תקשורת ומדיה

בזכות "מידע פנים": איש היח"צ נועם טפר גרף 60 אלף ש' במסחר במניות - והורשע

טפר - איש יחסי ציבור בתחום שוק ההון - הורשע על ידי בית משפט השלום בתל אביב, בעריכת עסקאות בחברות טאואר, ארזים, סטארלימס ומדקון
צילום יח"צ
בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע היום (יום א\') את נועם טפר, בעל חברת קשרי המשקיעים ויחסי הציבור פייננשל אקסס, בעבירות של שימוש במידע פנים בידי איש פנים לפי חוק ניירות ערך. טרם נגזר עונשו.
כתב האישום כנגד טפר, שהוגש בחודש יוני 2009 על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ייחס לו עבירות שימוש במידע פנים, וגריפת למעלה מ-60 אלף שקל מעסקאות במניות של חברות אותן ייצג. בכתב האישום צוין כי טפר - איש יחסי ציבור בתחום שוק ההון - שימש כ\"איש פנים\" בחברות מדקון, סטארלימס וטאואר, וניצל את מידע הפנים שקיבל בחברות לשם עשיית עסקאות במניות וגריפת רווח. נציין כי טפר החל את עבודתו בחברת \'תקשורת פיננסית נועם ילין\' ובשנת 2006 עבר לשמש כשותף ב\'פייננשל אקסס\'.
בכתב האישום נטען כי טפר החזיק במידע בדבר משא ומתן שניהלה מדקון בעניין רכישתה על ידי מקסון בשנת 2005, והוא החזיק מידע פנים בנוגע להתקדמות המשא ומתן בין החברות. טפר ביצע במהלך 2005, 18 עסקאות ני\"ע של מדקון, במסגרתם גרף רווח בסך של כ-30 אלף שקל.
באשר לארזים, חברת הנדל\"ן ניהלה לפני כ-8 שנים משא ומתן בדבר אופציה לרכישת 64 נכסי נדל\"ן בבריטניה תמורת כ-1.8 מיליארד שקל. בכתב האישום נטען כי טפשר ניהל קשר רציף עם הנהלת ארזים ומעורבותו בעסקה הייתה אינטנסיבית. עם זאת, טפר גרף כ-8.6 אלף שקל בלבד מהשימוש במידע הפנים - אותו טפר התחייב לשמור בסוד.
גם סטארלימס ניהלה ב-2005 משא ומתן בנוגע לעסקה לאספקת רישיונות שימוש בתוכנה סטארלימס לאחת מחברות הביוטכנולוגיה הגדולות בעולם תמורת כ-4 מיליון דולר. טפר היה מצוי ברזי העניינים, וניצל זאת לעריכת 7 עסקאות, שבמסגרתן גרף כ-15 אלף שקל.
לגבי טאואר, החל מאמצע 2006 ניהלה חברת השבבים משא ומתן באשר להסדר חובותיה עם הבנקים לאומי ופועלים. לפי מתווה ההסדר אז, הבנקים יוותרו על חלק ניכר מחובות טאואר בתמורה למניות בעלת השליטה החברה לישראל, שהתחייבה להזרים לטאואר כספים ולהזמין עבורה ציוד מספקים שונים לצורך הרחבת כושר הייצור שלה. טפר ניצל מידע זה וביצע 12 עסקאות, במסגרתן גרף רווח של כ-9,000 שקל.
השופטת שריזלי קבעה כי טפר ניצל את הגישה שהיתה לו למידע פנים של 4 חברות שונות להן נתן שירותי קשרי משקיעים ויחסי ציבור ועשה שימוש במידע הפנים שהגיע לידיו מכוח קשריו עם חברות אלה בחמישה מקרים שונים. בהסתמך על מידע הפנים שהיה בידיו ביצע טפר כ-40 עסקאות בהיקף של כחצי מיליון שקל, וגרף רווח של מעל ל-60 אלף שקל.
השופטת שריזלי קיבלה את עמדת הפרקליטות לפיה, אף שטפר לא היה עובד של החברות השונות, הוא נחשב לאיש פנים בהן נוכח קשריו איתן והגישה שהיתה לו למידע פנים בהן. עוד נקבע כי טפר ניצל את האמון אשר ניתן בו ע\"י החברות ששכרו את שירותיו, ועשה שימוש במידע אשר הופקד בידיו על מנת ליצור לעצמו יתרון בלתי הוגן על יתר המשקיעים בשוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה