תקשורת ומדיה

בתום הדד-ליין: לנדס דחה פיטורי עובדי 'חדר החדשות', שהחליטו לפתוח בשביתה

(עדכון) 'קודה' הודיעה על דחייה לסוף אוגוסט, לאחר שמכתבי הפיטורים היו אמורים להיות מופעלים הלילה. הוועד לעובדים: "לא התקיים עמנו מו"מ כחוק"
(פרסום ראשון: 13:01) פיטוריהם של כ-100 עובדי החדשות המקומיות יידחו ל-31 באוגוסט, כך שלמעשה העובדים מועסקים בשלב זה. אולם ארגון העיתונאים ו-ועד עובדי החדשות המקומיות הכריז על שביתה כללית, בטענה כי החלטת \'קודה תקשורת\' \"התקבלה מבלי לקיים מו\"מ עם הוועד כנדרש על פי החוק\".
בהודעה שהועברה לפני שעה קלה לעובדים, נכתב כי \"היות ומכתבי הפיטורים לא בוטלו, והיות ופוטרנו שוב, החליטו ועד העובדים וארגון העיתונאים להשבית את שידורי החדשות המקומיות לאלתר. יובהר - אף אחד לא מפוטר כרגע. אנחנו מועסקים אך שובתים\".
מוקדם יותר הציבו העובדים למנכ\"ל קודה תקשורת רם לנדס דד-ליין עד לשעה 14:00 להשיב לדרישת ועד עובדי חדר החדשות לגבי ביטול מכתבי הפיטורים. הדד-ליין המקורי היה לשעה 12:30, אולם לבקשתו של לנדס, הוא זכה לעוד שעה וחצי של חסד עד למסירת החלטתו - האם הפיטורים של כ-100 עובדיו היא סופית.
בצהריים התקיימו אסיפות עובדים ב-3 המערכות של \'חדר החדשות\' - תל אביב, קריית שמונה ובאר שבע. בשל הישיבות העובדים הפסיקו עבודתם. בימים האחרונים לא הופקו המהדורות, וזאת בשל מהלכים של ארגון העיתונאים ואתמול - של עובדים שהחליטו על דעת עצמם להשבית את המהדורה.
עובד באחת המהדורות, אמר לאייס כי \"מדובר בלא פחות מלעג לרש, אנו עובדים נמצאים בעבודה ביום האחרון ולא יודעים האם רם לנדס יועיל בטובו למשוך את המכתבים, כאשר הוא יודע כי מדובר בשעות האחרונות לפני ששמונים עובדים, לפחות, ימצאו עצמם מחר ללא עבודה ופרנסה בפריפריה ובמרכז\".
\"לא מעוניינים להיות יותר כלי משחק של קודה\"
כאמור, כפי שנחשף לראשונה באייס, קודה נדרשה לאחרונה לשלם מע\"מ בסכום של יותר מ-3 מיליון שקלים על סכומי ההקצבה 18.5 מיליון שקלים שנקבעו לה ב-2 פעימות לשנת 2013, מה שהוביל את החברה לא לבטל את מכתבי הפיטורים שהוציאה לעובדיה לפני כחודש, אז עוד לא הוחלט על העברת התשלום השני ל-5 החודשים הנותרים. היום אמורה הייתה להיות מופסקת הלכה למעשה עבודתם של כ-100 עובדי המהדורות, שמופעלות בפועל על ידי קבלני משנה של קודה.
כבר אתמול אמר אחד מעובדי \'קודה\' כי \"אנחנו לא מעוניינים להיות יותר כלי משחק של \'קודה\' שעדיין לא משכה את מכתבי הפיטורים שלנו למרות שחוק ההסדרים והתקציב הועבר. הסוגיה של המע\"מ לא צריכה להיות על גבנו ובהתחשב שהפיטורים בתוקף לא ברור לעובדים למה המכתבים לא נמשכים על אף הדיונים עם \'קודה\'\".
עוד אחר אמר כי \"אנחנו לא יודעים אם הוא יכול חוקית לא למשוך את מכתבי הפיטורים, כי העילה לפיטורים הייתה היעדר העברת החוק, והלילה (שלשום, א\"כ) חוק ההסדרים אושר. אם זה כל כך חשוב ללנדס, אז שיעתור לבג\"צ ויטען כי עשו עליו מהלך חוקי עם הדרישה הפתאומית הזאת לתשלום מע\"מ במיליונים, ורטרואקטיבית\".
גם ועד העובדים וארגון העיתונאים טען כי יש לבטל את מכתבי הפיטורים. \"עילת הפיטורים של העובדים כפי שהופיעה במכתב אותו קיבלו ב-1 ביולי 2013 הייתה אי אישורו של תקציב החדשות המקומיות, תקציב שאושר הלילה בכנסת בקריאה השנייה והשלישית במסגרת אישור חוק ההסדרים. עילת הפיטורים כפי שהופיעה במכתב, אם כך, התבטלה ואינה בתוקף עוד\", נכתב במכתב שהועבר אתמול ללנדס.
את תגובתו של רס לנדס או מי מבכירי \'קודה תקשורת\', לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    החתן של אהרן ברק, לנדס המליונר הוא הבעיה (ל"ת)
    עובד 08/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    עוד מעט גם היום יהיה אתמול (ל"ת)
    מחר 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    גם14:54 לא יהיה (ל"ת)
    שירלי 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    14:00 כבר לא יהיה היום (ל"ת)
    אנונימי 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם 14:17 כבר לא יהיה (ל"ת)
    שירלי 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם 14:59 לא יהיה יותר (ל"ת)
    בר בר 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • דווקא ב-16:00 היה סבבה (ל"ת)
    ברבי 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רם יפיל הכל על העובדים
    שירלי 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לא עושים כדי להמשיך להרוויח מיליונים?
    סגור