבוצה הזו קוראים פריפריה. והתועלת שלנו בפריפריה גדולה לאין שיעור מכל יום שעובר עליכם בניסיון להרים את הראש מעל הבינוניות המקצועית שלכם בביצה הרקובה
    סגור
  • 10.
    ללפיד לא אכפת מהפריפריה הוא לא יודע איפה זה..
    דוד בוזנח 06/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגירת כלי תקשורת היא דבר חמור בדמוקרטיה וזה חמור שבעתיים בפריפריה, אבל מה ללפיד ולזה הוא עושה מה שנערי האוצר מאכילים אותו.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    חייבים לשים סוף להתעללות האוצר בעובדים
    ידידיה 06/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך פתאום יאיר לפיד וחבר מרעיו הפכו להיות אוייבי התקשורת הפריפריאלית?! פשוט חוצפה שמערכות תקשורת שמדווחות מהשטח ומטפלות בעניינים הבוערים שעל סדר היום ולא קשורים בחדשות ארציות לא יזכו עוד לחשיפה. כבר לא מדובר על סכומים גדולים- תן לעובדים את יתרת החודשים ועל שנה הבאה אלוהים גדול.
    סגור
  • 8.
    עובדים=עבדים
    עובד לשעבר 06/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמאס שמחזיקים את החדשות מבלי שאף אחד דואג באמת לעובדים. הם עובדים בתנאי עבדות, בלי שמישהו בכלל מסתכל לכיוון שלהם. אפשר להפיק חדשות מקומיות טובות בתנאים טובים יותר מבלי שכל הרווח יישאר בידיו של רם לנדס! ומדובר בהרבה כסף שהאיש מרוויח בכל חודש מהחדשות המקומיות אחרת הוא לא היה נלחם עליהן בחירוף נפש.
    סגור
  • 7.
    נגמר
    טניה 06/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולפעמיים החגיגה נגמרת..עצוב אבל אין הצדקה יותר כלי תקשורת יותר משפיעים נסגרו. כואב אבל זו המציאות.
    סגור
  • 6.
    עם כל הכאב
    רומן 06/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המהדורות, אלו שנשארו איבדו מהרלוונטיות שלהן. כתבים, מגשים שאף אחד לא מכיר חוץ מקבוצה קטנה בכל אזור. חבל אפשר עם הכסף לעזור להרבה אנשים
    סגור
  • 5.
    אחד שיודע
    חיים 06/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין הצדקה לחדשות המקומיות. רשת המקומונים של מעריב שלה הייתה הרבה יותר השפעה נסגרה ולא עשו כזה רעש. חבל שקודה שוב רוצה להשיג רווחים על גב העובדים הלא רבים
    סגור
  • 4.
    קודה
    אריה 06/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב קודה רוצה לגזור קופון? מעניין במקביל יש ידיעה שמתכננים עוד עונה למחוברים. עכשיו ברור מאיפה הכסף
    סגור
  • 3.
    אין הצדקה
    אורית 06/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כל הצער שבדר כבר אין הצדקה לחדשות המקומיות מתכונת הנוכחית. עם 8 מיליון ש"ח אפשר לעזור להרבה מאוד אנשים
    סגור
  • 2.
    הצילו אותנו מידי קודה!!!!! הרסו את המקומיות (ל"ת)
    עובד מקומיות שיודע 06/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עצוב מה שעושים להם (ל"ת)
    אלה 06/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור