תקשורת ומדיה

בתום ישיבות חירום: עובדי החדשות המקומיות יפגינו היום - ולא ישדרו מהדורה

בגלל דרישת רשויות המס כי 'קודה תקשורת' - מפיקת 'חדר החדשות', תשלם מע"מ על התשלום שתקבל - כפי שנחשף באייס, טרם בוטלו מכתבי הפיטורים
עובדי החדשות המקומיות ינקטו בצעדי מחאה בגלל כוונת קודה תקשורת להשלים את פיטורי העובדים בסוף החודש הנוכחי. ועד הפעולה במהדורות החדשות המקומיות השונות קיים היום (יום א\') בצהריים ישיבות חירום ב-3 המערכות הקיימות - תל אביב, באר שבע וקריית שמונה, וזאת בשל הודעת \'קודה תקשורת\' המפיקה את המהדורות, כי בכוונתה להפסיק את הפקת \'חדר החדשות\' ב-31 ביולי.
העובדים החליטו לקיים הפגנות מחאה היום מול קריית הממשלה בתל אביב, ולהפגין גם בקריית שמונה ובבאר שבע. כמו כן לא תשודר היום מהדורה, ובמקומה ישודר לקט.
כפי שפורסם לראשונה באייס, לפני 10 ימים הכריז ארגון העיתונאים על סכסוך עבודה ב\'קודה תקשורת\' - לאחר החלטת ועדת הכלכלה לאפשר את הפעלת מערך החדשות המקומיות לפחות עד סוף השנה - וזאת בשל חששם בזמנו כי מכתבי הפיטורים שהוצאו בתחילת יולי, לא יבוטלו.
כזכור, בסוף 2012 הוארך הזיכיון של \'קודה\' להפקת החדשות עד סוף חודש יולי. לקראת סוף יוני זומנו יותר מ-100 מעובדי \'קודה\' לשימועים וקיבלו מכתבי פיטורים חודש לפני מועד סיום הזיכיון. לאחר מגעים בתקופה האחרונה, ועדת הכלכלה בראשותו של פרופ\' אבישי ברוורמן, החליטה הלילה להאריך את הזיכיון בעוד 5 חודשים תמורת 7.7 מיליון שקלים נוספים, במקביל להצעת חוק ביוזמתו של שר התקשורת גלעד ארדן, לאפשר ל-HOT ול- yes להקים ערוצי חדשות, שיפעילו בעצמן את מערך החדשות המקומיות.
למרות שנראה כי ישנו כרגע פיתרון לחדשות המקומיות, גם אם הוא זמני, מכתבי הפיטורים לא בוטלו, והעובדים חששו כי חלקם לא יחזרו כלל לעבודה. הבעיה נעוצה בתשלום 7.7 מיליון שקלים, שכולל כנראה גם את המע\"מ, מה שמקטין בפועל את הסכום ב-1.2 מיליון שקלים ל-5 החודשים הבאים, עליהם יש להוסיף עוד 1.6 מיליון שקלים רטרואקטיבית ל-7 החודשים הראשונים של 2013, ובסך הכל כמעט 3 מיליון שקלים לשנה הנוכחית.
הוחלט להעביר 7.5 מיליון, בפועל יועבר 4.4 מיליון
ואכן, ביום חמישי \'קודה\' הודיעה למשרד התקשורת כי תפסיק להפעיל את המהדורות המקומיות, בגלל אותה בעיית מע\"מ. \"אם לא יימצא לאלתר פתרון לקושי החדש שהציבו שלטונות המע\"מ בפני מימונם של משדרים אלה, ביום ה-31 ביולי, יובא הקץ על הפקתם של אלה בידינו\", כתבו עורכי הדין רמי בן נתן ונועה גבע ממשרד ארדינסט, בן נתן ושות\', בשמה של \'קודה תקשורת\'.
עוד נכתב כי \"מתוך תקציב החדשות המקומיות ב-7 החודשים הראשונים 2013, ייגרעו כ-2 מיליון שקל בגין ניכויי מע\"מ. משמעות הדבר הרסנית עבור קודה. היא אינה יכולה, וגם אינה מתכוונת, לספוג אובדן של כ-2 מיליון שקל שכבר הוציאה מכיסה להפקת החדשות המקומיות מבלי שיועבר לה כל החזר מהמדינה בגינם, כאשר את השירות העניקה בידיעת כל כשירות שעלותו היא 10.8 מיליון שקל\".
במצב העניינים הנוכחי, מהסכום שאמור להיות מועבר לקודה כעת, כ-7.5 מיליון שקלים, יישארו בפועל 4.4 מיליון (כך לטענת קודה, בחישוב אחר מדובר על 4.7 מיליון, א\"כ).
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ומה עם המליונים שלי???? חשבתם על זה?????? (ל"ת)
    ר לנדס 07/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    אולי כדי לסגור
    נטלי 07/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני תוהה לעצמי, כמה בכלל צופים במהדורות האלו.. גם כשבטעות זפזפתי הכל זה סיקור של הצגת תיאטרון או עסק חדש וכו'.. עם כבר פריפרייה אז למה לא כתבות עומק שלא מגיעים לשום מקום ושעובדים עליהם קשה.. אתם סוג של גיא פינס וכשיש חדשות אמיתיות אז אפשר לצפות בהם באיכות טובה בערוץ 2 או 10
    סגור
  • 5.
    יופי בכל פעם שלא משדרים מהדורה לקחת להם מהתקצ
    גבי 07/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו יש פתרון לקחת את הכספים שלא משדרים את המהדורות
    סגור
  • 4.
    סתימת פיות מכוונת
    דני בלר 07/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו בממשלה וברשויות המקומיות מאוד לא רוצה שתהיה עיתונות מקומית, במיוחד בדרום ובמיוחד בבאר שבע. בבאר שבע נסגר מקומון ואיש לא פצה פה... ההתסדרות שתקה, העיתונאים בחדשות המקומיות לא הפגינו סולידריות, אני מהמר מתוך פחד... אני טועה? בכל אופן, אל תצפו הרבה מההתסדרות.
    סגור
  • 3.
    למה אתם מפגינים נגד הממשלה ולא נגד קודה? (ל"ת)
    אני רק שאלה 07/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ורק לנדס צוחק צוחק צוחק... הכסף (ל"ת)
    מוטי 07/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יש מצב שאנחנו המדינה שרואה הכי הרבה חדשות? (ל"ת)
    בתאל 07/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור