תקשורת ומדיה

עובדי 'חדר החדשות' ממשיכים במאבק: יפגינו היום - וישביתו את המהדורה הערב

למרות שחוק ההסדרים עבר, הפיטורים לא בוטלו ועובדי החדשות המקומיות זועמים על 'קודה', שבמקביל - קיבלה עד כה רק חלק קטן מתוך התקצוב שלה
הפגנת עובדי החדשות המקומיות מול הכנסת, בשבוע שעבר (צילום פנימי)
עובדי החדשות המקומיות ישביתו גם הערב (יום א\') את המהדורה, ובמקביל יפגינו ב-14:00 מול משרדי חברת קודה תקשורת ברחוב החרוץ בתל אביב, במחאה על כך שמכתבי הפיטורים לא בוטלו, והמהלך עצמו רק נדחה בחודש .
כבר ביום רביעי הודיעו ועד עובדי החדשות המקומיות וארגון העיתונאים, כי \"היות ומכתבי הפיטורים לא בוטלו, והיות ופוטרנו שוב, החליטו ועד העובדים וארגון העיתונאים להשבית את שידורי החדשות המקומיות לאלתר. יובהר - אף אחד לא מפוטר כרגע. אנחנו מועסקים אך שובתים\".
כזכור, כאמור, כפי שנחשף לראשונה באייס, קודה נדרשה לאחרונה לשלם מע\"מ בסכום של יותר מ-3 מיליון שקלים על סכומי ההקצבה 18.5 מיליון שקלים שנקבעו לה ב-2 פעימות לשנת 2013, מה שהוביל את החברה לא לבטל את מכתבי הפיטורים שהוציאה לעובדיה לפני כחודש, עוד לפני שחוק ההסדרים עבר בכנסת, במסגרתו הוחלט על העברת הפעימה השנייה - 7.7 מיליון שקלים ל-5 החודשים האחרונים של 2013.
ברביעי האחרון - היום האחרון לחודש יולי - אמורה הייתה להיות מופסקת עבודתם של כ-100 עובדי המהדורות, שמופעלות על ידי קבלני משנה של קודה. לאחר דד-ליין מארגון העיתונאים, הודיע רם לנדס כי הפיטורים יידחו בחודש בו ינסה למצוא פיתרון לבעיית המע\"מ.
אגב, החברה עצמה קיבלה עד כה 3 מיליון שקלים מתוך התקצוב הראשונים. גורמים במשרד האוצר אמרו לאייס כי \'קודה\' תקבל את כל הסכום שהיא אמורה לקבל במסגרת החוק.
את תגובתו של רם לנדס לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תקראו את המספרים - תבינו את הרווח
    עובד לשעבר 08/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שתדעו כמה לנדס מרוויח! העובדים רצו לקחת את הפקת החדשות על עצמם. אבל לנדס דרש שהם ישלמו את המע"מ, רטרו אקטיבית מתחילת השנה - 3.3 מליון ש"ח. מה שהיה גורם להפסד של חצי מיליון שקלים לעובדים. חצוף!!! בחישוב - גס. לעובדים יעלה להפיק את החדשות מיליון שקלים בחודש - 12 מיליון שקלים בשנה. כלומר הרווח שנשאר בידי לנדס במתכונת הנוכחית 6.5 מיליון שקלים. ואם זו לא חוצפה - אז שמישהו יסביר = חוצפה מהי!!!
    סגור
  • אחד שמכיר את השוק
    חדשות מקומיות 08/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה טמטום וחוסר ידע בתגובה אחת. העובדים לא מבינים שמנסים לעזור להם והם בלה לה לנד. ולגבי רווח - אם ללנדס היה כזה רווח הוא כבר מזמן היה סוגר את הבסטה ומוריד ממנו את כאב הראש המיותר הזה שנקרא חדשות מקומיות. ואגב להפיק את החדשות המקומיות עולה למעלה ממיליון וחצי לחודש עכשיו תעשה את החישוב !!!
    סגור
  • צא ולמד
    עובד קבלן 08/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק כמו בענף הבנייה בעבר, לנדס הוא קבלן שלוקח קבלני משנה שמעסיקים עובדים כקבלנים בחשבונית.... בדרך לפי החישוב שלך אף אחד לא מרוויח. אז למה בדיוק הוא כל כך מתעקש להחזיק בזה ולמה יש אחרים שמאוד רוצים את החדשות המקומיות. אגב לקבלנים שלו הוא משלם בערך רבע מיליון בחודש. אז מאיפה הבאת את המספר מיליון וחצי! לך תלמד ותחזור לספר לי מה השכלת
    סגור