תקשורת ומדיה

"אולי זה צבוע לומר זאת לאתר ברנז'ה, אבל אנחנו מתעסקים יותר מדי בעצמנו"

ארנון גל, עורך 'אנשים' ומגזין F/O/D, הוא האורח בפינת UNDER 40. על החלום לערוך את מעריב, ההישג הגדול עם פרס ספיר, צינור לילה והברנז'ה
ארנון גל נע בין פרינט לטלוויזיה וכעת גם בחזרה (ובמקביל), והוא נהנה מכל רגע. מי שהיה בעבר עורך בכיר במעריב ובחדשות 10 העורך הראשי של NRG וממייסדי התכנית צינור לילה, עורך כיום את התכנית \'אנשים\' שמופקת על ידי קסטינה עבור הזכיינית קשת.
בשבוע שעבר מונה גל לערוך את F/O/D - מגזין הלייף-סטייל לגברים של הקהילה הגאה. אז מה הוא אוהב יותר, עיתונות כתובה או אלקטרונית? איך זה שהמתחרים שלך הם גם החברים הטובים, ואיפה עוד פוגשים ילד שחלם להיות העורך הראש של \'מעריב\' כשהיה קטן?
1. מי/ מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
האנשים שמאחורי הקלעים. טלוויזיה היא מדיום נפלא ומלהיב, אבל בסופו של דבר מרבית הצופים מודעים רק לקיומם של חלק קטן מהאנשים שאחראים לה. מאחורי הרולר שרץ בסוף, מסתתר עולם ענק של שחקני נשמה מוכשרים - תחקירנים, מפיקים, עורכי וידאו, עורכי משנה ועוד רבים - שעובדים בלי הפסקה, בתנאים לא מאד מפנקים ובעולם מאוד לא יציב. רובם עושים את זה נטו מתוך אהבה אמיתית למדיום ולעשייה, ואני נפעם מכך כל פעם מחדש.
2. מי/ מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
הברנז\'ה. אולי קצת צבוע לומר את זה בראיון לאתר ברנז\'ה, אבל אנחנו מתעסקים יותר מדי במה חושבים עלינו, אומרים עלינו וכותבים עלינו. זה הרבה פחות חשוב ומעניין ממה שנדמה.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
זה קצת כמו לבחור מי הילד שאתה הכי אוהב... נראה לי שאף פעם לא אשכח את התחקיר שפרסמנו במגזין של מעריב, כשהייתי העורך שלו, על פרס ספיר. היו לי סיפורים כבדים ורגישים יותר, למשל כשערכתי את המהדורה המרכזית של חדשות 10, אבל זה היה מקרה שבו היה קשה לשכנע גם את המערכת עצמה שיש פה סיפור. בסופו של דבר הכתבת גלי גינת הרימה את הכפפה ועבדה על זה יחד איתי . רק כשהתקשרו לבשר לי על ההחלטה של מפעל הפיס לבטל את הפרס כמה ימים אחרי, הרשתי לעצמי לנשום.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
את הרגעים שבהם התלבטתי אם לעבור ל\'חדשות 10\' ולקחת על עצמי את \'צינור לילה\' . זה היה מאתגר, לעזוב פוזיציה מצוינת ב\'מעריב\' כעורך ראשי של NRG, ולעבור לתכנית לילית שרק הייתה אז רעיון כללי על הנייר. עופר נמרודי הזמין אותי אליו הביתה, שלחו אותי לשיחת שכנוע עם זכי רכיב. אבל למרות שנהניתי ואהבתי את \'מעריב\', אני מאושר שלא פספסתי את האתגר, ומאד גאה בתוכנית שעיצבנו והפכה לסיפור הצלחה גדול.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
הייתי חולב לא רע, ברפת של המושב שלי.
6. אם לא היית עוסק בעריכת טלווויזיה (ובעריכה בכלל), בטוח היית:
הייתי מתגייס להיות השוליה ונושא הכלים של מיקי חיימוביץ\' בפרויקט \'שני צמחוני\'. אני טבעוני וחובב חיות מושבע, ועזרתי קצת לפרויקט בתחילת דרכו. אבל כצופה מהצד אני נפעם מהשליחות ומהלהט של מיקי הנהדרת. הלוואי שיהיה לי פעם את הזמן, הכוח והלהט להשפיע כך על תחומים שקרובים לליבי. בינתיים, כדי לענות קצת על תחושת השליחות, לקחתי על עצמי לאחרונה לערוך גם את מגזין F/O/D - המגזין היחיד שפועל בתוך ועבור הקהילה הגאה. קיוויתי שזו תהיה הדרך שלי לתרום לחברה סובלנית ופתוחה יותר.
7. מי פתח לך דלת?
המון אנשים ואני בטוח אעליב עכשיו לא מעט, אז אתמקד רק באנשים שהיו בנקודות המעבר בקריירה שלי: הראשון והיקר לי במיוחד הוא רון לשם, שפתח לי את הדלת והיה המנטור שלי. השני הוא חיליק שריר - ראש מערכת החדשות המצוין שלי במעריב. השלישי הוא אורי רוזן, שמלווה אותי תקופה ארוכה והוא גם מודל החיקוי שלי לשילוב בין אדם מדהים לאיש מקצוע מבריק. ועוד 3 אנשים שאני מעריץ: דורון גלעזר ורותי יובל, שעד היום אני לא מאמין שהיה לי הכבוד לעבוד במחיצתם, וגיא לרר, שהיה המורה המדהים שלי לטלוויזיה והאיש שדחף אותי לתחום.
8. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר
אני מחובר למיילים, לסמסים ולמחשבות וטרדות על עבודה כמעט 24/7. הרבה פעמים מתעורר בלילה ומתחיל לשלוח הוראות ורעיונות. אבל בימי שישי, קצת אחרי השעה 17:00 אחר הצהריים, אני משתיק את הטלפון לשעתיים - כולל ביטול הרטט, ומנסה לא לגעת בו ובעיקר לא להיות חרד מכך שאני לא נוגע בו.
9. כשהיית קטן מה רצית להיות?
זה קצת סוטה, אבל כבר מגיל 6 חלמתי שאהיה העורך הראשי של מעריב. עד כדי כך נכנסתי לתפקיד, שכשההורים שלי רצו לעבור ל\'ידיעות\' בערך בכיתה ה\' או ו\', פתחתי בשביתה. כשהתחלתי לעבוד במעריב והייתי נכנס ללשכה של העורך הראשי, ממש הרגשתי איך אני מחסיר פעימה. פיזית.
10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
מאד מדגדג לי לעשות עוד דוקו. ניהלתי וערכתי את פרויקט סרטי הדוקו שהפקנו ב\'חדשות 10\' וזה פתח לי את התיאבון לעוד. ואני גם די משוכנע שאחזור לאינטרנט. התקופה שלי כעורך NRG פתחה אותי לעולמות חדשים לחלוטין ומרתקים.
11. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
לנסות להבין את הקהל. המשימה לקלוע למה שמעניין קבוצה כל כך גדולה ואמורפית של אנשים שמעולם לא פגשת ואפילו לא אוכל לדמיין - זה אתגר עצום.
12. פרגן למתחרים
עשיתי מעברים מ\'חדשות 10\' לערוץ 2 כך שכבר לא ממש ברור לי מי המתחרים. מול \'אנשים\' במשבצת של 19:00 משודר בערוץ 10 מבזק שבע של רומי נוימרק, שהוא פורמט שאני פיתחתי, ורומי היא גם חברה אהובה, כך שאני קצת מבולבל מכל הסיפור.
13. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלך?
איך להמשיך לראות גם את האנשים שמאחורי הדמויות שאנחנו מסקרים. זה לא פשוט: כולם נכנסים לתבניות, כולם מחפשים כותרות וכולנו נעשים ציניים. אבל הגיבורים הללו הם גם אנשים ולפעמים אני צריך להזכיר לעצמי את זה.
14. כשיעשו עליך כתבה ב\'אנשים - מה תהיה הכותרת שלה?
לא כל כך אכפת לי מה תהיה הכותרת. \'אנשים\' היא תכנית מצוינת ומאוד נצפית, אולי הכי מהנה שיצא לי לערוך, כך שעצם ההופעה שם היא כבר כבוד. וחוץ מזה, יש לי קומבינות אצל העורך, אני כבר אדאג לזה.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ימותו כל הקנאים
    אנונימי 10/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא מסוגלים לעשות כלום מלבד לכתוב תגובות עלובות. תתרכזו בעשייה של משהו חיובי לעולם. ארנון הוא בחור מדהים ומוכשר!!!!!!
    סגור
  • 7.
    לארנון
    אורי 07/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארנון גל הוא איש מקצוע מופלא וקסם של בחור, מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם!
    סגור
  • 6.
    דביר בר אתה חייב להספיק להגיב זה מביך. (ל"ת)
    דביר 06/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    האיש יודע לדבר. לעבוד? לא ממש
    רענן 06/2013/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הוא לא חתום על שום דבר משמעותי, נעלם ממשמרות, לא תורם כלום, סכסכן בלתי נלאה, דורך על אנשים ובעיקר - לא מורגש ולא תורם
    סגור
  • 4.
    בהחלט מרשימה ההתקדמות שלו
    ערן 06/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעורך מהדורה מרכזית - לעורך סמרטוטון הקהילה. מדהים!
    סגור
  • 3.
    אני לא כל כך מבין מה ההישגים הגדולים של הבחור
    צופה מן הצד 06/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנאה הזה. הוא הביא אי פעם סקופ? הוא השאיר חותם איפשהו.
    סגור
  • 2.
    חוסר מודעות כהפרעה נפשית חמורה
    השכנה עם תסמונת דאון 06/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צינור לילה? FOD? אנשים? האיש הזה עוד יגיע רחוק...
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד ארנון (ל"ת)
    שירלי 06/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור