תקשורת ומדיה

אמנון פאר בדרך לפנסיה: האם 'הלילה חי מאד' תסיים השבוע את דרכה ברשת ב'?

אחרי 20 שנה ו-936 תכניות, פאר עבר את גיל 67 ורשות השידור מחייבת אותו לפרוש. בקשה שלו להמשיך לשדר את התכנית טרם נענתה. לילה סוף מאד?
ביום חמישי הקרוב צפויה להיות משודרת התכנית האחרונה של לילה חי מאד עם אמנון פאר ברשת ב\'. הסיבה, כך נודע לאייס, היא הגעתו של המגיש הוותיק אמנון פאר לגיל 67, ופרישתו לגמלאות בעוד מספר ימים.
התכנית שודרה לראשונה ב-4 בנובמבר 1993, בדיוק ביום בו עלה ערוץ 2 לאוויר. מאז שודרו 936 תכניות בהן השתתפו כ-7,000 אורחים על פי הערכות. \'לילה חי מאד\' משודרת מדי חמישי ברשת ב\', בין חצות ל-5:00 לפנות בוקר. בתכנית שהסלוגן שלה \"הדברים הכי לא חשובים בעולם\", זוכים להתייחסות כל מנעמי החיים: בידור, מוזיקה, תיאטרון, גסטרונומיה, טיולים, תרבות פנאי, החיים הטובים, אמנות, ויין - הרבה יין. \"הוא בלא ספק תרם להתפתחות תרבות היין בישראל\", אמר גורם המכיר את תכניתו של פאר.
בראיון שקיים עימו אייס לפני כמעט שנתיים לרגל חגיגות ה-18 שנה לתכנית, סיפר אמנון פאר כי \'לילה חי מאד\' היא ONE MAN SHOW (תכנית של איש אחד): \"אני גם העורך של התכנית, גם המפיק שלה, גם עורך המוזיקה, גם המגיש, גם התחקירן. כשהייתי בגלות בירושלים לכמה שנים, אפילו שמשתי כנהג של ההפקה\". אבל הוא גם חייב לפרגן: \"הגדולה של התכנית שהיא מצליחה להיות באיכות טכנית מדהימה של צוות טכני מדהים\".
"שימשיך עוד 20 שנה". אמנון פאר (צילום: אלכסנדר כץ)
"שימשיך עוד 20 שנה". אמנון פאר (צילום: אלכסנדר כץ)

\"שימשיך עוד 20 שנה\". אמנון פאר (צילום: אלכסנדר כץ)
במהלך השנים שימשה התכנית פלטפורמה לפרסומם של לא מעט אמנים, שהייתה זו הפעם הראשונה או בין הראשונות בהן זכו לחשיפה. בין היתר אפשר למנות את שלישיית מה קשור, אלי ומריאנו ו מירי מסיקה. \"התכנית אירחה אמנים ונתנה להם במה\", סיפר פאר באותו ראיון לאייס, \"אבל לא המצאתי אותם, לא המצאתי זמרים. אין לי בעיה שיהיה אצלי אומן שהיה ב-10 תחנות רדיו לפני כן. המטרה שלי לתת במה, כי אם הם יצליחו, זה יהיה בגללם ובגלל הכישרון שלהם, ולא בגללי\".
בן 67? לפנסיה
פאר - שהיה כתב וטכנאי ברשות השידור והפיק למעלה מ-150 דיסקים כטכנאי - חגג לפני כשבוע יום הולדת 67, ועל פי שירות המדינה, אמור לפרוש בגיל זה לגמלאות. גורמים בקול ישראל מספרים כי כבר לפני מספר חודשים שלח פאר מכתב למנהל קול ישראל מיקי מירו , בו להמשיך לשדר את התכנית גם מעבר לגיל 67.
לפני חודש, מספר גורם, קיבל פאר מכתב על הפסקת עבודה, והבקשה עצמה טרם נענתה בחיוב. על פניו, טוען הגורם, עומדים בפני הרשות השידור 2 אופציות להעסקתו של פאר: כעובד לתקופה של שנה נוספת, או כפרילנס, אולם במצב הנוכחי, האופציה השלישית נראית ריאלית הרבה יותר - וכבר בימים הקרובים יצטרף פאר לסיים את דרכו ברשות.

חלק מתכנית ששודרה ב-16 בנובמבר 2012
בדף הפייסבוק של אמנון פאר, כתבה גולשת כי היא \"בעד שאמנון פאר ימשיך את \'לילה חי מאד\' עוד 20 שנה, אני בעד. למחרת השידור פגשתי אישה בת 85 שאמרה לי איזה יופי היה, אני לא נרדמת בלילה ומחכה כל השבוע לתכנית של אמנון. זה לא מספיק כדי שימשיך, תגיבו בבקשה, תעשו שיתוף\".
הבדרן והחקיין מוטי גלעדי, משתתף כמעט קבוע בתכנית, כתב: \"אסור להפסיק משהו טוב ברשת ב\' שעושה טוב בנשמה ומחיה את הלילה בארץ ומעבר לים! אמנון תמשיך! אנחנו האמנים איתך!\". את תגובתו של גלעדי לא ניתן היה להשיג.
אמנון פאר ביקש שלא להתייחס לנושא. מרשות השידור נמסר: \"איננו נוהגים להתייחס לעניין העסקת עובדים בתקשורת. הנהלת רשות השידור פועלת על פי הנהלים, כולל נוהל הארכת שירות\".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    היום פורים 2015, ואין לנו את התוכנית הבידורית
    פורים 2015 בארה"ב 03/2015/06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    היום פורים 2015, יום חמישי בלילה וזה פורים בירושלים, בד"כ אמנון פאר מביא תוכנית לתפארת, לאחר זמן ארוך ביותר שלא האזנתי לתוכניתו, חשבתי לנסותה שוב, אז באתי לשמוע התוכנית ורואה שאין כלום, בשיטוט בנאט מוצא כי פרש/הוכרח לפרוש לפני שנה וחצי ביולי 2013, חבל ומצער, הייתה תוכנית בידור מדהימה, עם אומנים בשפע, ובאולפן, הכל חי וטבעי ומעולה, ובמיוחד לגלעדי היו קטעים מדהימים שלא שומעים בכל מקום, תוכנית שמחברת שלל אומנים מכל הגוונים אל תוך תוכנית חיה אחת, וגם מהווה במה לאומנים צעירים או חדשים או לא מוכרים עדיין, זהו מה שנקרא תוכנית ריאליטי חיה ברדיו, מה חבל, אז הלילה שמו לנו קטעי מערכונים ל-5 שעות מחצות עד 5, אבל זה ממש לא אותו דבר, כנראה רשת ב' הבינו שהם כבר לא לא רלוונטים, ומתפטרים מהתוכניות אחת לאחת, תוכניתו שהייתה ל-4-5 שעות, מחתות עד 4 או 5 במקורה, נדמה לי קוצצה ל-3 שעות או לשעתיים בלבד? ועתה אין לנו את התוכנית הבידורית אמנון פאר אדם שהיה בנאדם נחמד וטוב לחלוטין,, הגיש תוכנית סבבה, ושמחה ועם כל טוב בה, בהזדמנות זו הנני רוצה להודות לאמנון פאר על כל השנים הטובות וכל ה FUN שנתן לנו בתוכנית על כל האומנים המוצלחים שהביא ושיתף, וכל הקטעים המעולים שרצו אצלו בתוכנית, אמנון, תודה לך על הכל, אנו כולם מודים לך על כל העבודה המעולה, כנראה שעתה זה כבר לא היה מספיק לרשעות השידור, לפני שנים היה גם הסיפור ההוא עם השדרן יוסי סיאס, והיו עוד אחרים, הרי לכם רשת ב', הנקראת רשת ציבורית, 'רשות השידור' שהינה ציבורית לכאורה, אבל עושקת "אגרה" מאזרחים שלא לצורך, וגם מביאה פרסומות בנוסף, ולא מתחשבת באזרחים ומה הם רוצים, אין ספק שהכל בא מכיוון ההנהלה, כנראה שוויתרו עליו, ורק ברדיו "ללא הפסקה" יקחו גם אותו, כמו שכל האחרים קרה להם, מארה"ב
    סגור
  • 10.
    התוכנית,של,אמנון,פאר,לילה,חי
    פרידה,בורנשטיין, 03/2014/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני,פרידה,מבקשת,בכל,לשון,של,בקשה,אנא,מכם.אל,תורידו,את,התוכנית,של,אמנון,פאר,לילה,חי,אין,עוד,תוכנית,שתשתווה,לתוכנית,הזאת,אני,מקווה,שתלכו,עם,רכשי,הלב,שלי,ןושל,כל,שאר,המאזינים,של,התוכנית,הזאת,בתודה,מראש,המאזינה,פרידה
    סגור
  • 9.
    לא מפתיע
    זירו 07/2013/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ההנהלה הזו עשתה הרבה כדי לפגוע באמנון ועכשיו היא מראה לו את הדלת בלי לחשוב פעמיים, בדיוק כפי שעשתה לחיותה לפני חודש. כשיש זירו בצמרת זו התוצאה. ואנחנו נשמע "מחרוזות שירים" במקום תוכן חי בשידור הציבורי.
    סגור
  • 8.
    פרישה לפנסיה ...לכלם ,על פי חוק .
    שטרום 07/2013/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אמנון איש חרוץ ועורך טוב .אבל זה הדבר היחידי שהוא עושה במשך כל השבוע ומקבל על זה שכר רגיל ועוד יותר ממאה שעות נוספות .אין שום סיבה להשאיר עובד שהגיע לגיל פרישה .יבואו אחרים לא פחות טובים .מצד אחד ההנהלה הנוכחית משתמשת בטענה של רענון שורות כשברצונם לסלק אנשים שלא מחוברים אתם ומאידך מאשרים שנת שירות נוספת למי שמקורב אליהם ,גם אם יש להם תחליפים, כמו יגאל בוטון..שתפקידו מיותר לחלוטין ואבי כץ המנובל שגורם לנזקים אדירים לרשות השידור ןלאגף הגביה .רוצים לצמצם את מספר העובדים ,אך בפועל מרחיבים את מספרם .
    סגור
  • תיקונים קלים
    זירו 07/2013/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    1. אמנון לא רושם שעות נוספות. 2. יגאל בוטון הוא אחד האנשים הכי יעילים וחביבים שהכרתי ברשות השידור.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    לא יודע מה רוצים מאמנון פאר הנחמד
    יוד אלף 07/2013/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשדן שילון בין השבעים פלוס ממשיך לשדר
    סגור
  • 6.
    300 ש"ח
    שחי 07/2013/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם אמנון מוכן להמשיך עם 300 ש"ח בחודש. אין בעיה
    סגור
  • 5.
    הארכת שירות
    מנהל תקין 07/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבקר המדינה צריך לבדוק לעומק את כל נושא הארכת שירות ברשות השידור. לא יתכן שמצד אחד טוענים שרוצים לרענן את השורות ולהצעיר את המערכת ובאותה היד מנסים להאריך שירות לעובדים מקורבים-כל מי שהגיע לגיל פנסיה צריך לצאת מבלי לתת לו יום אחד נוסף להארכת השירות. אין אדם שאין לא תחליף.
    סגור
  • 4.
    מיותר כמו חבריו. כולם צריכים לעוף
    זאביק 07/2013/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זאת מאפיה של מליארד ש״ח בשנה
    סגור
  • 3.
    תוכנית נהדרת, חיננית, מקורית
    דניאל 07/2013/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נקודת אור בלילה! תשאירו לנו את אמנון והצוות המקסים
    סגור
  • 2.
    לסגור מייד את רשעות השידור!
    שונא מושחתים 07/2013/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נבלות אוכלי חינם ששודדים כסף מהציבור הישראלי,בחסות החוק!
    סגור
  • 1.
    רק שאמנון פאר יישאר ברדיו
    מאזין 07/2013/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני מת על התכנית שלו. בהצלחה אמנון
    סגור
  • יש חיים אחרי
    גרשון 03/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל פרק יש צומת ובו נתיב חדש סע עם זה
    סגור