תקשורת ומדיה

סימן השאלה לגבי שידור המכביה חשף: מאבקים והאשמות בתוך רשות השידור

משבר האמון בין מוסדות רשות השידור להנהלה, עלה מדרגה כאשר כל צד מאשים את השני באחריות למצב שנוצר. ואל תפספסו את התגובות בסוף. עדכון: ועדת 250 אלף אישרה את שידור משחקי המכביה, יממה לפני תחילתם
משחקי המכביה ה-19 (צילום לוגו)
מסדרונות רשות השידור גועשים שוב, והפעם - בגלל משחקי המכביה. לאייס נודע כי השידורים בערוץ 1 - כולל טקס הפתיחה מחר (יום ה\') בערב מאצטדיון טדי - עמדו עד לשעות האחרונות בסימן שאלה, אבל מה שמעניין יותר המאבקים הפנימיים בין מוסדות הרשות לבין ההנהלה, ומשבר האמון העמוק בין הצדדים.
באופן רשמי, יממה לפני תחילת המשחקים, עד לפני כשעה לא היה בטוח שנוכל לצפות באלפי היהודים עולים על כר הדשא בטדי המחודש, וזאת משום שהעלויות הכרוכות בשידור המשחקים, טרם אושרו עד אז.
נכון ל-18:50, נודע לאייס כי בתום דיון טלפוני בין חברי ועדת 250 אלף ברשותו של דוד חיון, אושרה ההתקשרות עם הנהלת המכביה בסך 345 אלף שקלים לשידור. הוועדה החליטה להימנע מדיון באופן כיסוי ההוצאה על השידורים ולא נכנסה לעסקה שההנהלה אמורה לבצע מול שפ\"מ והמכביה.
מוקדם יותר היום פורסם באייס כי ועדת 250 אלף - ועדת מכרזים שדנה בתקציבים הגדולים מסכום של 250 אלף שקלים בראשה עומד חיון - התכנסה בתחילת השבוע ולאשר את ההוצאה הזו, שהיא למעשה התקשרות בין הרשות למארגני המכביה לשידור המשחקים שאינו כרוך בתשלום כספי של אחד הצדדים, אלא בהתקשרות בשווה כסף. בתמורה לזכויות השידור של אירועי המכביה, הרשות נתנה להפקת המכביה חסויות בטלוויזיה וחבילת פרסום בקול ישראל, בתיאום עם חברת שפ\"מ, האחראית על רכש המדיה ברשות השידור. על פי הערכות, חבילת החסויות בערוץ 1 והפרסום בקול ישראל, עומדת על כ-300 אלף שקלים, כאשר במוסדות הרשות הביעו התנגדות לכך.
הסיבה לכך שהוועדה לא אישרה את ההוצאה, היא המאבקים בין ההנהלה למוסדות, כאשר כל צד טוען לכך שקיבל מידע שאינו מדויק לגבי העלויות הכרוכות בשידור המשחקים. במכתב ששלח שלשום למנכ\"ל רשות השידור יוני בן מנחם, ואליו כותבו גורמים רבים, כתב סמנכ\"ל הכספים של הרשות, ערן הורן, כי \"על פי חוות דעתו של היועץ המשפטי שנכח בוועד המכרזים, היות שהשווי הכספי של זמן הפרסום שיועבר למכביה עולה על סך 250 אלף שקלים, נדרש אישור ועדת 250\", אולם כפי שמציין הורן, \"הוועדה שכונסה אתמול (יום א\', א\"כ), לא אישרה את ההתקשרות\".
ממכתבו של הורן עולה החשש לשידור תחרויות המכביה. \"במצב הדברים כרגע, בהיעדר אישור ועדת 250, לא ניתן יהיה לחתום על חוזה ההתקשרות, זאת כאשר טקס הפתיחה של המכביה המיועד לשידור, יתקיים ב-18 ביולי 2013\". החלופות, לפי הורן, הן כינוסה המיידי של ועדת 250 -דבר שטרם נעשה נכון לשעה זו - או \"מתן הודעה למכביה על כך שהעסקה לא תצא לפועל והסרת המכביה מלוח השידורים\".
לאייס נודע כי במהלך היום כבר מתקיימים שיחות בין חברי הוועדה שעשויים בסופו של דבר לאשר את המשחקים - טקס הפתיחה והסיום, מספר שידורים ישירים ומגזין ספורט יומי - אבל כאמור, רק יממה לפני העלייה לכר הדשא בטדי.
לצד ביקורת של גורמים על התנהלותו של חיון שמספר ימים לפני תחילת המשחקים, הוועדה בראשה הוא עומד טרם אישרה את השידורים עד כה, גורם אחר דווקא מגן על חיון: \"למה לא הביאו את ההצעה חודש לפני השידורים, אלא כמה ימים לפני? ואם המוסדות לא מרוצים מההצעה, אז עם גרזן החברים צריכים לאשר את ההוצאה?\".
תגובות
יו\"ר המכביה אמיר פלד הופתע לשמוע את הפרטים מאייס. \"לא הייתה פנייה של הרשות אלינו\", טען פלד כשהוא שומר על קור רוח. \"ערוץ 1 היה אתמול בחזרה הגנרלית כדי לבדוק את המקום ולהתארגן. אני יכול להבטיח לך, שבכל מקרה, גם אם תהיה בעיה עם רשות השידור, המכביה תשודר בערוץ ישראלי\".
ממוסדות רשות השידור נמסר כי \"הידיעה אינה נכונה, שכן הוועדה טרם השלימה את דיוניה בנושא. העיכוב נבע מכך שלוועדה הגיע מידע סותר מההנהלה והיה צורך לבדוק אותו בטרם מתן האישור. מוסדות רשות השידור דוחים בשאט נפש את דברי לשון הרע של גורמים אנונימיים ברשות כלפי חבר המליאה דוד חיון הממלא את תפקידו הציבורי באופן הראוי ביותר ומפקח כנדרש על הוצאת כספי ציבור\".
מהנהלת רשות השידור נמסר כי \"למרות ניסיונות כושלים לגלגל את האשמה בהבאת מידע סותר לוועדה על ההנהלה, מדובר בדברי הבל אשר למיטב ידיעת ההנהלה מגיעים מגורמים ספציפיים ולא מהמוסדות כפי שמנסים ליצור את הרושם. לעצם הידיעה, הנהלת הרשות מקווה שהוועדה תתעשת במהרה ותאשר את בקשתה מהר ככל הניתן לפני שיהיה מאוחר ולא יתאפשר לשדר את המכבייה לתושבי ישראל ולתפוצות\".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אי שידורי המכביה
    ירדן 07/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קומו והתעוררו! ההחלטה לא לשדר מהמכביה היא חוצפה וביזיון. כמחאה אל תשלמו את אגרת הטלוויזיה שגם כך היא מיותרת! וזו הטלוויזיה הממלכתית של מדינת ישראל
    סגור
  • 6.
    הרשות המושחתת
    איציק נ. 07/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשות השידור זה הגוף הכי מושחת במדינה. מאות אנשים מקבלים שם 40,000 שקל לחודש ולא ראו אולפן או מיקרופון כבר 20 שנה. מקום רקוב ועלוב.
    סגור
  • 5.
    תעיפו כבר את אמיר גילת!
    הכושל 07/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרס את רשות השידור
    סגור
  • 4.
    כנסו לתגובה של חיונצ׳יק חשוב מאוד (ל"ת)
    מבקר 07/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אפשר להבין מה קורה שם פעם אחת ולתמיד (ל"ת)
    ירמי 07/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מיזה דוד חיון ולמה הוא מעכב את הפתיחה? (ל"ת)
    אזרח מודאג 07/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אמיר גילת מטרפד את המכבייה
    עינבי 07/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מבין שום דבר בתוכן.
    סגור