תקשורת ומדיה

כבר בימים הקרובים: כ-100 עובדים של רשות השידור יוזמנו לשימוע לפני פיטורים

ההנהלה דנה היום ביישום התכנית שנחשפה באייס. על הפרק: פיטורים, קיצוץ מתון יותר בשעות הנוספות, סגירת 2 מרכזי אגף הגבייה, ואפילו חיסכון בחשמל
תכנית החירום של רשות השידור יוצאת לדרך: לאייס נודע כי לפני הצהריים (יום ג\') התכנסה הנהלת הרשות כדי לדון ביישום התכנית שגובשה לפני כשבועיים על ידי הוועד המנהל, בהמלצתו של היו\"ר אמיר גילת. ישיבת ההנהלה הופסקה בשלב זה וחבריה יתכנסו שוב בשעות הערב.
נכון לעכשיו, הסעיף הכואב בתכנית החירום שנחשפה באייס, ביותר יהיה הפיטורים של ככל הנראה 100 עובדים ארעיים - עיתונאים שמועסקים ברשות השידור פחות מ-3 שנים, ועובדים שאינם עיתונאים - המועסקים עד 18 חודשים. לאייס נודע כי כבר בימים הקרובים יוזמנו העובדים להליך שימוע שלפני פיטורים.
כזכור, משרד האוצר טרם גיבש את החלטתו לגבי הרפורמה עליה סוכם עם רשות השידור ושאותה אמור היה לתקצב בדמות מענקים והלוואות, מה שהוביל להחלטה לצאת בתכנית חירום ב-1 ביולי, בגלל גירעון ענק שעשוי להיווצר ללא אותה רפורמה. גורמים טוענים כי באוצר לא מעוניינים ברפורמה, ולא עם ההנהלה הנוכחית.
במקביל להחלטה לפטר עובדים, בחלקה הראשון של הישיבה היום דובר גם על קיצוץ בשעות הנוספות. הוועד המנהל קבע קיצוץ של 40% בשעות הנוספות - אותו רכיב משמעותי בשכרם של עובדי הרשות - אולם בהנהלה מנסים לגבש מתווה להפחתה בקיצוץ.
במקביל, מסתמן כי הרשות תסגור 2 מרכזים של אגף הגבייה, בערים טבריה ונצרת, בניסיון לחסוך הוצאות. נקודה מעניינת נוספת, היא משטר \"חיסכון באנרגיה\" שמנסים ברשות ליישם מהבוקר, שיחסוך מאות אלפי שקלים בשנה, סכום נמוך במיוחד לנוכח מצבה של הרשות. מדובר על הוראה שקיבלו הבוקר מנהלים שונים ברשות לצמצם ככל האפשר בצריכת חשמל בכל מתקני הרשות.
ברשות השידור סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    עוברים לארגון העיתונאים החדש!!! (ל"ת)
    אבי 07/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כל פגיעה ...
    נחמיה שאלתיאל 07/2013/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פגיעה בתנאי ההעסקה ע"פ ההסכמים הקיבוציים הקיימים, שאושרו ע"י הנהלות הרשות ומשרד האוצר - פירושן סכסוך עבודה וצעדים אירגוניים, עד כדי השבתה כללית. האיגוד הארצי של העיתונאים ואגודות העיתונאים הם הארגון היציג ע"פ החוק וההסכמים. מה שצריך לעשות כעת, למען החיסכון בתקציב הוא - לצמצם את הקפי ההעסקה ואת מספר המועסקים בחוזים האישיים והמיוחדים. כולם יודעים במי המדובר, ואין כל הצדקה בהמשך בזבוז הכספים הזה. מהלך מתבקש נוסף - העברת כל תחום האגרה למערכת מיסי ההכנסה המכס והמע"מ, כך שכל מימון השידור הציבורי-הממלכתי יעשה ע"י האוצר והממשלה, שממילא נוהגת ברשות השידור כחלק ממערך ההסברה=התעמולה הממשלתית. צריך לקרוא לילד בשמו - "קול ישראל היום" או "TVBB".
    סגור
  • 9.
    ענת עוזרי קיבלה תפקיד ניהולי אז היא שותקת (ל"ת)
    רפי 07/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הכל באדיבות ענת עוזרי. (ל"ת)
    שלמה 07/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    לסגור את רשעות השידור!
    ישראל 07/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נבלות אוכלי חינם שעושקים את הציבור הישראלי בחסות החוק!
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    כנסו הכל חרטה
    עובד 07/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שום קיצוץ ולא נעליים יש לרשות כסף ולכן אף אחד לא יעז לפגוע בשכר העובדים אנחנו מתפללים שיקצצו לנו עבודה והמנהלים אונסים אותנו לעבוד כפולות ובשישי שבת יש מחסור של 50% בכוח אדם אז מי יעשה את העבודה אם יקצצו-חחחחח.... בדיחה.... בואו נראה אם יורידו שעות העובדים ישמחו
    סגור
  • 5.
    לסגור! (ל"ת)
    קירשנבאום 07/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    רגע, רגע...
    שמעיהו 07/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתארגן "שימוע" גם כשברור שהאוצר לא רוצה רפורמה, ושלא תהיה בכלל רפורמה?? יש לשער שזה מהלך ש"מזמין" תגובה של אגודות העיתונאים, הצפויות להורות לעובדים להתעלם מן הזימונים ולא להתייצב לשימועים.
    סגור
  • 3.
    מי יכתוב לגילת טוקבקים
    שאלה 07/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שהעוזרת החמישית שלו תפוטר
    סגור
  • זליג ! (ל"ת)
    תשובה 07/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ממשלה של עשירים שלא מבינים מה זו משכורת
    לא תלין שכר שכיר 07/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי,לפיד,ארדן,בנט
    סגור
  • 1.
    לעבוד במקום הזה צריך הרבה הרבה כוחות נפשיים (ל"ת)
    איילת 07/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור