תקשורת ומדיה

חודש לסיום ההסכם: החל הליך פיטורם של כ-100 מעובדי החדשות המקומיות

'קודה' חייבת לפטרם היום - חודש לפני סיום החוזה. ועדים בגופי תקשורת כתבו לשר לפיד: "היית אחד מאיתנו". מחר יפגש סגן השר לוי עם נציגי העובדים
מהדורת חדר החדשות (צילום: אייס) (צילום אייס)
כשבוע לאחר הזימונים לשימועים , מקבלים היום (יום ב\') כ-100 עובדי מערך החדשות המקומיות של קודה תקשורת, מכתבי פיטורים. מחר ייפגשו נציגי העובדים עם סגן שר האוצר מיקי לוי, וידרשו את התערבותו בהעברת התקציב ל-5 החודשים הנותרים של השנה.
מדובר על שידור חוזר של הליך הפיטורים שעברו העובדים לפני 7 חודשים , אז זומנו לשימועים ואחר מכן קיבלו מכתבי פיטורים. במהלך חודש דצמבר גובש הסדר במסגרתו משרד האוצר ייממן את המהדורות ב-7 החודשים הראשונים של 2013 ב-10.8 מיליון שקלים, מול 25.5 מיליון שמערך החדשות המקומיות עלה מדי שנה, במימון תמלוגים של HOT ו-yes.
אתמול שלחו ועדי כלי התקשורת מכתב לשר האוצר יאיר לפיד, בו הם מבקשים שימנע את סגירת החדשות המקומיות. מדובר בהתגייסות של ועדי כלי התקשורת לצידם של חבריהם בחדשות המקומיות: 3 ועדים ברשות השידור (עיתונאי קול ישראל בתל אביב, עיתונאי קול ישראל בירושלים, ועד עיתונות והפקה בטלוויזיה הישראלית), כלכליסט, מעריב, חדשות 10, גלובס, מוטו תקשורת, טיים אאוט, ynet, רדיו קול חי, אזרחי גל\"צ, ו\'חדשות 2\'.
במכתבם כתבו הוועדים: \"אנחנו, נציגי ועדי העיתונאים מכלי התקשורת השונים, מפצירים בך: אל תהיה זה שדווקא בקדנציה שלו נסגר כלי תקשורת. היית אחד מאיתנו. אתה מכיר את מצב העיתונות היטב, ומבין טוב יותר מכל הפקידים המשרתים תחתיך ומכל חברי הממשלה הנוכחית מה המשמעות של סגירת כלי תקשורת לשיח הדמוקרטי, ומהי המשמעות של סגירת כלי תקשורת שהוא שידור ציבורי למען הפריפריה לסיקור האזרחים המתגוררים בה\".
5 עובדים מדברים עם הפיטורים. פרויקט מיוחד של אייס בחודש דצמבר האחרון
5 עובדים מדברים עם הפיטורים. פרויקט מיוחד של אייס בחודש דצמבר האחרון

5 עובדים מדברים עם הפיטורים. פרויקט מיוחד של אייס בחודש דצמבר האחרון
כזכור, ביום שלישי שעבר זומנו העובדים לשימועים על ידי הזכיינים השונים שפועלים במסגרתה של \'קודה תקשורת\', וזאת כחודש לפני סיום הזיכיון, ב-31 ביולי. במכתב לעובדים נכתב: \"אחרי מאבק ממושך בשנה שעברה שכלל אינספור פעולות, מחאות והפגנות בגשם ובסערה, אחרי שהצלחנו להציל את מקום העבודה שלנו, חרב הפיטורים שוב מונפת מעל כולנו\". עוד נכתב כי \"מסתבר ששר הולך ושר בא ועדיין הפקידים הם אלה שקובעים את המדיניות. עד כדי כך קובעים, שהשר וסגנו מיקי לוי אפילו לא מוצאים זמן להיפגש עם ההנהלה כדי לדון בהמשך השידורים. פשוט לא אכפת להם\".
ממשרד האוצר טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה