קבוצת קו מנחה אייס Bizportal תפוז flix טאבו ישיר תקדין חשבים מגמות רשם החברות

קוברינסקי ובאומן דורשים 700 אלף ש' מ'גלובס': "פגע במוניטין ובשמנו הטוב"

גלובס פרסם כי 'בירה אלכסנדר', שהשניים שותפים זוטרים בה, קיבלה מענק ממשרד האוצר בראשות מקורבם יאיר לפיד. גלובס: "עומדים מאחורי הפרטים"
 |  15
קוברינסקי ובאומן דורשים 700 אלף ש' מ'גלובס': "פגע במוניטין ובשמנו הטוב"
יורם באומן (צילום: בוצ'צ'ו), צילום: בוצ'צ'ו
אחרי שאיימו, כעת 2 יועציו של שר האוצר יאיר לפיד פועלים: הלל קוברינסקי ויורם באומן, היועץ הכלכלי של לפיד ומנהל קמפיין 'יש עתיד' בבחירות 2013 (בהתאמה), הגישו תביעה נגד גלובס בגין פגישה בשמם ופרסומים כוזבים אודותיהם, ודורשים כי העיתון, העורך הראשי חגי גולן, עורך אתר גלובס דורון אביגד והכתבת לילך ויסמן, יפצו אותם ב-700 אלף שקלים.

התביעה שהוגשה לבית משפטו השלום בתל אביב, מתייחסת לפרסומים בגלובס, במוסף גלובס על הבוקר שמופץ במעריב, ולראיון עם לילך ויסמן במה בוער בגל"צ. קוברינסקי ובאומן מיוצגים על ידי עורכי הדין אלי זהר, נגה רובינשטיין ורקפת פלד ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'.

לפני כשבוע פרסם גלובס כי משרד האוצר העניק סיוע חריג בסכום של 1.5 מיליון שקל למבשלות הבירה הקטנות, שבין בעליהן של הגדולה שבהן - בירה אלכסנדר - נמנים קוברינסקי והפרסומאי באומן, שכל אחד מהם מחזיק ב-5% מהמבשלה, כך על פי גלובס. בעיתון טענו כי לפיד לא החריג את עצמו מהטיפול במענק החריג למבשלות, גם כשידע על מעורבותם של השניים ב'בירה אלכסנדר' ואף סגנו של לפיד, מיקי לוי, נפגש עם שותפם של השניים למבשלה, אורי שגיא, המייצג גם את יצרני הבירה הקטנים. לאחר המהלך הזה ועדת הכספים אישרה החזרת 1.5 מיליון שקלים מתוך 2 מיליון שהמבשלות נאלצו לשלם בעקבות הטלת המס החדש על הבירות.

בכתבה באייס תוארה השתלשלות האירועים באותה התנהלות שבין סיעת 'יש עתיד' לבין עיתון גלובס, באותו ערב של הפרסום.

כעת טוענים הלל קוברינסקי ויורם באומן כי מדובר בפרסומים "כוזבים ופוגעניים" שהציגו אותם "כמי שמנצלים את קשריהם עם שר האוצר יאיר לפיד לשם הנעת מהלכים אשר יטיבו עם האינטרסים הכלכליים שלהם". השניים ציינו בתביעתם כי הפרסומים "הסבו ומסבים לתובעים נזקים רחבי היקף למוניטין אשר רכשו במהלך השנים, לשמם הטוב ולתדמיתם".

החשיפה הראשונה של ויסמן, לפני שבוע (צילום מסך: אתר גלובס)
החשיפה הראשונה של ויסמן, לפני שבוע (צילום מסך: אתר גלובס)


"התובעים לא נטלו כל חלק בקבלת החלטה זו, לא השתתפו בדיונים במשרד האוצר ולא ביקשו לקדם כל אינטרס אישי שלהם,והפרסומים שפורטו לעיל הינם פרסומים כוזבים ומשוללי כל יסוד", כתבו עורכי הדין אלי זהר, נגה רובינשטיין ורקפת פלד בכתב התביעה, בו מתואר כי למרות שהתובעים פנו לעיתון וביקשו לציין כי לא היה להם כל קשר להחלטה, "הנתבעים בחרו שלא להעמיד דברים על דיוקם, כי אם המשיכו במסכת הפרסומים הפוגעניים והשקריים.... כמי שמצויים ב'ניגוד עניינים' ומנצלים את היכרותם ע שר האוצר לשם קבלת הטבות כספיות".

בנוסף, בכתב התביעה מצוין כי בניגוד לפרסום בגלובס, לא התקיימה כל פגישה לילית בין שותפם של הלל קוברינסקי ויורם באומן למבשלת הבירה, אורי שגיא, לבין סגן שר האוצר מיקי לוי.

בתביעה דורשים עורכי הדין זהר, רובינשטיין ופלד פיצויים בסך 400 אלף שקלים עבור קוברינסקי ו-300 אלף עבור באומן, ופרסום הבהרות בעמוד הראשי של העיתון גלובס, בעמוד הבית של אתר גלובס, ובמוסף גלובס על הבוקר.

מ'גלובס' נמסר: "לא קיבלנו העתק מהתביעה. אם אכן הוגשה תביעה, נוכיח בבית המשפט את צדקתנו. בכל מקרה, 'גלובס' עומד מאחורי הפרטים שפורסמו. תפקידה של עיתונות אמינה הוא לחשוף את האמת. 'גלובס' ימשיך לעשות זאת, גם אם זה לא מוצא חן בעיני גורמים שונים המנסים לעצור זאת בתביעות ובאיומים".




הגב לכתבה

יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
15 תגובות
9.
נזק לשם הטוב,
שיתבעו ואז יצטרכו להוכיח שאכן יש להם שם טוב.
יוסי | 31/07/2013 14:49
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
8.
המשרד של באומן מעסיק עובדים שעות נוספות ללא (ל"ת)
מצאו אך עוד להתעשר  | 31/07/2013 10:48
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
7.
הם תובעים בצדק!
זו ממש עלילת שווא. לא ביקשה תגובה. לא ביררה את הפרטים. סתם השחירה את פניהם. ויותר מפעם אחת. התביעה במקומה!!!
רוני  | 31/07/2013 10:44
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
6.
יורם העובדים צריכים לתבוע אותך בביה"ד לעבודה
למרות ביקורים חוזרים ונשנים של משרד התמת אצלך במשרד, אתה מתיר בעצימת עיניים את המשך העסקת העובדים שלך בניגוד לחוק שעות העבודה והמנוחה. באומן הוא משרד קריאיטיבי יחסית אבל הוא כרגע מתחרה עם יהושע על ההובלה, מי מוציא מהעובדים שלו יותר. אני מקווה שהעובדים שלך שומרים כל מסמך וכל מייל שמעיד על עבירה על החוק מצידכם ויתבעו ממך מתישהו בב7 השנים הקרובות את הנזק שנגרם להם.
למה אני לא גדעון?  | 31/07/2013 09:12
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
5.
אבל גם אייס פרסמו
למה לא תובעים את אייס??? זה לא פייר
חגי גולן | 30/07/2013 17:35
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
מי שדחף את הידיעה בלי לבדוק זה גלובס
התביעה מוצדקת. לא היה להם שום קשר לפגישות עם האוצר. יצרני הבירות האחרים תומכים בהם. זה אומר הכל.
עמית  | 31/07/2013 10:53
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
4.
איזה שטויות
גם אם השניים מחזיקים 5% בבירה אלכסנדר הרי זה לא יותר מתחביב שולי בלי שום ערך כלכלי. אתם באמת חושבים שהם יסכנו את שמם ויבזבזו זמן ואנרגיות בכל מיני פגישות ליליות בשביל שמשרד האוצר יעביר כמה שקלים למבשלת בירה קטנה שבה הם מחזיקים 5%? זה הרי לא רציני... אם הם כל כך רוצים לנצל את הקשרים שלהם עם לפיד הם ילכו על דברים הרבה יותר גדולים ומהותיים. אני יכול לחשוב על כמה דברים הרבה יותר מהותיים עבור יורם באומן מאשר כמה שקלים למבשלת הבירה שבה הוא משמש כשותף זוטר
ערן | 30/07/2013 16:09
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
אתה צודק במאה אחוז, אנשים, תבררו ואז תגיבו... (ל"ת)
רוני  | 31/07/2013 10:45
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
מה זה משנה מה אנחנו חושבים?
אם לא קרה אז תביעת הדיבה שלהם תצליח (מעניין מה הם יעשו עם הכסף שירוויחו מהתביעה...)
דון | 30/07/2013 17:37
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
רני, אתה לא מתכונן לכוכב נולד או משהו? (ל"ת)
צביקה ה. | 30/07/2013 16:38
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
3.
מה??? עשירים קיבלו הטבות מפוליטיקאים?? לאאאאא (ל"ת)
אחד שכזה | 30/07/2013 15:51
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
2.
מה הסיפור של ה2 האלה?
יש להם עילה לתביעה בכלל? הכל היה נכון, לא?
גלעד | 30/07/2013 15:45
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
תקראי את הכתבה של אייס
http://www.ice.co.il/article/view/365232 ותביני מה הסיפור בתכלס
שרון | 30/07/2013 15:48
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
1.
על מה הם תובעים??
על מה הם תובעים? גלובס פרסם עובדות. על ראש הגנב בוער הכובע. שיטבעו.
מגיב | 30/07/2013 15:11
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
גם גונבים ועוד אלימים דרך (ל"ת)
בית משפט | 07/09/2013 20:40
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש

אייס דרושים

+ לכל המשרות
תפקיד חברה איזור
יועץ תקשורת בן חורין אל... המרכז שלח קו”ח
תקציבאי גליקמן שמיר... המרכז שלח קו”ח
מנהל מכירות חסוי כל הארץ שלח קו”ח
מפיק חסוי המרכז שלח קו”ח
תקציבאי חסוי תל אביב שלח קו”ח

הכי במדור

הכי נקראות
הכי מטוקבקות
הכי ויראליות
היום
השבוע
החודש
אין מאמרים להצגה

הרשמה לניוזלטרים

עליך לאשר את תנאי השימוש לשם הרשמה לניוזלטרים
הרשם
הרשמתך עברה בהצלחה