תקשורת ומדיה

כתבים שהותקפו למתמודד באילת: "ישבת מול המחזה המביש בלי להתערב"

עיתונאים בעיר הדרומית טוענים כי פעילים פוליטיים של מועמד לראשות העיר דובי כהן קיללו ותקפו אותם במסיבת עיתונאים. כהן: "הפרשה מאחורינו"
לאחר שהותקפו לכאורה, מגיעה תגובת הנגד: לאייס נודע כי תא עיתונאי אילת הודיע לדובי כהן, המתמודד לראשות עיריית אילת מטעם רשימה עצמאית, כי אם פעילים פוליטיים ישתתפו באירועים תקשורתיים שהוא מארגן, העיתונאים יימנעו מלהגיע אליהם.
בשבוע שעבר קיים כהן מסיבת עיתונאים אליה הוזמנו עיתונאים מקומיים, אולם במקביל - נכחו בה גם פעילים פוליטיים. העיתונאים טענו כי בתחילת שלב השאלות, תקפו פעילי סיעתו של כהן מילולית את העיתונאים, בין היתר קיללו אותם. חלק מהעיתונאים נאלצו לעזוב את המקום, לאחר שחששו לשלומם.
במכתב ששלח תא הכתבים לכהן, נכתב כי \"כל אותה שעה של התפרעות שלוחת רסן מצד הפעילים שלכם, ישבתם אתה, חבריך לראשות הסיעה וצוותי יועצי התקשורת שלכם, מול המחזה המביש מבלי שהתערבתם בנעשה, או קראתם לפעילים לסדר. בשתיקתכם הענקתם לפעילים תמיכה במעשיהם ולא מנעתם את המשך הפגיעה בעיתונאים. לא זו בלבד, אף לא נעניתם לדרישת עיתונאים להוציא מהאולם את הפעילים המשתוללים... בשל חששם של העיתונאים מפני הידרדרות המצב לכדי פגיעה פיזית אלימה מצד הפעילים, נאלצו הם לעזוב את המקום\".
בעקבות כך, מסרו העיתונאים, הוחלט כי הם \"לא ישתתפו עוד במסיבות עיתונאים של סיעתכם במהלך קמפיין הבחירות, אם יהיו נוכחים במקום פעילים פוליטיים או אנשים שאינם חברי רשימת הסיעה למועצת העיר או אנשי תקשורת מוסמכים\", והוסיפו כי \"עיתונאי אילת מביעים את מחאתם החריפה על שנתתם לפעילים חמומי מוח מסיעתכם לפגוע בעיתונאים, להשפילם ולפגוע בשמם הטוב, וכפועל יוצא גם בתדמיתה של הסיעה שלכם\".
\"אחד הפעילים צעק לעבר עיתונאית \'בהמה, תצאי מכאן\'. ראש הרשימה מחא כפיים גם כשהוציא את העיתונאית וצעקו לה כולם \'הביתה הביתה\'\", סיפרה לאייס יו\"ר תא הכתבים בעיר הדרומית, יהודית זילברשטיין, הכתבת באילת של קול ישראל ומעריב. \"צריך שהציבור ידע כיצד הפעילים שהתנהגו כלפי עיתונאים, עורך עיתון שנדחף במדרגות, עיתונאית שסולקה בכוח מהאולם\".
\"אני בעד תקשורת חופשית\"
בעקבות מכתבם של עיתונאי אילת, המועמד דובי כהן שלח מכתב לתא בו סיפר כי התנצל בפני אחת העיתונאיות על ההתנהגות כלפיה. \"אני מבקש להבהיר כי אני מתנגד ומוקיע כל סוג של אלימות\", כתב בפתח דבריו. \"אין לי עניין ורצון להתנצח עם אנשי תקשורת מקומיים, אני לא שם. אם העיתונאית נפגעה מהערה של תומך כלשהוא, אני, כמארח, מתנצל על כך וגם התקשרתי לומר לה זאת. אני בעד תקשורת חופשית, מבקרת וחוקרת, לא מתכוון להתעמת עם מי מכם\". מאידך, טוען כהן כי תיאור השתלשלות הדברים \"לא תואם את המציאות\", והוסיף כי \"היה ניסיון ליצירת פרובוקציה מתוזמנת היטב, לפגוע בעצם המעמד, מטעמים פוליטיים גרידא... לסיכום, אשמח תמיד לפעול בשיתוף פעולה מלא עם עיתונאי אילת, כך עשיתי וכך אעשה בעתיד\".
לדברי זילברשטיין, \"הוא לא התנצל. העיתונאים מתכנסים לפגישה מחר (היום - יום ב\', א\"כ)לדון בהתנהלות מולנו. שלחנו מכתב לכל הרשימות שמתמודדות וביקשנו מהן להוקיע את האלימות ולא לאפשר לפעילים לפגוע בעיתונאים. אנחנו לא רוצים להרגיש מאוימים, ואנחנו לא מוכנים שבמסיבות עיתונאים ישתתפו פעילים. במסיבות עיתונאים צריכים להשתתף מנהלי הרשימה והחברים בה, ועיתונאים\".
אגב, אין זו ההסתבכות הראשונה של כהן במהלך קמפיין הבחירות שלו. לפני כשבועיים פנתה תנועת אומ\"ץ ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפסול את מועמדותו של כהן לראשות עיריית אילת, בעקבות חריגות בנייה שביצע לכאורה בביתו בעיר, ובשל הונאה לכאורה בתשלומי הארנונה לעירייה.
דובר \'מטה המהפך\', ראובן זלץ, דוברו של דובי כהן, מסר לאייס כי \"דובי כהן וחבריו מגנים כל התנהלות אלימה או אלימות מילולית. דובי התקשר לעיתונאית והתנצל בפניה בשם אותו פעיל שקילל ונהג באלימות מילולית. המסקנות מאירוע זה הופקו ובעתיד נזמן מסיבות עיתונאים ללא פעילים או תומכים. אך חשוב לציין כי האירוע שהתרחש, תוזמן היטב כשכל מטרתו היא יצירת פרובוקציה. אנחנו לא מתכוונים להתעמת עם עיתונאים, רובם המכריע של עיתונאי אילת, הינם אנשי מקצוע מוערכים. אנחנו שוחחנו עם מרבית העיתונאים וכולנו רואים את הפרשה מאחורינו. אנו תקווה כי שום גורם פוליטי לא ימשיך ויעשה שימוש ציני באירוע זה\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זילברשטין עובדת עבור עיריית אילת. ייחשף בקרוב
    המקור 09/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עומר כרמון הוא היחיד שלא נגוע באינטרסים מול עיריית אילת.
    סגור
  • 2.
    בושה של כתבה
    עומר כרמון 09/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א) עיתונאי אילת לא כתבו מכתב. זילברשטיין כתבה מכתב על דעת עצמה. היא לא היתה בכלל במסיבת העיתונאים... ב) איך זה שאין בכתבה שום מילה על פיטורי עיתונאית בידי בעלים של עיתון באותה מסיבת עיתונאים? זאת כתבה פוליטית...
    סגור
  • אני ממש חולקת על מה שנאמר בתגובה 1
    מאיה 09/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניין לך לדעת שהיא פיטרה אותה?? היא אמרה לה ללכת ממסיבת העיתונים ולא לעשות פרובוקציות.. כי זה מה שהיא התכוונה לעשות .. אז וזה לא האישיו בכתבה... מדובר על הפעילים ולא על העיתונאים..
    סגור
  • מניין לי? זה קרה במסיבת העיתונאים מול כולם
    עומר כרמון 09/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי שם
    סגור
  • 1.
    בפריפריה הפוליטקאים לא רואים בעיניים
    אליהו 09/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין אתיקה, אין כלום, עושים מה שהם רויםץ גם העיתונאים לעיתים כאלה
    סגור